|
||||
|
||||
גם כאן הרכבות (בעיקר שעות העומס ביום א' וה') עמוסות מעל הקיבולת הרשמית של הקרונות. גם כאן כבר היתה שריפה ברכבת. יתכן שהכל היה נמנע אם הרכבת היתה עוצרת מיד עם פריצת האש. האם אין ברכבות האלו בלם חרום לשימוש הנוסעים? |
|
||||
|
||||
וואו, תודה על הלינקים! לא ידעתי שיש אתר כזה. ראשית, יש כאן הדגמה נוספת של העקרון ש"אם אתה במקרה יודע מה באמת קרה, סביר שתגלה טעויות בעיתון". שנית, הארוע מעורר אצלי תהיות לגבי תפקודו של איש-הביטחון שאמור היה להימצא על הרכבת. הייתי מצפה שכבר בשלב מוקדם של התפתחות השריפה הוא יבלום את הרכבת (יתכן שעשה זאת) ויפעיל את מטף-הכיבוי שאמור להמצא במעבר. שלישית, אם שאלתך מתייחסת לרכבת הישראלית, ולא למצרית, אז התשובה היא שברכבות אלה, כמו גם בכל רכבות הנוסעים בישראל, ישנם בלמי-חירום לשימוש הנוסעים. ידוע אף מקרה של נוסעת ברכבת כזו, שהרכבת חלפה במהירות בתחנה בה חשבה לרדת (כיוון שלא היתה שם עצירה) ולכן היא מיהרה להפעיל את בלם-החירום, משל היה פעמון העצירה באוטובוס... כיוון שכך, ואם מניחים שהבלמים גם פועלים, אינני חושב שמה שקרה במצרים עלול לקרות ברכבת ישראלית. אני משער שהרכבת תיבלם זמן קצר לאחר גילוי השריפה, ואז יתאפשר פינוים של כמעט כל הנוסעים תוך פגיעות מסוג שברים וחתכים בלבד, דרך הדלתות ודרך החלונות. |
|
||||
|
||||
לפי מה ששמעתי, הקרונות ברכבת המצרית היו עשויים עץ. אני מקווה שקרונות רכבת ישראל עשויים מחומרים דליקים פחות, ומי יודע - אולי אף מצויידים במערכות כיבוי-אש אוטימטיות (''ספרינקלרים''). |
|
||||
|
||||
נסעתי ברכבת ביום רביעי. היה שם תמהוני עם מטף אדום גדול, שהגיע צפונה לבנימינה ברכבת הפרברית, וחזר באותה רכבת דרומה. לא יודע איפה ואם הוא ירד - השתדלתי לבחור קרון אחר. אז עכשיו כשאתה אומר את זה, אני חושב שאולי הוא הספרינקלר. נוסע הלוך ושוב ברכבת, בעקבות התראות/התרעות (?) חמות. מה שכן, אני הייתי בוחר מישהו מגולח לעשות את זה, רק כדי שלא יחשבו שהוא מחבל שמתכנן לעשות פיגוע המוני באמצעות מטף אדום גדול. |
|
||||
|
||||
קרונות הנוסעים ברכבת ישראל אינם עשויים עץ, וכאמור - הם מצוידים במטפי-כיבוי. למיטב ידיעתי אין מתזים (ספרינקלרים), אולם מפעם לפעם מערכת מיזוג-האוויר במערכי ה- IC/3 מטפטפת מים צוננים על ראשי הנוסעים. |
|
||||
|
||||
התמונות ממצרים הזכירו לי את הקרונות הישנים והחורקים שעדיין מופעלים בקביעות ברכבת המהירה ת"א-חיפה. נראה לי שהם מעץ. בקרונות החדשים יש שטיחים סינטתיים אשר הינם *לעניות דעתי* דליקים במיוחד ופולטים גזים רעילים ביותר בהידלקם. אלא אם הג'יפה והמוחטות כבר יצרו מעטה חסין-אש. (ועכשיו אם יהיה פיגוע ברכבת ואנשים יחנקו למוות מהשטיחים המחורבנים האלה, זו תהיה סיבה מצוינת להרגיש רע עם עצמי.) (בחזוני חוליית מחבלים מסתננת לרכבת ישראל במסווה של החירשים שמסתובבים בקרונות ומנסים למכור חמסות. המחבלים מוכרים חמסות פסולות ומביאים קללה גדולה על עםישראל. כמה טוב שאפ'חד כבר לא קונה את השמעט'ס הזה) (אני הולך ללמוד, סליחה) |
|
||||
|
||||
ראשית, בבקשה והעקרון שהצגת ברור וידוע. שנית, זאת הסיבה, שהעלתי את הסוגיה. שלישית, שאלתי התייחסה כמובן לארוע במצרים (אם הרכבת היתה עוצרת מיד אז היו נחסכים חיי אדם רבים?) וידוע לי, שיש בלמי חרום ברכבת בישראל. מצד שני, התמונות נראות די רע וידוע לי, שהארוע קרה בשעה מאוחרת והרכבת לא היתה עמוסה במיוחד, כך שהנוסעים הצליחו לברוח מהאש לקדמת הרכבת עד לעצירתה. אם האש היתה פורצת בחלק הקדמי, סביר שהיא היתה מתפשטת מהר יותר לאחורי הרכבת, ואם הרכבת היתה עמוסה מאוד, לא היה ניתן לברוח מהאש. מכאן השאלה שבכותרת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |