|
||||
|
||||
העורכים שנבחרו וכנראה גם ימשיכו להיבחר כעורכי ספרות בהוצאות השונות באים בדרך כלל מתחומי עריכה הקשורים בספרות ואמנות. מדובר באנשים שערכו מדורי ספרות או תרבות בעיתונים, רכשו היכרות מקיפה עם המילייה הספרותי, ואולי גם כתבו ביקורת או שתיים על ספרים. עורכי ספרות טובים מניין יבואו? יש כמה אטפשרויות: מעולם העשייה הספרותי, מהאקדמיה או מהתקשורת. סופרים שיכולים ורוצים לערוך יש מעט. פרופסורים שימירו אקדמיה בעריכה - בודדים, ולכן אנחנו כאן עם ברירת מחדל. כיוון שאנו בתוך תפנית תרבותית כוללת שמגדירה מחדש את מקומה של הספרות במערכת התרבותית, ברירת המחדל הזו משתלבת היטב בכיוונים החדשים. |
|
||||
|
||||
פרופסורים לא בהכרח *ממירים* את האקדמיה כשהם מקבלים עליהם תפקיד של עורכים. חלקם, לפחות, עובדים בשני המקומות. אבל עורכים - גם עורכים ראשיים - לא תמיד באמת באים מרקע עשיר בהיכרויות עם הספרות והמילייה הספרותי. העורך הראשי של כתר עד לפני כעשר שנים - יון פדר - בא בעיקר מרקע של היכרות שכנים עם בעל ההוצאה. |
|
||||
|
||||
גם עורכי עיתונים באים לפעמים מרקע של היכרות אישית, ותו לא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |