|
||||
|
||||
מעניין, האם הלן עצמה ראתה ניגוד בין ''דרך המדע והרציונליות'' לבין ''הקורס בניסים''. אאל''ט בשנים שבהם היא קיבלה דוקטורט הפסיכולוגיה הייתה בעיקר פסיכואנליזה - הרבה סגנון מדעי ורציונליזציה ומעט מאוד מדע אמיתי. |
|
||||
|
||||
אני חושב כן, שוכמן ראתה ניגוד שכזה: הקורס בניסים מלמד שהעולם כולו הוא אשליה, ואילו המדע מעסיק את עצמו בנסיונות לדגום את העולם ולהבינו. וההערה לגבי הפסיכואנליזה איננה במקומה: גם אם ניתן לטעון שלא מדובר במדע (ואני חולק על כך), הרי שאין ספק שד"ר שוכמן ראתה בו מדע - הדוקטורט שלה היה בפסיכולוגיה וזה גם היה תחום המחקר שלה, אחרי הכל. מצד שני, אני לא בטוח ששוכמן ראתה ניגוד בין דרך הפסיכולוגיה (לאו דווקא הפסיכואנליזה) לבין הקורס בניסים, אם כי אין לי ספק שהיא חשבה שהשני אפקטיבי ומדויק בהרבה מהראשון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |