כְּשֶנָּגַעְתָּ בְּאֶגְרוֹפְךָ הַנָּחוּש 477355
כְּשֶנָּגַעְתָּ בְּאֶגְרוֹפְךָ הַנָּחוּש
הביטוי לגעת לא מובן בהיצמדו למשפט.
לגעת בשפה העברית אינו מצטרף או משתדך עם הביטוי הגם והאלים, האטום והכסיל לגעת הינה מילה מרוככת. לגעת בלב, לגעת בעיקר ועוד
אין נוגעים באגרוף

בכולל כתיבתכם ותגובותיכם מעוררות אנטיגוניזים כי הנכם פולשים לעולם שאינכם בשלים לו.
אינני מבחינה שיש כאן שירה, יש כאן מסיכה המובאת כאן בבליל של ביטויים הבוקעים מתוך עולם מגלומני השואף בכוח האגרוף לשכנע את הקוראים שהנכם יוצרים-משוררים.
כְּשֶנָּגַעְתָּ בְּאֶגְרוֹפְךָ הַנָּחוּש 477400
כשקראתי כמה תגובות בשרשרת דיוןזה הרמתי גבה, כיצד אנשים מתפארים בשפתם הקלוקלת המובעת בביקורתם את שפתם של האחרים. אפשר להבין שגיאות הקלדה, אך שגיאות כמו "ארטילאי" ו "כתיבה פרטנית" (=פרטית) הן שגיאות לא מובנות, בעיקר כשנכתבו בידי אנשים המתיימרים להיות מבקרי שפה, ולעניינינו, השירה היא השפה. בתגובתי זו אינני מתייחסת לתגובות שחלקתי עליהן. אור ומיקי מילר, למשל, הביעו דעות שונות משלי, אך אי אפשר היה שלא להתרשם מלשונם הרהוטה והמדויקת, וכן מניתוח מעניין שהעלו.

ובאשר לתגובתך,
"הביטוי לגעת" – יש לשים לב להבחנה בין "ביטוי" ל "מילה". למה התכוונת? פעם השתמשת ב"מילה", ופעם ב"ביטוי".

"לגעת בשפה העברית אינו מצטרף או משתדך עם הביטוי הגם והאלים, האטום והכסיל לגעת הינה מילה מרוככת" – האם את מצליחה להבין מה רצית לבטא במשפט הזה? מעבר לכך שחסרים כאן סימני פיסוק בסיסיים, חרגת באופן גס מתקינות השפה. את משתמשת במילים כמו "אטום" ו"כסיל", "רשימת מכולת" של מילים שאינן מתאימות למה שרצית להביע.

זאת ועוד, איך את יכולה להיות כ"כ נחרצת בדבר משמעותה של המילה "לגעת" ולהחליט כי היא מזדווגת רק בזיווגים מרוככים? ("לגעת בלב"). למילה "לגעת" יש כמה וכמה משמעויות ובהן "למשש" מצד אחד, ו"לפגוע" מצד אחר. ההתייחסות שלך למילה מלמדת על התייחסות צרה לשפה. המילה "נֶגֶע", מאותו שורש, היא דוגמה אחת למשמעות אחרת, פחות מרוככת, הלא כן?

"בכולל כתיבתכם ותגובותיכם מעוררות אנטיגוניזים כי הנכם פולשים לעולם שאינכם בשלים לו." – בכולל - מה זה? אני לא שמעתי על צירוף יחס כזה.

לסיכום, כל אחד מאיתנו נקלע לעולמות שאינו בשל להם. וכאורח ראוי כי ינהג בנימוס ולא יבטא ברבים את חסכיו, ובוודאי שלא יעטה מסכה של ידען גדול.

מיקי
כְּשֶנָּגַעְתָּ בְּאֶגְרוֹפְךָ הַנָּחוּש 477402
אולי זו הייתה פארודיה על השירה של הזוג רבנו?
כְּשֶנָּגַעְתָּ בְּאֶגְרוֹפְךָ הַנָּחוּש 477409
והעיקר - הם מעוררים ''אנטיגוניזם''
כְּשֶנָּגַעְתָּ בְּאֶגְרוֹפְךָ הַנָּחוּש 477420
לא, העיקר - הם מעוררים ''אנטיגוניזים'' - כמו שמופיע במקור.
כְּשֶנָּגַעְתָּ בְּאֶגְרוֹפְךָ הַנָּחוּש 477440
אתה מגיזים.
477425
באיזו נקודה קרב כל זה לטרפון?
איפה נחבא המשגה שבליבי מנקר?
בינתי הרכה מאבדת את הצפון
ותוך כדי חשיבתי הריני משקר,

אך לאיזו אמת אני משקר, ובין מה שכוזב
כאן לבין האמת לאמיתה איזה מין גשר תלוי?
אם אין לי משג מה שאני חש וחושב,
אם כל החשוף וכל הגלוי

הנו רק חושך על-פני תהום במכלול הרהורי עכשו,
מה אעשה בתודעתי המחלקת לחצאים?
איפה נמצאת הגותי, קרון אבסורדי, הזוי מקסם-שוא?
באיזה צד החיים נמצאים?
תשובה למיקי מס 2 477455
מיקי שלום!

יצאתי מבולבל במעט. האם יש בדיון זה, שני מיקי האחת שאת משבחת את כתיבתה והאחרת הינה את עצמך?
אני מסכים שאי אפשר היה שלא להתרשם מלשונה הרהוטה והמדוייקת של מיקי שעליה את כותבת.
בין מיקי למיקי 477464
אני מקווה שלא נותרתי מבולבל בעצמי. אין בעייה עם זה שאנחנו מזדהים באותו שם, אבל כשהצצתי בתעודת הזהות שלי מצאתי שאני זכר מוחלט, ויחי ההבדל הקטן.
בין מיקי למיקי 477467
מיקי שם פרטי, נקבה, כתבה את התגובה, ובה, בין היתר, הביעה דברים על כתיבתו הרהוטה של מיקי מילר, זכר :)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים