|
המסקנה בסוף לדעתי, איננה נכונה וזאת מכיוון שהראיה המרכזית שמביא כותב המאמר מסופו של נחש הנחושת, המנסה להשליך לגבי הארון אינה במקומה. הנחש נוצר מתחילתו לצורך שעה בלבד, ואם באמת נתפס לאחר מכן בעיני העם כחפץ קדוש יתר על המידה אכן היה מקום להשמידו, אולם מכאן ועד להשמיד את ארון הברית, שנועד לדורות, ומקומו במקדש/משכן לנצח לפי ציווי האל וחשיבותו ההיסטורית כבר בזמן ההוא חסרת תקדים, המרחק הוא רב. לכן לדעתי לא היו המלך והכוהנים מרהיבים עוז להשמיד חפץ כזה מתוך אמונתם הם בקדושתו. גניזה כן יכלה לבוא בחשבון במקרה שלדעתם היתה השפעתו מזיקה, ומתוך כוונה רצויה לרפורמה רוחנית שתתמקד באל עצמו ולא ב"חפציו" או מסיבה אחרת כלשהי.
|
|