|
||||
|
||||
"It is certainly not the least charm of a theory that it is refutable; it is precisely thereby that it attracts subtler minds. It seems that the hundred-times-refuted theory of a "free will" owes its persistence to this charm alone; again and again someone comes along who feels he is strong enough to refute it." מתוך "מעבר לטוב ולרוע", פרק ראשון, פסקה 17.וגם ההמשך מעניין וחשוב... |
|
||||
|
||||
חושבני שה"charm" של הנושא נעוץ בפער בין ההרגשה החזקה של כולנו לבין ניתוח הגיוני של העובדות, מה שגורם לכך שאותה "hundred-times-refuted theory", כמו אלוהים, עדיין חיה, קיימת ובועטת. לאחרונה קראתי מה מרטין גארדנר אומר בנושא, ואני חושב שעמדתו מייצגת למדי: מצד אחד, הוא אומר, רצון חופשי אינו אפשרי עפ"י תפיסת העולם שלי, ומצד שני אי-קיום של רצון חופשי אינו אפשרי לפי תפיסת העולם שלי. לכן הוא טוען שהבעיה אינה כריעה (וגם מוסיף שהוא חי בשלום עם זה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |