|
||||
|
||||
תודה על המאמר המרתק, ושאלה מתוך סקרנות: "... מה עוד, שכבר איני אתאיסט במידה המתבקשת..." האם המילים "*כבר* איני..." רק באות לומר שאינך רואה את עצמך כאדם המתאים לדון בשאלות מטאפיסיות, או שהיית (כפי שעשוי להשתמע מן הניסוח) אתאיסט בעברך ואילו לאחרונה התקרבת אל הדת? |
|
||||
|
||||
בכל מקרה אם הוא מתקרב לדת אז אני בטוח שזאת תהיה אמונה בבורא וכד' ולא אמונה בדת פורמלית כלשהי (יהדות, נצרות וכו'). |
|
||||
|
||||
כרבים אחרים לאחר הבחירות האחרונות, כך חשתי גם אני שאם אלוהים באמת לא היה קיים, הוא לא היה מאפשר את מה שקרה ל"שינוי". הוסיפי על כך את התפעמותי מאותה צדקת כפרית המתוארת בסיפרה של אחרונת הברונטיות, ממנו התמוגגתי בימים האחרונים - עד שזו כמעט הורידתני כאלעד, ותביני אילו תעצומות על אנושיות נדרשו לו לחוסר אמונתי. (: |
|
||||
|
||||
ומיהן, במטותא, הצדקת הכפרית ואחרונת הברונטיות? |
|
||||
|
||||
באמת לא ברור. שרלוט נפטרה אחרונה, אבל אן נולדה אחרונה. |
|
||||
|
||||
אבל איזה צדקת כפרית מופיעה אצלן??? |
|
||||
|
||||
אם תגובה זו, אשר נדמה היה לי כי תפורה היא למידותיה של האלמונית ההיא, לא תפורש בימים הקרובים, אפרשה. |
|
||||
|
||||
האלמונית ההיא איננה אני, ואתה המתנת די. פרש נא!:) |
|
||||
|
||||
הכוונה היא לג'יין אייר, גיבורת ספרה של שרלוט ברונטה - הצאצאית האחרונה ששרדה לבית פטריק ומריה ברונטה. 'לרדת כמעשה אלעד' כוונתו לרדת לירדן - כדי להיטבל לדת האהבה (אחד מכינוייה של הדת הנוצרית). מה לא היה ברור? (: |
|
||||
|
||||
אהמ. הבעיה היא שקשה לי מאוד לראות את ג'יין ידידתנו בתיאור "צדקת כפרית". ראשית, היה לה חוש הומור, עניין שנראה לי אסור באיסור חמור על צדיקות. קדושות ניחא, אבל צדיקות? הס מלהזכיר. שנית - לא הייתי חושבת שצדיקות מתאהבות. הן אוהבות, כמובן, את האנושות כולה - אבל להתאהב בגבר אהבה רומנטית? האין זו גוזמה פראית? ואגב, אינני מכירה את מעשה אלעד.:) |
|
||||
|
||||
איני יודע מאין הקרצת סייגים אלו לצדיקות, אך לאחר כתיבת התגובה התייעצתי עם רב1 החברה בה אני עובד בעניין הביטוי "אשה צדקת" - ואין ספק שתיאור זה הולם את ג'יין. בעניין אלעד: http://www.shiron.net/songView.aspx?song_id=310&... אומנם מטרת הירידה אינה נזכרת במפורש במילות השיר, אך קצת שכל ישר, דימיון, אלכוהול ודילוגי אותיות חושפים אותה על נקלה. 1 במובן של "בעל כיפה וזקן" |
|
||||
|
||||
נדרש הרבה יותר דמיון, לדעתי, לחשוב על צדקת בעלת הומור ויכולת פעילה להתאהבות מאשר לחשוב כך על אלעד, שיש להודות שהבנתי את כוונתך בו מיד לאחר שאישרתי את תגובתי... וה"רב" שאתה מדבר עליו הוא בעיקר "רבה", הייתי אומרת (ר' ו-ב' סגולים) מאשר רב. בכל מקרה אם תערוך דילוג אותיות הולם בתגובתי זו, ודאי תראה מנין הקרצתי את הסתייגויותיי דנן! |
|
||||
|
||||
השיר הזה ממש לא מדבר אליי, ואבא שלי אומר שבחר לקרוא לי ''אלעד'' בעקבותיו. חבל לי שממש לא מקובל אצלנו שאנשים בוחרים בעצמם את שמותיהם, ושאם אתחיל להציג את עצמי בתור ''דורפל'', יחשבו מיד שאני מטורף. |
|
||||
|
||||
והאם אתה מחויב תמיד לפעול על פי המקובלות? |
|
||||
|
||||
לא מחוייב, אבל הרבה פעמים זה חכם. |
|
||||
|
||||
אתה לא צריך לדאוג, חושבים את זה גם ככה. |
|
||||
|
||||
איני מייחס ערך רב (אסתטי או אחר) לכינויו של אדם, ועדיין אלעד נשמע לי שם יפה. |
|
||||
|
||||
אתה לא מייחס ערך לכינוי שאדם בוחר לעצמו?! הם יכולים לגבול באומנות. |
|
||||
|
||||
במקרים מסוימים (ויעיד על כך מר גרייצר עצמו) הם אפילו עוברים את הגבול. |
|
||||
|
||||
אשתי בחרה את השם שלה (ברגע שהגיעה לגיל שמבחינה חוקית זה היה מותר לה) ואני מכיר עוד כמה וכמה שעשו זאת - החל בשינויים קלים (קרן -> קארן) וכלה בשינויים מן הקצה אל הקצה (איריס -> אוֹרי). |
|
||||
|
||||
אני מכירה גם שינויים ''נורמליים'' כמו מ''יוספה'' ל''רחל'', וכאלה קצת פחות סבירים כמו מ''לאה'' ל''אור נשמה''... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |