|
||||
|
||||
ב"הארץ" ערכו השוואה של מעמד המורה בכ-30 מדינות ע"פ מס' אינדיקטורים וישראל הגיעה למקום הלפני אחרון: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/839856.html (לדעתי, הגיוני שהמשקל בין הנתונים השונים בושל בשביל להגיע לכותרת סנסציונית כזו, אבל זה עדיין נותן אינפורמציה). יש נתון שמרבים לצטט אותו שההשקעה בחינוך יחסית לתל"ג אצלנו היא מהגבוהות בעולם. מסתבר ששהשקעה פר תלמיד אצלנו היא דווקא לא כ"כ גבוהה , וזה מכיוון שיש לנו אחוז גבוה של נוער. ובכ"ז מישהו יכול להסביר (מספרים בבקשה) איך זה קורה שהמדינה מקצה כסף רב (יחסית לעולם) לחינוך והמורים מקבלים שכר נמוך (יחסית לעולם)? אאל"ט, לעניות דעתי, אני חושב שיש אצלנו שיעור גבוה של סטודנטים לתואר ראשון, רבים מהם לומדים לשם תעודה תואר שלא מכשיר למקצוע והם לא מפיקים ממנו השכלה. יכול להיות ,אאל"ט, לדעתי, שאולי גורם זה מגדיל את תקציב החינוך שלנו, בלי שהוא מגיע כולו למערכות החינוך הראשונית (יסודי ותיכון). אבל לא בדקתי את זה. |
|
||||
|
||||
מישהו יכול להסביר (מספרים בבקשה) איך זה קורה שהמדינה מקצה כסף רב (יחסית לעולם) לחינוך והמורים מקבלים שכר נמוך (יחסית לעולם)? --- (כבר נאמר לעיל בקיצור) זה פשוט מאוד: רוב הכסף לא מגיע למורים-בפועל אלא למורים-לשעבר שממלאים את "הדרגים הגבוהים" בפירמידה של משרד החינוך: מפקחים, מרכזים, מנהלים, ופקידים. אנשים שהתקדמו בגלל יכולותיהם הניהוליות ו/או הפוליטיות, בלי כל קשר ליכולתם ללמד או לחנך. כמו כן, העליה במשכורת של מורים-בפועל תלויה בוותק ולא בהישגי התלמידים. מורה מצוין שהוותק שלו לא רב, ולא מתקדם בהירארכיה ירוויח משכורת מבישה. מי מגדיר את כללי המשחק? ארגוני המורים (יש שניים כאלה - "ארגון" ו"הסתדרות" המורים - והם מנהלים תחרות על "הישגים" לחבריהם - ביניהם כאמור מנגנון משרד החינוך - על גב ההורים החוששים משביתות), ומשרדי החינוך והאוצר המשתפים פעולה איתם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |