|
||||
|
||||
מאמר יפה ופולמוס מרתק, חן חן ליוסי גורביץ ולכל המשתתפים. אבל חשוב לדעתי לציין שחלקים נכבדים ביותר מ"הגותו" של היטלר הפיקטיבי (מאוד!) על-פי גורביץ וסטיינר, נראים כאילו נלקחו ישירות מכתביו של הפילוסוף הגרמני פרידריך ניטשה. כוונתי לטענותיו של "היטלר" נגד המוסר היהודי-נוצרי וכן להתנגדותו למרקסיזם ולסוציאליזם. עניינים אלה מרכזיים מאוד בהגותו של ניטשה שאמנם אומץ ברבות השנים על-ידי היטלר כ"פילוסוף הבית" של הנאציזם (תודות לאחותו האנטישמית), אך עם זאת ניטשה ראה את התרבות היהודית-נוצרית בהדרת כבוד והאמין שהיא היתה שלב הכרחי לקראת עליית ה"מוסר" או שמא ה"אי-מוסר" הניטשאני. ובכלל היה "יודופיל" לא קטן. וליניב: אתה מאשים את יוסי גורביץ בשורה של "התבטאויות ברוח קיצונית, פרובוקטיבית ודורסנית". ובכן, אינני בקיא כמוך בהתבטאויותיו של גורביץ, אך לדידי אין להאשים מישהו ב"קיצוניות", דבר עלום מאוד בעיני, אלא לתקוף את עמדתו האידיאולוגית באופן ספציפי. לצערי, מאז רצח רבין ופלישת התקינות-הפוליטית הבזויה למקומותינו, הפכה ההאשמה ב"קיצוניות" (או בחברתה, ה"הסתה") למקובלת ביותר ובעלת תוקף כביכול. עליי לציין שנוהגים לנקוט בה בעיקר פוליטיקאים מן "המחנה שלך" , הימני. יש להצטער על כך, שכן האשמות כאלה "משחררות" את הדובר מן החובה להציג טיעון רציני והן זו מהות הדמגוגיה. אל-אל הפועל! |
|
||||
|
||||
כדוגמה לקיצוניותו הבאתי את אחד מדבריו האחרונים. הקיצוניות היא בעיני המתבונן ולכן לא מנמקים מדוע אדם זה או אחר הוא קיצוני. את האידאולוגיה שלו אכן תקפתי ולפיה קבעתי שהוא קיצוני. אם אינך רואה בו כקיצוני זה מן הסתם מכיוון שדעותיך דומות לשלו. |
|
||||
|
||||
אני לא ניטצ'ולוג רחוק מזה אבל חוששני שאתה שוגה בהבנת ''לגניאולוגיה של המוסר'' שלו. כשניטשה מציין את היהודים לשבח - בעיניו זה גנאי. ''מוסר העבדים'' שלו אנו אחראים על פי שיטתו הוא דרכנו לשרוד בעולם, אך היא דרך נחותה ממוסר האדונים הפראי אליו הוא סוגד. נכון ניטשה לא היה אנטישמי, תפיסת עולמו המעוותת לא הצליחה להכיל את עצמה בכלים מצומצמים כמו אנטישמיות. |
|
||||
|
||||
''היהודים אבני זונות, הצליחו למכור לנו תורת זבל שהם בעצמם לא מאמינים בה. ערסים בני ערסים היאהוד האלה, וכמה שאנחנו תמימים''. (ניטשה בישראלית מדוברת) |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי ניטשה הוא אחד הפילוסופים הפחות מובנים. ככל שהבנתי את עמדתו (ממספר רב של מקורות יד שלישית, טרם הגעתי למקור ואת ניטשה כנראה לא אפגוש:)) המוסר הוא המצאה של חלשים שמשחיתה את הגזע העליון - זה שרואה את החיים כמאבק קשה ומקבל בחינניות נצחונות ותבוסות כתופעה של כוח שחלוקתו בלתי נשלטת. עם זאת, המוסר כאן אתנו כדי להישאר ותופעות איומות כמו הנאציזם לא ישנו את העניין. אי לכך למרות שהוא פילוסוף הבית של היטלר (ככל הנראה הוא לא היה נהנה מהתואר) אין הרבה מה להסיק מכך. |
|
||||
|
||||
אין חיה כזאת, פילוסוף מובן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |