|
||||
|
||||
להרבה ספרים מוצליחים יש ספרי המשך גרועים. יוצרים את ספרי ההמשך משום שזה מתכון מובטח לעשות כסף, לא משום שלסופר היה רעיון מוצלח להמשך. סדרות טלויזיה מצליחות נוקטות בטריקים משפרי רייטינג. פרק יסתיים בתפנית מפתיעה ומותחת שמשאירה את הצופה במתח עד הפרק הבא. סדרת המופת "פיירפלי" בוטלה בשלב מוקדם משום שהיוצר סירב לדרישות רשת השידור להכניס טריקים כאלו גם מתי שהם פוגמים באיכות היצירה. כשתקרוס תעשיית המדיה - האם יהיה זה הפסד משמעותי? "הנסיך הקטן", למשל, נכתב על ידי סופר שהתפרנס מעבודה אחרת. אני אופטימי. אם הזמן יופיעו יצירות עצמאיות, וגם יצירות יותר מושקעות שימומנו על ידי בעלי אינטרסים שונים. אמנם רובם יעבירו מסרים מיסיונריים, אבל יהיו גם כאלו שימומנו על ידי אנשים שחולקים באידיאולוגיה שלך. לפחות יהיו אלה סרטים שמעבירים מסר כלשהוא או שגורמים לחשוב, לא ככה? |
|
||||
|
||||
סדרת המופת פיירפלי (בלי ציניות - יש לי את כל הסדרה ואת סרניטי בדויד) בוטלה בגלל רייטינג נמוך. גם בזה אשמה הרשת ששמה את הסדרה בסלוט נורא ואיום, אבל לא שמעתי שאף אחד, כולל ג'וס, מאשים אי פעם את הרשת בביטול הסדרה מסיבות של ''טריקים'' אלו או אחרים. |
|
||||
|
||||
תמיד טענתי שאשמה זה דבר סובייקטיווי. משום שג'וס סירב להשתמש בטריקים אלו או אחרים, שני דברים קרו: א. ריב ומתיחות בין ג'וס לבין הנהלת פוקס. ב. רייטינג קצר-טווח נמוך לעומת הפונטציאל. שתי התוצאות המצוינות מעלה תרמו לכך שהסדרה בוטלה. בכל אופן, על אשמה אי אפשר להתווכח. |
|
||||
|
||||
מה רע בפרק שמסתיים בתפנית מפתיעה ומותחת? שתיים מהסדרות המצליחות ביותר בטלוויזיה עכשיו שמשתמשות עד לזרא בטריק הזה ("אבודים" ו"24") הן אחלה סדרות (שפה ושם גם מעבירות מסר וגורמות לחשוב). יהיה לי חבל אם הן יבוטלו בגלל קריסת המדיה. |
|
||||
|
||||
הסדרות שציינת הן בהחלט מצליחות. האם הן גם מוצלחות? זה כבר עניין של דעה. ראיתי את העונות הראשונות של שתיהן ו"24" היא באמת לא רעה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |