|
לגבי הקשר בין פרשת חיי שרה לשאול, הרעיון היחידי שעלה בראשי הוא הנערות שיוצאות לשאוב מים, שעבד אברהם פוגש בפרשת חיי שרה (וּבְנוֹת אַנְשֵׁי הָעִיר, יֹצְאֹת לִשְׁאֹב מָיִם, בראשית כד/יד) ושאול פוגש כשמחפש את הנביא ( וְהֵמָּה מָצְאוּ נְעָרוֹת, יֹצְאוֹת לִשְׁאֹב מָיִם, שמואל א ט/יא). לא אותן נערות, כמובן (-:
באשר לאיתן ופרשת כי תבוא, נראה שהפתרון קשור בדמיון בין פסוק זה מהפרשה: יִשָּׂא ה' עָלֶיךָ גּוֹי מֵרָחֹק מִקְצֵה הָאָרֶץ, כַּאֲשֶׁר יִדְאֶה הַנָּשֶׁר: גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-תִשְׁמַע לְשֹׁנוֹ. (דברים כח/מט)
לבין פסוק בנבואת ירמיהו (שבו יש "איתן"): הִנְנִי מֵבִיא עֲלֵיכֶם גּוֹי מִמֶּרְחָק בֵּית יִשְׂרָאֵל, נְאֻם-ה': גּוֹי אֵיתָן הוּא, גּוֹי מֵעוֹלָם הוּא--גּוֹי לֹא-תֵדַע לְשֹׁנוֹ, וְלֹא תִשְׁמַע מַה-יְדַבֵּר (ירמיהו ה/טו)
|
|