|
||||
|
||||
בתוכניתו של דב אלבוים "חוצה ישראל" (ערוץ 2 17:30 לפני מספר ימים הוא שוחח עם אבי אלקיים, מרצה וחוקר קבלה מבר אילן. אלקיים חוקר במקביל את המיסטיקה האיסלמית. לדבריו כל הקבלה היהודית נסמכת על המיסטיקה האיסלמית. ישנה קבוצה של יהודים ופלשתינים (הן מתוך הקו הירוק והן מחוץ לו) אשר נפגשת ודנה בהקבלות אלו. עוד טוען אלקיים כי בסיס הדת האיסלאמית הוא אהבה (לאל, אני מניחה). וכי ברגע שהדיון בין ישראל לפלשתינים יעבור ממימדים פוליטיים לרוחניים ודתיים, ימצא פתרון. הוא עצמו בא ממשפחה שחיתה בעזה. מסתבר שהיתה קהילה יהודית בעזה (ואף נוצרית) ושלושת הדתות חיו בדו קיום והרמוניה. הוא מספר שבקרב משפחתו (הדתית) קיימת תחושת גלות מאז שנאלצו לעקור מעזה בשנת 48 . ועוד: משיחה שקיימתי עם חבר מוסלמי מאמין נודעו לי מספר פרטים שלא ידעתי: האיסלם מכיר בישוע כמשיח. מוחמד פנה לראשונה אל היהודים, כיוון שהם היו אנשים שכבר הכירו בספר התנ"ך. רק לאחר דחייתם טבח בהם. כאשר נרדפה קבוצה ממאמיניו (שכחתי מאיזו עיר) הוא המליץ להם לברוח לאתיופיה. נימוקיו: המלך הנוצרי (שוב, מאמין בתנ"ך) יגן עליהם. ואכן כך היה. |
|
||||
|
||||
האיסלם רואה במוחמד את אחרון הנביאים וחותם פרק הנבואה המונותאיסטי.הוא מכיר גם ביהדות ובשליחה (אברהם משה ועוד). למעשה מערת המכפלה היא במקורה מסגד שהוקם לכבודו של אברהם אבינו שנקשרו אליו מסורות מוסלמיות רבות.גולדשטין ידע בדיוק להיכן הוא הולך ואיפה לפגוע. |
|
||||
|
||||
עד כמה שידוע לי, מדובר בקבוצות סופיות. אחד הבולטים שבנציגיהם בקרב היהודים הוא הרב פרומן מתקוע, שמפרסם מאמרים מדי פעם בעיתון הארץ ובמקומות אחרים. הייתה כתבה עליו ועל סופים אחרים ב''מסע אחר'' לפני כשנה. אגב, במקרה גם הוא התראיין אצל דוב אלבויים ב''חוצה ישראל'' לפני כשנה. |
|
||||
|
||||
הרב פרומן ביקר היום אצל ערפאת ואחמד קריע. בתגובה, הופץ נגדו כרוז בישובו: "צא טמא מן המחנה. לא ניתן לך להמשיך לעשות נזק, לא ניתן לך להכפיש את כל מתיישבי יש"ע, לא ניתן לך לתקוע סכין בלב האומה" לפני כחודש הותקף פרומן במהלך תפילה בבית הכנסת בתקוע. התוקף, שאיים על הרב בנשק, הטיח בו האשמות על פגישותיו התכופות עם אישים פלסטינים. מעריב: http://www.maariv.co.il/channels/1/ART/636/709.html |
|
||||
|
||||
אולי צריך לסשות בתוקף את הרב''י ודיברותיו |
|
||||
|
||||
הדבר הכי יפה בתנ"ך, ואחת הסיבות לחילוניים לקרוא אותו, היא שאין בו שום צנזורה על שום דבר, ואין כבוד לשום גדול: משה מזמז כושיות, דוד רצח את ידידו הטוב, שלמה עבד אלילים בסוף ימיו, אברהם כמעט שחט את בנו, לוט השתכר ושכב עם בנותיו, והאיש שעל שמו נקרא העם היהודי סתם שכב עם זונה על אם הדרך. לעומת זאת, הקוראן תובע מהמאמינים "צייתו לאללה, לשליח אללה ולבעלי השררה שלכם". הם גם לא מאמינים שאנחנו עמו של דוד, אם העזנו לכתוב עליו כאלה לכלוכים בספר הקדוש שלנו. |
|
||||
|
||||
אדון יקר אדון חביב. קצת הרבה טעית. התנ"ך הוא ל-א כותרת פתיחה לפורום שכל הרוצה יבוא ויעביר ביקורת. אני מתאר לעצמי שאתה אינך דתי- כלומר שומר שבת כפי הצריך וכו'... ולכן אתה גם לא מבין על מה אתה מדבר. ואע"פ שאיני יודע את מגזרך, אתייחס אליך כאל אדם שאינו שומר תורה ומצוות בלשון המעטה. התנ"ך הוא לא ספר הסטוריה, לא ספר מתח ולא רומן אחד ארוך. התנ"ך והותרה בפרט הוא קודש קודשים. אסור לשבת על מיטה שתנ"ך עליה ולא להניח עליו שום ספר. בושה וחרפה לעם היהודי שאתה מבניו. העם היהודי חרף את נפשו על התנ"ך הזה ועם כל הכלול בו- משנה, תלמוד, הלכות, מצוות, הנהגות, השקפות. ומי אתה שתבוא ותגיד דברים כאלה על גדולי האומה?? אני עצוב- לא כועס, לא זועם , לא יורק עליך, לא סוקל אותך- רק עצוב עליך יהודי שככה מדבר על אבותיו הקדושים. בזלזולך בהם אתה מבזה את כל הבאים אחריהם, כל הרבנים הגודלים והאנשים הקדושים שהאמינו ומאמינים בהם. אברהם לא היה סתם אדם, קל וחומר לא משה רבינו ראש ואב לכל הנביאים שדיבר עם הקב"ה פנים אל פנים. משה רבינו שהיהדות מדברת בשבחו שלא היה עניו כמותו. משה רבינו שידע את כל התורה כולה ואפילו מה שעתיד לחדש כל תלמיד בישיבה בעתיד! דוד מלך ישראל לא סתם רצח את אוריה והאריכו בזה כבר בתורת הסוד. דוד היה גדול בתורה- ולא ישב וניגן בכינו כל היום כמו איזה בטהובן או מוצארט. מספרים חז"ל שהיה הכינור תלוי מעל ראשו ובחצות היתה רוח נושבת והיה הכינור משמיע צליל ודוד היה מתוערר כדי ללמוד תורה בחצות לילה! אכן היה דבר מה בעייתי בפרשה הזו וכבר כתבו על זה חז"ל. לאברהם אבינו הייתה את הדרגה רוחנית הגבוהה הזו להקריב את הבן שלו לפי צו ה' (שאגב לא אמר לו לשחוט), אברהם שמידתו היא החסד והעדינות, מי שסינגר על אנשי סדום הפושעים והחטאים הנוראיים- נראה לך שהיה עושה דבר כזה סתם לבנו היקר?? לוט אכן נתבזה בעניין שהזכרת והוא אכן לא נחשב לאחד מגדולי עמנו- למרות שגם מהנושא הזה הוציאו חז"ל סנגוריה על ביתו שלא קראה לבנה על שם המעשה הנורא. יהודה עליו השלום לא היה נער מתבגר שהלך לחפש לעצמו ריגושים ואפשרויות לקיים יחסי מין כמו שהרבה מחבריך עושים. עם פרוצות או לא פרוצות. מיהודה "הזה" עתיד לצאת המשיח מי שיגיע לדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר מכל אדם חי אי פעם. היהדות היא לא "ביקורתית" ולא "דמוקרטית". זה שהיום יש "פרופסורים" ל"חקר המקרא", ושינם דיבורים על "תנ"ך בגובה העיניים" וזה שהיום כל מחלל שבת ואוכל חזיר יכול ללמוד קבלה וזוהר- שקדושתו רבה והסודות בו עמוקים- זה מצב מחפיר! זו בושה לעם ישראל! ועל כך נאמר אוי להם לבריות מעלבונה של תורה! כדי שתוכל בכלל לנסות להעביר ביקורת על גדולינו ועטרות ראשינו, כפי שעושים לעתים חז"ל ואפילו הרמב"ן שהוא מאוחר הרבה יותר, עליך ללמוד הרבה. עליך לעשות הרבה. עליך לקיים מצוות עליך לשנות את תפיסת העולם שלך ולהגיע על הברכיים לפני שבכלל תוכל לחשוב על להעביר ביקורת על גדולי עם ישראל. היהדות קוראת למאמיניה להאמין באמונה שלימה.בלי ערעורים על מצוותיה. היא מאפשרת חקירה, ורבים עשו זאת. היא מאפשרת חשיבה עצמית. כל עוד זה בא מהשקפה הנכונה. אז דע את מומקך אחי- שכן אתה רחוק מאוד מאוד מהנקודה המאפשרת לך להעביר ביקורת על גדולינו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |