|
בניה לגובה היא דבר חשוב, השאלה היא איך מתכננים אותה. אם מתכננים בניה לגובה, בשטח חדש, או לחילופין מיישרים שכונה שלמה ובונים אותה מחדש, תוך רווחים נאותים בין בניין לבניין, פתרונות חניה תת קרקעיים, ריאות ירוקות וכיו"ב - הרי זה מבורך.
אם, לעומת זאת, לוקחים סימטא צרה (שבמקרה שייכת לעיריה) מגלחים אותה (הדיירים שאת בתיהם גילחו שילמו דמי מפתח), ובונים לגובה כשהבניינים נמצאים במרחק 2 מטר ממרפסותיהם של דיירי הרחוב הסמוך (יותר דירות = יותר כסף), בצורה שמסתירה את השמש ומאיימת להוריד את ערך הדירות, בלא פתרונות חניה, ותוך כדי חריגות בניה כאלו שאם לא העיריה היתה עומדת מאחורי היוזמה מזמן היו הורסים את הבית - זה לא מבורך ולא ירוק. כך זה מתבצע מאחורי הבית של הורי. איך זה מתבצע ביהוד?
ואגב, השימוש ברכב במקום בתחבורה ציבורית קשור לתדירות קוים, פיזורם, נגישותם, השעות בהם הם עובדים ופחות לבניה פרטית או בניה לגובה. כל עוד אוטובוסים מסתיימים ב-24:00 במקרה הטוב, פועלים רק בימי חול ומתומחרים פר נסיעה - אנשים יעדיפו לנסוע ברכב פרטי 1.
____________________ 1 בפראג, למשל, אוטובוס עולה כמו חשמלית שעולה כמו רכבת תחתית, והכרטיס תקף למשך שעה וחצי. סע כמה שאתה צריך במהלך השעה וחצי הזו. כמה אוטובוסים / חשמליות / רכבות תחתיות שאתה צריך לקחת - לא תשלם יותר. לא אתה אשם שאין לך קו ישיר מאיפה שאתה בא לאיפה שאתה צריך.
|
|