|
לך תהיה אותנטי שמצלמים אותך משלוש זוויות תוקעים לך מיקרופון וצוות הפקה מתרוצץ סביבך תזזיתית. דומני שבאורח טרגי כמעט, כשם שכל שנגע בו מידאס הפך זהב כך, כל מה שהטלוויזיה מטפלת בו חדל להיות אותנטי. רק מצלמה נסתרת (לא מצלמת פיספוסים) יכולה אולי להיות אותנטית. ולכן, אגב, הקטע שבו צילמה מצלמה כזו את נמרודי בולע ניירות מפלילים בחדר החקירה היה כל כך חזק (אפשר שלו היו מצלמים אותו בשרותים מנגב בניירות סתם גם לקטע כזה יכול להיות אפקט דומה.)
ובכלל איזה עמך שזכה סוף סוף ב-5 דקות התהילה שלו רוצה להיות אותנטי? הוא רוצה למצות את ההזדמנות עד תום, "לשחק אותה". הרי אפילו בחתונה שלו הוא לא היה אותנטי; שכן, בגלל זה בדיוק ניראית כל חתונה כמו הפקה הוליוודית ענקית, עם שמלת כלה שעולה $10,00, צלמי וידיאו וצלמי סטילס - העיקר להנציח אותך נראה כמו שלא ניראית מימיך ואף פעם גם לא תיראה - שתוכל להראות לנכדים תמונות מיום אחד בחיים שלא היה ולא נברא, סימולקרה.
למרות האמור לעיל, הבטיח הערב עימנואל הלפרין במהדורת "מהיום למחר" (ערוץ 1) שמחר (יום שני) יוקרן ב-10:30 במסגרת התוכנית "הסיפור האמיתי" סרט תעודה מה-זה אותנטי בשם "אם סוויסה לא בא אל האופרה...", העוסק בהפקת האופרה "כרמן" בשכונת נווה אליעזר בדרום ת"א. בטריילר אמר סוויסה, גיבור שכונתי (שישב 4 שנים בכלא על נסיון לרצוח שוטר) משפטים כמו: "הכול כאב, כל החיים כאב... לפעמים האישה מכאיבה, לפעמים הילדים.. צריך ללמוד לחיות עם זה". נו טוב, בתעתיק למסך של האייל זה לא נשמע עתיר משמעות, אבל בחיים (כלומר בטלוויזיה) זה עבד יופי, לסוויסה כריזמה טלוויזיונית סופר-אותנטית ו-delivery מצוין.
|
|