|
||||
|
||||
כביש 6 בכלל לא מגיע לנגב. דרך ארץ לא בנתה את תבנה את הקטעים הדרומיים של כביש 6 על חשבונה, אלא הממשלה תבנה אותו בכספי המיסים. כדי לעשות את הדברים יותר מעניינים, הממשלה תעביר את הכביש (אם יבנה) לחברת דרך ארץ כדי שתגבה בו אגרה. כלומר דרך ארץ קבלה זכיון לבנות את כביש חוצה ישראל. היא בנתה את החלק הרווחי שלו (מעט יותר מ"מחדרה ועד גדרה"), הממשלה תבנה את שאר החלקים הפחות רווחיים אבל תעביר את הניהול לחברת דרך ארץ. בעלות זהה הממשלה היתה יכולה לבנות כביש מהיר שיחבר בצורה נוחה את הדרום לפקקי המרכז, בלי שהנהגים ישלמו אגרה לחברה פרטית שכלל לא בנתה את הכביש. כרגיל, חלמאות ישראלית במיטבה. |
|
||||
|
||||
נראה לך שממשלת ישראל הייתה מתחזקת את הכביש טוב יותר? לבד מזאת, היא נהנית מחלק נאה מתשלומי האגרה. |
|
||||
|
||||
למה? כביש חיפה תל-אביב מתוחזק רע? המדינה מחוייבת להשלים ליזמים סכום מסויים אם הם לא ירוויחו סכום מסויים. אולי זה האינטרס של מדינת ישראל להזרים נהגים מחלקו הדרומי (כאשר יבנה) של כביש 6 לחלקו המרכזי. דרך ארץ תהנה גם מרווחים מכביש שהיא לא בנתה, וגם מתוספת נהגים שיהוו לקוחות שבויים. |
|
||||
|
||||
"למה? כביש חיפה תל-אביב מתוחזק רע?" אם אתה משווה אותו לכבישים אחרים בסלילה ממשלתית, אז לא. בכל זאת, יש אינטרס חיוני שלאזרחי חיפה תהיה גישה למרכזי הציוויליזציה. אם אתה משווה אותו לכבישי אגרה (לדוגמה, כאלו שבצרפת) אז כן, מדובר בכביש המתוחזק רע. |
|
||||
|
||||
ההשוואה המתבקשת היא לכביש 6. הרי גם אם תשווה אותו לכבישים בסלילה ממשלתית בצרפת, תקבל את אותה תוצאה. |
|
||||
|
||||
לא נכון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |