![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
דן בראון כותב שמקור השם המפורש הוא בשילוב בין האל הזכר יה והנקבה חוה. יה-חווה שהופך ל-YAHAVA. זה נראה לי כמו סילוף שנובע מהדמיון שבין האות ה"א והאות חי"ת בכתיב האנגלי שלהן. לא ככה ? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
המלה ''סילוף'' קצת מוזרה לי בקונטקסט זה. אנחנו מדברים, אחרי הכל, על חישוב לאחור של שפה פרוטו-שמית. היום אפשר רק לשער על מקור השם יהוה, אבל אי אפשר לדעת ממש בוודאות. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
יהוה מסביר את השם שלו למשה (שמות פרק ג פס יג - טו) "יג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים, הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתִּי לָהֶם, אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ, מָה אֹמַר אֲלֵהֶם. יד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם. טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם, וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר" |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בטח אצלה בגהינום בגלל התגובה הזאת, אבל ההסבר הזה תמיד הזכיר לי שאת שירו של פופאי: I am what I am
and thats all that I am Im Popeye the sailor man! |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ואכן, השם המפורש הוא תמצות של הפועל בגוף שלישי יחיד ובכל הזמנים, כמו שמוסבר ב'אדון עולם': "והוא היה והוא הווה והוא יהיה". | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ומה מקור הכתיב "יי"? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כתיבה ברמז. כדרכו של עולם, גם הרמז התקדש. כמו בכיוון ההפוך, ולהבדיל. |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |