|
||||
|
||||
עוד מישהו חושב שפרסומות "חאפר" על אחוריהם של אוטובוסים עברו את גבול הטעם הטוב לאחרונה? לדעתי מדובר בהחשדה של ענף כלכלי שלם בהתנהגות, אהם, לא נורמטיבית, ואפילו פלילית. "דן" תמיד יכולים לטעון שהם יוצאים רק נגד החאפרים ולא נגד נהגי מוניות השירות המאוגדים, אבל המציאות היא שעל אף דלת של מונית לא כתוב "חאפר", והתוצאה היא החשדה של כל נהג מונית באשר הוא בעבירה על החוק בעיני לקוחותיו הפוטניציאלים (שהם, להזכירנו, גם לקוחות פוטנציאלים של תאגידי האוטובוס). אני מתפלא שאין תביעה מוצלחת להסיר את הפרסומות האלו. במיוחד אני מוצא טעם נפגע בכך שהפרסום מתבצע על-ידי תאגידים המקבלים תקציב ו/או זוכים במכרז מטעם הממשלה נגד מתחריהם שלא זכו בתקציבים או במכרזים כאלה. |
|
||||
|
||||
א. גם אני וגם לא-מעט ממכריי נגעלנו מכל הפרסומות הטלוויזיוניות בנושא, שמציגות את ה''חאפר'' כערס-נוכל מטומטם ומשוגע. ב. לא נסעתי באגד הרבה פעמים בחיי, אבל מהפעמים שנסעתי, אני לא זוכר שהנהגים שואלים איך הייתה הנסיעה וכאלה דברים. חלק מהם גם בהחלט לא-אדיבים בתשובות לשאלות של לקוחות. |
|
||||
|
||||
מסכים. אני נוסע הרבה במיניבוסים האלה, דווקא של חברה עם זיכיון1 ולא "חאפר" אבל נדמה לי שהפרסומת לא מדגישה מספיק את ההבדלים ובעצם אוגדת את שתי הקבוצות לאותה חבילה. אם היו אומרים "סעו רק במוניות מוסדרות או באוטובוסים" היה אפשר איך שהוא לסלוח לסטריאוטיפים, אבל הרמיזה שכל מוניות השירות הם בעצם פושעים מאוד מקוממת. 1 ואפילו איבדתי שם פעם ארנק, ועניני זכה לטיפול נאות וזריז. |
|
||||
|
||||
אתה רוצה ש"אגד" יפרסם את המוניות המוסדרות? איזה אינטרס יש לו לעשות את זה? |
|
||||
|
||||
אני לא חושב של''אגד'' יש בכלל עניין להפנות את דעת הציבור לסכנה שבחאפרים. אני אהיה מופתע מאוד לשמוע שנהגי מוניות השירות החאפרים בכלל מחזיקים נתח שוק גדול מספיק בשביל לכסות את הוצאות הקמפיין. ''אגד'' מעוניינים פשוט לחזק את הסטריאוטיפ ה''מלוכלך'' של נהגי מוניות השירות בכלל, ולהפחיד נוסעים כדי שלא ייסעו איתם. אם למישהו יש עניין לפעול נגד החאפרים באמת זה למוניות המוסדרות, שכמו שאמרת, ל''אגד'' אין שום עניין לפרסם, ושהם התעשייה הניזוקה ביותר מהקמפיין. |
|
||||
|
||||
האינטרס של אגד הוא כזה: בדרך זאת ירשו לו לפרסם מבלי לעבור על אלף חוקים ותקנות של הראשות השניה והראשונה בקשר לאמת בפירסום. |
|
||||
|
||||
היום קפץ לי לראש הפתיל הזה. בדרכי לאי שם עמדתי בצומת ליד הבית. (טפטוף קל) חיכיתי חיכיתי, ציפיתי ציפיתי, ומה לא הגיע? האוטובוס. (טפטוף מתגבר) התחלתי להאשים את עצמי שיצאתי מאוחר מדי, פספסתי, פישלתי, ולהתנחם בעובדה שעשרים דקות אחר כך יוצא אוטובוס נוסף לאותו הכיוון. (מתחיל לרדת גשם). טלפון זהיר למודיעין אגד (הגשם מתחזק) - המתנה על הקו שלוש וחצי דקות, האצבעות שלי קופאות מקור. בסוף מישהו ענה, ובחוסר נחמדות בוטה הודיע לי חגיגית: "עד שתיים עשרה אין אוטובוסים יוצאים". למה? לאלהי-אגד פתרונות. (כבר מבול) אני והחיילת השנייה שולפות מטריות מתפרקות מהתרמיל הכבד, ולפתע צפצוף. "צריכות לתל אביב?". מונית שרות. "לא, לקסטינה. אבל אין לנו כסף". "זה בסדר, תעלו". בקסטינה אמנם השמש זרחה, אבל לאוטובוס חיכינו (עם סד"כ של בערך פלוגה שלמה) שעה וחצי נוספות. אל הבסיס כבר לא הגעתי,אחרי למעלה מעשר שעות בדרכים. |
|
||||
|
||||
בליל הסערה, מוצאי שבת קודש, נסעה אחותי מירושלים לבר-אילן. מונית שירות: 38 שקלים, טבין ותקילין. |
|
||||
|
||||
מונית *שירות*, וואללה? די מוזר. המחירים שלהם קבועים, כמו אוטובוסים, בלי שום קשר לסערה או למזג אוויר אביבי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יכול להיות שהמונית לא היתה מלאה? |
|
||||
|
||||
וגם אם לא היתה מלאה, מה הקשר? |
|
||||
|
||||
רוב מוניות השירות, בייחוד בשעות או בקווים שבהם אין תנועה קבועה ועמוסה של נוסעים, ושאין בהם הרבה נוסעים שעולים בתחנות ביניים (וקווים היוצאים מירושלים נכללים באלה) יוצאות רק כשהמונית מלאה לגמרי ולא על-פי לוח זמנים מדוייק. לפעמים, בייחוד בלילה, קורה שאין מספיק נוסעים כדי למלא את המונית, והנוסעים שמחכים בתחנת היציאה מסכימים ביניהם לחלק ביניהם את עלות הנסיעה של הנוסעים החסרים כדי שלא יצטרכו לחכות עד בוש (לפעמים לאחר משא ומתן עם הנהג על הורדת מחיר הנסיעה של אותם נוסעים ווירטואליים). במקרה כזה עלות הנסיעה בפועל יכולה לעלות על המחיר הנקוב, אבל רק בהסכמת הנוסעים, וב''תמורה'' להקדמת שעת היציאה לשעה נוחה יותר. אני לא יודע אם זה תואם את החוק היבש (וגם לא יודע אם זה היה המקרה שתואר למעלה), אבל בעיני זה לגיטימי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |