|
אל"ט,אבל אני שותף למה ש(למיטב הבנתי) מרגישים הטייסים המוחים. ראשית, בניגוד לדבקה ושאר גורמים אמינים בימין הפוליטי, אני מאמין (כפשוטו של המכתב) שהטייסים אכן מוחים כנגד אופיים הלא ממוקד של החיסולים, ולא כהתנגדות כוללת למלחמה נגד הפלסטינאים. שנית - יחס פוטנציאל ההרס/אמינות זיהוי המטרה (הכוונה לזיהוי האנשים בתוך המבנה או הרכב) גבוה הרבה יותר בח"א (מטוסי קרב יותר ממסק"רים) מחי"ר, שריון או אפילו תותחנים. לעומת זאת, אני מניח, רגשות האשמה (או האחריות) הנובעים מפגיעה בחפים מפשע אינם פחותים אצל טייסים. מכאן שהטייסים תלויים יותר מלוחמים אחרים באמינות המידע הניתן להם. יש מעין הסכמה שבשתיקה שפיקוד ח"א לא ישלח את טייסיו למשימה שלה סיכויים גבוהים לפגיעה בחפים מפשע רבים. על רקע זה, לו הייתי טייס, הייתי רותח למקרא דברי החוכמה של מח"א, במיוחד לאור המספר הגבוה של חפים מפשע שנהרגים בפעולות צה"ל, בעיקר פעולות ח"א. הייתי אומר שזהו משבר אימון בפיקוד ח"א.
|
|