|
||||
|
||||
תיקון קטן- למיטב ידיעתי ריפנשטאל הורחקה מצמרת המפלגה הנאצית עוד לפני פרוץ מלחמת העולם (שלא לדבר על הפתרון הסופי) - מכיוון שגבלס לא היה חסיד של הקו האומנותי של ריפנשטאל (והיטלר) - רומאנטיזציה והאדרת הקבוצה, לעומת שימוש בהפחדה - כמוטיב תעמולתי- אשר היה בתעמולה של גבלס. הסרטים שמזוהים עם ריפנשטאל נעשו בשנות ה30 ולא בתקופת המלחמה. מה שמסביר את הסלחנות של העולם לתפקידה במנגנון הנאצי. על התרומה של ריפנשטאל לאמנות הקולנוע - ברמה הטכנית והמושגית אין עוררין. |
|
||||
|
||||
על התרבות הפופולארית הישראלית .דמותה "כיכבה " בראשית שנות ה-40 בחוברת ב"ספריית הבלש" בשם "מותו המיסתורי של אדולף היטלר" מאת אחד "ארי שרים " שבה היא הופיעה בשמה כאחתה דמויות בסיפור שעסק בהתנקשות בהיטלר והיא הופיעה כמאהבת שלו שקשורה להתנקשות שמצליחה לבסוף. דמותה מופיעה בסיפור זה באופן סימפטי למדי. דמויות המבוססות בבירור עליה והן הרבה פחות סימפטיות הופיעו בסיפורי "סטלגים " שונים בשנות השישים .בהן וריאציות על דמותה ( אם כי ללא שימוש בשם המפורש עצמו ) מופיעות כמפקדות סקסיות נימפומניות וסדיסטיות של מחנות שבויים "סטלגים " שבאות על עונשן המר בסוף הסיפור. ראו : ברוכים הבאים לסטלג 13 דיון 423 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |