מעניינת הגישה ''האובייקטיבית'' של כל האתר בנושאי יהדות 157954
קחו לתשומת ליבכם.
מעניינת הגישה ''האובייקטיבית'' של כל האתר בנושאי יהדות 157969
איפה ראית אותי מביע עמדה במאמר? אולי, כפי שליאור חושב, בפסקת הסיום. אבל מעבר לזה, אני בסך הכל מביא מקורות קיימים, לא ממציא כלום.

אולי בגלל שאלו מקורות זנוחים אז עצם ההבאה שלהם לא אובייקטיבית? אם כך אתה חושב, אז אין לי אחות - הבאתי אותם בגלל שהם זנוחים, ולכן זה נראה לי מעניין מספיק לאייל.
ה''הערות'' הסרקסטיות שלך לכל אורך המאמר יחד עם אקורד הסיום 158011
הן הבעת עמדה די ברורה (כדאי שתקח את זה בחשבון, ההיתממות שלך בנידון מפתיעה, וכלל לא מוסיפה לך כבוד).
ה''הערות'' הסרקסטיות שלך לכל אורך המאמר יחד עם אקורד הסיום 158020
איזו עמדה? שאני לא מאמין שמה שכתוב שם הוא אמת? טוב, זה וודאי. לדעתי אין אלוהים, ואז ממילא אין אפשרות לקפוץ לבקר.

אבל זה שאי אפשר לעלות לשמיים בעודך בחיים זה לא בסתירה ליהדות - להפך, זה הקונצנזוס, ולכן אני לא מבין על מה קצפו של HaD.

אם ההערה היא לא תוכנית, אלא סגנונית בלבד - אז מילא, אני מסכים. אבל אני כן טוען לאוביקטיביות תכנית - לא הטתי דבר, ולא הוצאתי דברים מהקשרם (לפחות השתדלתי מאד, בגבולות הניתן).
''אי אפשר לעלות לשמיים בעודך בחיים זה לא בסתירה ליהדות, להפך'' 158025
ט' נכנסו בחייהם לגן עדן, ואלו הם: חנוך בן ירד, ואליהו ומשיח, ואליעזר עבד אברהם, וחירם מלך צור, ועבד מלך הכושי, ויעבץ בנו של רבי יהודה הנשיא, ובתיה בת פרעה, וסרח בת אשר, ויש אומרים אף ר' יהושע בן לוי. (מסכת דרך ארץ זוטא פרק ראשון, משנה ח')
''אי אפשר לעלות לשמיים בעודך בחיים זה לא בסתירה ליהדות, להפך'' 158028
ידוע לי היטב. ועדיין אלו הם יוצאי הדופן שביוצאי דופן, בטח לא כפי שמתואר במאמר.

ואגב, אתה כותב מהזיכרון? כי אני זוכר את הציטוט קצת אחרת.
''אי אפשר לעלות לשמיים בעודך בחיים זה לא בסתירה ליהדות, להפך'' 158036
לא מהזכרון. איך אתה זוכר את הציטוט?
''אי אפשר לעלות לשמיים בעודך בחיים זה לא בסתירה ליהדות, להפך'' 158040
נו, אז אין ברירה אלא לחפש.
זכרתי שהוציאו מישהו, והכניסו במקומו יהושע בן לוי.

ואכן, הבט בסוף העמוד:
זה היה בחגיגה בסנוקר! 158034
בחגיגה בסנוקר כל השאלות שבאמצעותן בוחן הרב את ידענותם של חתניו המיועדים הן פשוטות. למשל:"ארץ זבת... ימשיך כבודו!".
אבל באחד הקטעים תקעו התסריטאים משום מה גם את השאלה על הצדיקים שנכנסו לגן העדן בחייהם. שאלה שגם רבנים לא יוכלו להשיב עליה מהשרוול.
חתולות בכיכר המיסטית 158200
מעניין איך זה שבאותו יום, בהפרש של לא יותר משעתיים, הופיעו בשני דיונים שונים שאין שום קשר ביניהם, תגובות שיש בהן אזכור או רמיזה לשני הסרטים בהשתתפותו של זאב רווח, שמוטיב הסנוקר ממלא בהם תפקיד. תגובה 158034
תגובה 158094
''אי אפשר לעלות לשמיים בעודך בחיים זה לא בסתירה ליהדות, להפך'' 158046
תכלס, מה ההבדל בין להגיע לגן עדן בחיים או לא (בהנחה שאי אפשר לחזור)?
כלומר, מי שמאמין שהוא יגיע לגן עדן, האם זה חשוב שישכב על ערש דווי ואז יבוא אליו המלאכים הלבנים ויעלו אותו לכירכרה, או לחילופין, הוא פשוט יגווע, והמלאכים יאספו את נשמתו?
עוד בחיהם נכנסו, ככה, חופשי? 158272
עוד בחיהם נכנסו, ככה, חופשי? 158315
על חנוך ואליהו כתובה במפורש דרך כלשהי שאינה מתוארת כמוות שבה סיימו את שהותם בעולם הזה.

רוב האחרים פשוט היו גויים שהתנהגו יפה, כך שאני מניח שנוצרה מסורת שכזאת עבורם.
בחייהם הובטח להם 158331
שאלתי הייתה כמובן ציטוט מתוך סרט הפולחן, "חגיגה בסנוקר", שכמו שכבר הוזכר כאן, גם שם עולה השאלה בדבר זהותם של הצדיקים שעוד בחייהם וגו'‏1.

היות שכידוע באינטרנט הזה יש הכל, לא נדרשו לי יותר מ2 דקות כדי להוריד ב"קאזה"‏2 את 15 השניות הרלוונטיות מתוך הסרט.
הנה הן כאן, להנאתכם:
וזה קטע בונוס, בו ניתן לראות את עווית הפנים המצחיקה של כל הזמנים בקולנוע הישראלי:
1 אם כי עכשיו אני רואה ששם הם דווקא מדברים על עשרת הצדיקים. חור בתסריט? (ועוד ב"חגיגה בסנוקר"?).
2 אני חושב שב"אימיול" אפשר למצוא גם את הגירסה המלאה של הסרט.
הלו, לא רואים כלום! 158332
Sorry, this site is temporarily unavailable!
הלו, לא רואים כלום! 158439
א. דרך SAVE AS זה עובד.

ב. תוכל להשתמש בדף השער הנפלא שהכנתי:
הלו, לא רואים כלום! 158445
אה
מסתבר שפשוט עברנו את גבול העברת הביטים שגאוסיטיס מרשים.
אולי כדאי לכווץ את הסרטים.
הלו, לא רואים כלום! 158470
תודה.
והערב גם היה הסרט הזה בערוץ 2.
הרעיון היהודי 157976
האם כוונתך לכך שהגישה האמונית אינה מוצגת כאן כשוות ערך לזו המחקרית-הביקורתית? אם כך אז יתכן ואתה צודק.
ואולי שהדת מוצגת כאן כתופעה אנושית ולא אלוקית?
גם זה נכון. איפה הבעייה?

לגבי המאמר עצמו: מאמר מרתק, המבסס עוד את הטענה שהיהדות אינה דת אחת ובפרט, שככל שמתרחקים בזמן, מתרחקת היא ממקורותיה. אך אולי שינויים אלו הם שאיפשרו לשרשרת הרעיונית הזו להתאים את עצמה ולשרוד (על גבנו?) את צוק העיתים.
מעניינת הגישה ''האובייקטיבית'' של כל האתר בנושאי יהדות 158005
לאתר עצמו אין "גישה": אנו מפרסמים מאמרים הנשלחים לנו בידי קוראים ומשתתפים, ובתנאי שהם עומדים בדרישות שלנו לגבי איכות הכתיבה, עניין בתוכן וכן הלאה. פרסמנו בעבר מספר מאמרים שהציגו עמדות דתיות או פרו-דתיות במובהק, דיונים בשאלות הלכה וכיוצ"ב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים