|
||||
|
||||
המהפכה הגדולה בשירה העברית: נתן זך - בעיקר "שירים שונים" המופלא, כביר הדימיון והעוצמה. והיופי הכמוס, לעיתים הקופא באישונים. ראו ברשימה את "לחוף ימים" החשוב מתמיד, מתווה הפרספקטיבה המרהיב בחדותו הנוקבת של נתן זך: ודוד אבידן. ביקורת החושך. בלי זה - נשקע בשיטוט אקראי, פושר. ונטול מיסתורין לחלוטין, כשהתחליף - הסתום שאין בו מה שאין בו. אלה כמעט כל מה שיש לנו לשאוב מהויות יסוד נוסכות חיוניות, המשרטטות - למשתתף - את קווי המתאר של שירת העתיד האמיתית, זו שחרגה מאז ולעולם מלבנונית שוממת באפור מוכתם ואניגמטיות של שום-לערפדים ודילדולי התבשמות עצמית. הגידו לצלב האיפוס העצמי והסביבתי - חזור למקום הראוי. ועוד לא אמרתי הכל: האלה הלבנה בשירה העברית - גלגולי הצרה והאינטגרציה עם אלכסנדר פן, אלתרמן ופנחס שדה. |
|
||||
|
||||
העברית |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |