|
||||
|
||||
הניתוח: הסיפור מביא את דבר האיוולת של שתי קבוצות לאומיות, שכל אחת מהן מסרבת להכיר בעובדות, שפושעים מכל צד עושים בצד האחר מעשי נבלה, שכל אחת מהן משלמת מחיר כבד בשל טפשותה. פסק הדין: התשובה לשאלה שבכותרת היא - כן, כל עוד לא ישבר המעגל שבו בעלי הזקפה הלאומית מכתיבים את הטון הפוליטי. היבט היסטורי: בעוד 50 שנה ינתחו היסטוריונים את תולדות שני העמים ושתי המדינות הריבוניות ויגיעו למסקנה כי הטפשות לא פסה מהעולם. סוף דבר: הכיבוש הוא מכוער. כל כיבוש. בעלי הדעות ה"ימניות" מצביעים על הכיעור הפלשתיני ובעלי הדעות ה"שמאלניות" מצביעים על הכיעור הישראלי. שניהם צודקים! הסוגיה: למה אנחנו בוחרים להיות מכוערים? |
|
||||
|
||||
כבר אמרתי בעבר שיש שני זוגות של עמים שכנים שכל אחד מהם מראה של השני: אנחנו והפלסטינים מצד אחד והאנגלים והאירים מצד שני... |
|
||||
|
||||
קצת עקומה המראה הזאת. קל לראות איפה השיקוף של דוביכורדי, אבל איפה השיקוף שלך בצד הפלסתיני? |
|
||||
|
||||
לא נראה על פני השטח בגלל שבמצב לוחמה נגד כיבוש קשה לו להתבטא, אבל אין זה אומר שאינו קיים. |
|
||||
|
||||
תגובה 110624 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נו, איך הייתה התרשמותם ממחנות ההשמדה? מה עשו אותם אינטלקטואלים מאז? הסבר, פרט, והבא דוגמאות. |
|
||||
|
||||
זה לא הענין. זו רק דוגמא שיש קולות אחרים גם בקרב הערבים. החברה הפלסטינית נאבקת כרגע לשיחרור מעול הכיבוש. אחרי כמה דורות של עצמאות מן הסתם גם בקירבם יקומו היסטוריונים חדשים שיבקרו את התנהגותם בתקופה זו. |
|
||||
|
||||
למה זה לא הענין? על פניו זה נראה כמו טריק תקשורתי שנועד בדיוק למטרה עבורה השתמשת בזה - כדי "להראות" ל"ימנים" שיש קולות אחרים בקרב הערבים. |
|
||||
|
||||
אה, כליל? הביקור טרם התרחש. הכתבה כתובה בלשון עתיד. |
|
||||
|
||||
היא נכתבה בלשון עתיד ברביעי לחודש. |
|
||||
|
||||
נכון, ונאמר בה: "... בחודש מאי הקרוב ייצאו ..." וכו'. |
|
||||
|
||||
אה. אופס. טוב, אני מניח שאצטרך לשאול שוב לאחר חודש מאי הקרוב. נו, מילא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |