|
מבלי להכנס (עדיין) לויכוחים המעניינים כאן, הערה קטנה. הכותב כותב על אפליית בנים במערכת החינוך הנשלטת בידי נשים, אבל לא רומז במה מתבטאת האפליה. זכור לי מאמר מפעם ב"הארץ", מן הסתם של ארנה קזין (שכותבת הרבה על ענייני פמיניזם וכל מה שקשור, וכל מי שזה מעניין אותו, כלומר כל אחד, פשוט חייב לקרוא אותה), בדיוק על עניין זה. כמה חוקרי(/רות?) חינוך טוענים שאופן הלימוד, בעיקר בגילאים הנמוכים, מתאים יותר לבנות. פשוט, ההכרח לשבת בשקט בכיתה במשך שעה (או כמה שזה) קשה יותר לילדים ממין זכר, שמטבעם נוטים יותר להתרוצץ ולצעוק ולהוציא אנרגיות - ויכולתם נפגעת יותר. אפשר להקשות כל מיני קושיות על טענה זו, ואני מביא אותה רק כחומר למחשבה. קושיה אחת היא, מדוע אם כך בשנים עברו הצליחו הבנים יותר - והרי גם כשהיו הרבה מורים גברים היו הילדים חייבים לשבת בכיתה בשקט. תשובה אפשרית היא שבשנים עברו היו גורמים אחרים שדיכאו את הבנות אפילו יותר - אלו כל הגורמים החברתיים המוכרים, ואלו, אולי, הוסרו מעט בשנים האחרונות.
|
|