|
(מה לעשות, גם את התגובה אני כותב בעצמי) ובכן, עכשיו אני כבר יכול להמליץ באחריות - אבל זה רלוונטי בעיקר לירושלמים. מחר, יום ד', הקונצרט יבוצע בעה"ק (ראו למעלה). סעו ציונה! זה בעצם קונצרט שלא מלמד הרבה על המוזיקה החדשה: עם כל מה שכתבתי על היותה מאופיינת בחוסר מאפיין, תוכנית הערב היתה איכשהו עוד יותר יוצאת דופן, ושלוש מבין ארבע היצירות הן רחוקות (כרחוק מזרח ממערב, מתבקש לומר) מרוב מה שאפשר לצפות לשמוע בקונצרטים כאלו. דומיננטית ביותר היא היצירה האחרונה, "מאקאם צ'ארגה" של פרץ אליהו, הישראלי יוצא הקווקז, המבליטה כלים ונושאים מאזור מרכז אסיה, ובמיוחד את הכלי הסולני, הקימנצ'ה, עם הנגן הווירטואוז האזרי הביל אלייב. כלי מדהים. ויצירה נפלאה, בכלל. אני יכול, כמובן, לפרט יותר, על יצירה זו ועל שלוש האחרות, אבל רק אם מישהו מתעניין באמת.
|
|