|
פרסומת אכן מרגיזה אך היא עדיין פרסומת ולמי שזה מפריע יכול למצוא דרכים להיתגונן או להילחם.
הסכנה היותר גדולה הינה בטישטוש הגובר והולך בין חדשות, העברת מידע ,פרשנות או הבעת דיעה , ולבין פירסומת ודרמה. תופעת הדוקו-דרמה או "שיחזור" ארועים חדשותיים במסווה של יצירתיות מגלמת את הסכנה במניפולציה של הצופים, או ביצירת דור שלא יכול ולא מסוגל להבחין בהבדל בין מציאות לבידיון.
אותו הדבר אמור גם לכל אותם פירסומות המופיעות וניראות ככתבות עיתונאיות (עם אותיות מאד קטנות למטה), או כל אותן כתבות וראיונות שכל מהותן קידום מוצר. כל זה לגיטימי ביותר אך בצורה כלשהי צריך שההבדל יובן.
באותה קטגוריה אפשר לשים את אותם סרטים פסאודו-היסטוריים שהצופים בהם משוכנעים באוביקטיביות שלהם (שינדלר ,JFK וכו'),
בארה*ב קיימות רשתות רדיו וטלוויזיה ציבוריות ,שרוב מימונן בא מתרומות הצופים ,שודורי חסות ומעט מלגות ממשלתיות .תוכניות החדשות שלהן הינן ברמה הגבוהה ביותר (BBC, או קול ישראל בימיו הטובים), כמו שאר תוכניות הדוקומנטריה, דרמה וילדים (רחוב סומסום) כך שאפשר אחרת.
|
|