|
לדעתי, הופעות של השרה דליה איציק הן גרועות בהרבה. והיא עוד מופיעה ממש בלב מהדורת החדשות. מדובר במכונת-ירייה של ססמאות לא-אינטליגנטיות, שמטרתה לשתול מסרים מעצבנים בראשי הצופים. אני מציע שהשרה איציק תוגבל לשקופיות חסות בלבד. במלים אחרות - פרסום מסחרי הוא לא פחות לגיטימי מכל ביטוי אחר של עקרון חופש-הביטוי, אלא שלזכות הפרסום המסחרי יאמר שהוא כפוף ליותר מגבלות חוקיות, ושאכיפתן אף אינה ממומנת במישרין ע"י הציבור (לדוגמא: גל ההעמדות לדין בעוון הסתה בתקופה שלאחר רצח רבין מומן מהקופה הציבורית. התביעות ההדדיות בין חברת הלוויין לבין חברות הכבלים בנושא המילה "דיגיטל" וזוטות אחרות - ממומנות ע"י הצדדים, אך אוכפות בפועל את עקרון האמת בפרסום). ה-ad busters תוקפים את הפרסום המסחרי (תוך שימוש בטכניקות מעולם הפרסום) במסגרת מלחמה כוללת בצריכה, וזאת כיוון שהם יודעים היטב כי פרסום מעודד צריכה. מי שמציע להטיל מגבלות (מעבר למגבלות הגנת-הצרכן הקיימות) על הפרסום, מציע בעצם לצמצם את הצריכה, דבר שיביא להאטה בפעילות הכלכלית, לירידה בהכנסות המדינה, ולכן בסופו של דבר לירידה ברווחתם של רוב אזרחיה. (אולי אפילו אלה שעובדים בהיי-טק?)
|
|