|
||||
|
||||
ב"הארץ": |
|
||||
|
||||
זהו, שההודעה הזאת שלך הקפיצה את הדיון לרשימת הדיונים המתמשכים. משום מה, למרות תגובה 9895, תחת ההגדרה "טרם קראת". אז פרט טריויה לגבי אופני כביש: את הכידון המתעקל כלפי מטה, המיועד לגרום לרוכב לרכון כלפי מטה ולהקטין את התנגדות האויר לתנועתו, המציאו האחים ווילבור ואורוויל רייט. (אלה שהמציאו עוד המצאה שולית בתחום תעבורת האדם). |
|
||||
|
||||
הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... מסלולי האופניים שהוכשרו ברחבי העיר הגבירו את השימוש בכלי תחבורה זה, אולם עדיין ישנן מספר בעיות: רק 20 ק"מ מתוך ה-100 המתוכננים הוכשרו. הקטעים "מקוטעים" מדי ואינם רציפים, והם אינם מתחברים למקומות מרכזיים כדוגמת התחנה המרכזית ואוניברסיטת תל-אביב. גם הקביעה של משה טיומקין - האחראי על התחבורה בעירייה כאילו שילוב אופניים עם מכוניות אפשרי רק בכבישים שהמהירות בהם מוגבלת ל-30 קמ"ש מוזרה בעיני. בסקוטלנד נסעתי ברחבי אדינבורו (ובערים נוספות) יחד עם מכוניות בנתיב צר (50-70 ס"מ?) שסומן בצבע אדום בצד הכביש, וגם עמדה לרשותי רחבה בקידמת הצומת כדי שיהיה לי יתרון על כלי הרכב הממונעים. בפריס אותו נתיב צר מוגן מצד שמאל על ידי אבני שפה (למשל ברחוב ריבולי המרכזי). |
|
||||
|
||||
ההסבר נעוץ באופיו של הנהג הישראלי, כמובן. וזה לפני שהנתיב המדובר יהפוך למקום חניה מקובל על הכל... |
|
||||
|
||||
אז מה דעתך על המודל הצרפתי - הפקעת כמטר מהכביש לטובת נתיבי אופניים ברחובות המרכזיים וחסימתם משמאל על ידי אבני שפה? |
|
||||
|
||||
לא יודע. יהיה מקום? |
|
||||
|
||||
נדמה לי שראיתי משהו כזה בבאר שבע. מצד שני, יכול להיות 1 שמדובר בסתם שיפוצים של איי תנועה, ככה שאף פעם אי אפשר לדעת. 1 כי לא ראיתי את זה ממשיך באופן עקבי או משהו. מצד שני, ממתי _זה_ אומר משהו? _________ העלמה עפרונית, לא רוכבת על אופניים שזזות, וחבל. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |