|
את מי צריך לשכנע במסעות ההסברה האלו? מה המשמעות שלהם? להראות שתאונות זה רע? את ה כל אחד יודע, גם ללא תשדירים בטלוויזיה.
הפתרון הוא לא במסעות פרסום חסרי תכלית אלא באכיפה מוגברת והכי חשוב נכונה. כיום המשטרה משמשת כגובת המיסים של המדינה, העונשים הם כספיים בלבד וכנראה שלא מרתיעים כל כך, כל מי שנוהג יכול להצביע על נהגים מסוכנים ומטורפים. אחד מהפתרונות הוא אכיפה נכונה: נסעת במהירות 80 קמ"ש בעיר? רשיונך יישלל לחודש! עברת את אותה העברה יותר משלוש פעמים? רשיונך ישלל לצמיתות. רק הורדת אותו אחוז מסוכן של נהגים יגרום לכביש להיות בטוח ליתר הנהגים. (ואני מדבר על אכיפה נכונה, על עבירות שאכן מסוכנות, לא מעצר אזרחים שנוסעים בכביש אשדוד ת"א במהירות 120 קמ"ש)
נדרשת רפורמה רצינית גם במערך הלמידה. כיום אנשים לומדים נהיגה לא על מנת להיות נהגים, אלא אך ורק לעבור טסט. בניית מערך למידה חכם ויעיל, אשר יחנך לא רק ל'טכנוקרטיה' של נהיגה אלא לתרבות נהיגה, תרבות במובן של דרך ארץ, התחשבות ונהיגה חכמה.
גם תיקונים בתשתית הם דבר חשוב שנדרש לעשותו, אני לא מדבר על כבישים חסרי מהמורות חס וחלילה (אני די מציאותי) אלא על שילוט נוח וברור, אשר יקל על נהגים חדשים לנווט ובכך יאפשר להם להתרכז בנהיגה במקום בניסיון נואש למצוא שלטים זעירים.
|
|