|
||||
|
||||
לא מי ששאלת, אבל תשובות: 1. בתנאים מסוימים, כן. לא סתם ההצעה כוללת גם איסור על סופר לבצע עדכון מחירים במהלך היום1. דרכים נוספות לרמות: שלט שלא ברור לאיזה מדף הוא מתייחס, מוצרים שנמצאים במדף לא נכון, מוצרים דומים במדף אחד עם מחירים שונים וכו'. וזה מבלי לדבר על טעויות בסינכרון בין המחיר בקופה למחיר על השלט (ש-אני מוכן להתערב-כמעט תמיד יהיו לטובת הקמעונאי) והטרחה הנדרשת לתיקון הטעות (כי עכשיו לא יהיה מספיק להגיע לקופה הראשית עם המוצר והחשבונית, אלא יהיה צריך לגרור את הקופאית למדף). החוק שמחייב תווית מחיר על כל פריט עבר ב-98', והוא חוקק בדיוק בגלל שטיקים כאלה. 2. כן, רק שמחירים נוטים לעלות ולא לרדת (אניפלציה...) 3א. עד כמה שאני זוכר, החוק לא מאפשר להחזיק מוצרים ב"מבצע תמידי" (פרט למבצעי כמות). 3ב. עליות מחירים לרוב מתרחשות ב-increments של אחוזים בודדים. מה המוכר יעשה? יחזיק מוצר במחיר מבצע של 50% ואז יקטין את המבצע ל-49%, אז ל-48% וכו'? 3ג. בהינתן "מבצע תמידי", הצרכנים בורחים אפילו אם מבטלים את ה"מבצע" ומורידים את מחיר הבסיס כך שהמחיר בפועל נותר ללא שינוי2. ביטול "מבצע תמידי" עם עליה בפועל של המחיר יתקבל יותר גרוע מאשר עליית מחירים, מה שכנראה יקזז על כל חיסכון שנוצר לחנות כי היא לא תצטרך להדביק תוויות חדשות. 3ד. כנראה שלא כי עובדה שזה לא מה שקורה כיום. ________ 1 מבחינת דיני החוזים, קבלת ההצעה מתרחשת כשהמוצר עבר לסל הקניות, אבל לקונה יש זכות לצאת מהעסקה כל עוד המוצר לא עבר בקופה (כל עוד ניתן להחזיר את המוצר למדף). 2 https://www.priceintelligently.com/blog/bid/152018/le... בקצרה: חנות כלבו גדולה בארה"ב החליטה להפסיק עם מבצעים ועידכנה את כל מחירי הבסיס שלה למחיר האמיתי. זה גרר ירידה של 20% במכירות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |