|
||||
|
||||
עדיין נראה שהנפח הגדול של המעבורת מאפשר/איפשר לה לא להיות רק מונית בדרך לתחנת חלל כלשהיא, אלא גם פלטפורמה עצמאית עם יכולות משל עצמה של ניסויים ועוד משימות. למשל, עולה כדוגמה המשימה של תיקון טלסקופ החלל האבל על ידי צוות האסטרונאוטים של אחת המעבורות, משימה שנראית גדולה קצת על תא חללית קטן של שני אנשים. ייתכן ואילו המשגרים של המעבורת היו משתדרגים למשגרים רב-פעמיים א-לה אילון מאסק, זה היה מביא לחסכון משמעותי בעלויות. אבל מי יודע, החלטות תקציביות של הסנאט כפופות להרבה גורמים, פוליטיים וחברתיים ולא רק טכנולוגיים. |
|
||||
|
||||
ורק הערה, כמעט כל חלקי המשגר של מעבורת החלל היו רב פעמיים. המנוע ומאיצי הדלק המוצק היו רב פעמיים ולמעשה רק מיכל הדלק החיצוני היה חד פעמי. |
|
||||
|
||||
מרשים פעמיים - גם רב פעמיים וגם שרדו את הנפילה מוגבה של כמה קילומטרים. שאפו. (עדיין פחות מרשים מטיל שחוזר ונוחת אנכית, אבל בכל זאת, זו השוואה לא הוגנת לטכנולוגיה מלפני 40 שנה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |