בתשובה לגילית, 20/08/02 16:26
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86419
נתחיל שוב בבקשה: אם קיימים ספרי לימוד במגזר הערבי שמחנכים לשנאה, נא להביא את המידע הממשי (והכוונה למוסדות החינוך של ערביי ישראל, כי ערביי השטחים אינם אזרחי המדינה, ועד כמה שידוע לי, החינוך שם אינו מתוקצב או כפוף למשרד החינוך הישראלי).

שנית, אשר לתרומה ומחוייבות: המגזר החרדי הפראזיטי שתרומתו החברתית וכלכלית היא הנמוכה ביותר במדינה, נהנה מתקצבים גבוהים מילדיי כל שאר המגזרים, שתחת פיקוח.
כן, אני יודעת שעכשיו תפני אותי לתקציבי בסיס ובונוס וכו', ובכל זאת, עבור בתי שילמתי במשך שנים מאות שקלים לחודש כדי לאפשר לה לימודים בביה"ס יחודי, אך המוכר ומפוקח ע"י משרד החינוך. וזאת עובדה.
גם הורים לילדים בבי"ס ממלכתי משלמים מאות ואלפי שקלים בשנה על כל העשרה, טיול, ארוע וכו'.

ושוב בנימה אישית: לכנות אותך גזענית אולי לא יוביל לשום מקום, אבל את, במעטה של דאגה לחינוך, מטפטפת ארס חסר ביסוס, והופכת מגזר שלם של אזרחי המדינה לאוייבי העם.
אם כוונתך הייתה חינוכית גרידא, הרי היית טורחת לבדוק איך קרה שאותו מגזר נדחק שנים למקום של אזרחים סוג ב' (במקרה הטוב), ומה עשו השרים השונים במשך השנים כדי לשמר את המגזר הערבי באותה פינה, ואיך מיצובם החברתי-כלכלי הוביל לחלק גדול מהתחלואים שעליהם את מדברת.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86457
א. ראי לינקים בתגובה למעלה
ב.גם בחינוך החרדי משלמים על טיולים, במידה ויש כאלה. ילד חרדי נהנה מאותו תקציב *בדיוק* שנהנה ממנו הילד הערבי והחילוני, למעט בתקציבי החינוך, שם הוא מקבל פחות. מהי תרומתם הכלכלית והחברתית של ערביי ישראל? או שתראי לי ארבעה נורא מוצלחים ואראה לך את מקבילהם החרדים, או שתאמרי, ובצדק, "אבל אין קשר בין תרומה כלכלית וחברתית לזכאות לחינוך" ואז אסכים איתך- היא הנותנת. את קנית לבתך מה שהמדינה לא העניקה מראש, ההבדל היחידי הוא שלחרדים אין כסף לקנות את זה. אנשים, צאו מה"דוסים מקבלים הכל חינם" מאיפה זה בא לכם? כל הורה משלם עבור חינוך ילדיו. גם החרדים.
ג.אני מצטטת: "המגזר החרדי הפראזיטי שתרומתו החברתית וכלכלית היא הנמוכה במדינה, נהנה מתקציבים גבוהים מילדי כל שאר המגזרים, שתחת פיקוח" (שקדיה, 2002). איך זה שלך מותר לכנות מגזר שלם בכינוי גנאי גורף (פארזיטי) להפיץ עליו השמצות מסולפות ("נהנה מתקציבים גבוהים יותר...") ולהוציא אותו מחוץ לקונצנזוס ("תרומתו החברתית והכלכלית..") וכשאני מציינת את העובדה המובהקת שבבתי הספר הערבים מחנכים לשנאת ישראל אני זו שמטפטפת ארס? בחיי שלא ברורה לי המחויבות הזו להכשרת השרץ, אם מישהו מחליט שהוא שמאלני זה לא מחייב אותו להגיד אמן לכל צעד פלשתיני.
ד.כבר ציינתי שאת לא יודעת מה דעתי הפוליטית, אני משתפת אותך רק בדעתי החינוכית: דעתי היא, שאסור-אסור-אסור לתת לילדים ללמוד דברי בלע והסתות ברורות, ואפילו אם הייתה קיימת האפליה (שלא הייתה) זה לא מצדיק את זה. לשרים השונים, זה נכון, היה נוח לתת אוטונומיה לחרדים, אוטונומיה לערבים והעיקר שיהיה שקט. עכשיו לימור לבנת מנסה להרים את הכפפה. איך תכני אותה? פנאטית ימנית או בעלות יומרות חינוכיות?אני רוצה להזכיר לך עוד, שעד לפני כשנתיים נהנה המגזר הערבי מיוזמות משותפות עם בתי הספר היהודים, מתקציבים מיוחדים לשיעורי דו-קיום, מהעשרה משותפת, מקבוצות תיאטרון, מיצירה. מאז שהוקמה הרשות נגנבו כל הכספים הללו (גוליאנו מר כמקרה מייצג) ושיתוף הפעולה פסק כמעט לחלוטין מסיבות מובנות. טכנית, אף אחד לא מפלה אותם, אבל איזו אמא מטורפת תשלח היום את הילד שלה למפגש כיתה בכפר ערבי (אותי לקחו, היו ימים) ומאיזה כסף ילמדו ילדי הרשות כשצריך לקנות טנקים (מר וגו) בתחומי הארץ אין ולא הייתה שום אפליה מבחינה תקציבית, ומבחינה חברתית- נו,מה.
פוליטיקאים ומערכת החינוך 86469
אגיב בקיצור, כי באמת כבר התעייפתי לטחון מים.
1. ערביי ישראל הם אזרחי המדינה - ולכך אין כל קשר לשמאל וימין.
2. בתי ביקרה בכפר ערבי ישראלי, והם ביקרו בכיתתה. ואם את שואלת אותי, אני מעדיפה שתפגש איתם ולא עם ילדי ההתנחלויות.
3. ערביי ישראל ברובם הם אנשים עובדים. זאת בניגוד לאחוזים גבוהים בחברה החרדית שאינם מפרנסים, ונתמכים ע"י הביטוח הלאומי ועוד גופים להם אנחנו משלמים מיסים.
אז, כן, אנשים יצרנים תורמים יותר בכל חברה, וכן, אני חושבת שלמי שתורם מגיע יותר (כל עוד מדובר באנשים בריאים שאי עבודתם היא מבחירה).
4. את לימור לבנת אני אכנה פאנאטית. אך לא זו הנקודה. הנקודה היא שכמו כל השרים היא בסך הכל מקדמת את דרכה הפוליטית.
5. אני מתאפקת, אך לא אגיב על המשלת אדם (כל אדם) לשרץ.
נו באמת 86473
''הכשרת השרץ'' זה ביטוי טרויאלי. מקורו ביהדות ולכן את פטורה ממנו. משמעותו להפוך בכוח את מה שלא כשר-לכשר.
אני מאחלת חיים יפים לך ולבתך, מי יתן ולא תשזוף עינכם שום מתנחל עוד לעולם. לילה טוב.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים