|
||||
|
||||
ג. תלמדי בבי''ס ממ''ד. אני בטוח שהם ישמחו לארגן לך שאלות קשות מתחום ההלכה שיצריכו ידע נרחב גם בחיבור וגם בחיסור, ולעיתים אף בחילוק. |
|
||||
|
||||
אם הבנתי נכון, אתה רומז שרמת הלימודים במתמטיקה נמוכה יותר בבתי-ספר ממ''ד מאשר בחינוך הממלכתי. אם זה רק לשם קינטור, שיהיה. אבל אם יש לך נתונים (או סתם תחושה) בעניין, אשמח לשמוע. |
|
||||
|
||||
טוב, אני מקווה שאני לא מפדח את עצמי, אבל לפני מספר חודשים דווח בתקשורת על בחינת בגרות (בפיזיקה, אני חושב) שנועדה לתלמידי בתי-ספר ממ''דיים. חלק מהשאלות שם דנו בסוגיות ''מההלכה'' והיו כל-כך קלות שתלמיד ממוצע בכיתה ח' יכול היה לפתור אותן. לכך התייחסתי. אם אני טועה, אנא תקנו אותי, ואז אני מתנצל מראש. |
|
||||
|
||||
הן לא היו קלות אלא מטומטמות. |
|
||||
|
||||
אם אני זוכר נכון (רואה, לא רק אתה סנילי), השאלות עוררו התעניינות לא בגלל שהיו קלות מדי, אלא בגלל ערבוב משונה של אמונה ופיזיקה (משהו עם מהירות האור לפי ההסבר של הרמב''ם לקשת בענן). |
|
||||
|
||||
היה שם נסיון להסביר את הסתירה בין גיל היקום עפ"י ההלכה לגילו עפ"י הקוסמולוגיה ע"י אפקט ה time dilation , כאילו היקום נע יחסית למשהו (אלוהים?) |
|
||||
|
||||
יותר הגיוני שאלוהים נע ביחס ליקום*, על סמך הפסוק "ורוח אלוהים מרחפת על פני המים", וגם בגלל שבשביל אלוהים עברו שבעה ימים, כשעל היקום עברו משהו כמו 12 מיליארד שנים. אז אם אתה היית תיכוניסט שעושה את הבחינה הייתי מכשיל אותך גם במחינה התלכתית וגם מבחינה פיזיקלית. *פרדוקס התאומים לא נעלם ממני. אפשר להסביר את זה ע"י כך שאלוהים היה בתאוטה לקראת הסוף - יום חמישי ארך במערכת היקום פחות ממיליארד שנים, והיום השישי פחות משש מיליון שנה. |
|
||||
|
||||
מיליון זה זכר? יש דרך יותר טובה להגיד את זה? |
|
||||
|
||||
בגיל 20 הוא עשה את המיליון הראשון או המיליון הראשונה? אני מניח שהעילגות עולה בגלל החיבור בין שישה(זכר) לשנים(נקבה) .אבל ששה(זכר) כאן מציין כמה מליונים(זכר), לא? אני בכל אופן הייתי בוחר ב-*ששת* מיליוני שנים.עשרת אלפים זברות.ששת אלפים לירטות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מיליון זה זכר. מתחת לעשר בעיקרון אומרים ברבים: שישה מיליונים, לגבי רבים או יחד האקדמיה קבעה שהיא לא קובעת: ששה מיליונים, שישה מיליון וכל אופציה אפשרית. |
|
||||
|
||||
מענין, זכור לי שגם באתר האקדמיה נתנו כדוגמה את המספר 6,000,000. כנראה שהוא משוקע בתודעתנו. את כינויו של סטיב אוסטין, "איש ששת המיליונים", תרגמו לעברית "האיש השווה מליונים", ולא בכדי. |
|
||||
|
||||
נכון, דבריי נשענים על דברי האקדמיה ולכן גם הדוגמה משם. |
|
||||
|
||||
זה לא אתה, אלא מאור גרינברג. כמה הודעות מעליך. |
|
||||
|
||||
אבל מה לזה ולמתמטיקה ?? הבגרויות במתמטיקה של תלמידי הממ"ד והממלכתי זהות. הבדלים בבגרויות קיימים במקצועות ה"יהודיים" (תנ"ך, תושב"ע וכו'), בהיסטוריה (ואולי באזרחות, אני לא בטוחה), ובספרות (ואולי בלשון, שוב אני לא בטוחה). אנגלית, מתמטיקה, כימיה, פיזיקה (פרט לנושאי בחירה, וגם שם יכול להיות שהנושאים פתוחים בפני כולם), ביולוגיה - אותן בחינות בדיוק. |
|
||||
|
||||
ואגב ההבדלים, בישיבות תיכוניות נבחנים גם בתלמוד. בארבע שנות התיכון, המקצוע נלמד 30 שעות שבועיות בכל שנה (זו לא שגיאת כתיב). |
|
||||
|
||||
אז זהו בדיוק, שכל העניין הוא שבפיזיקה זה היה שונה. אני לא יודע איך בנויה הבחינה בפיזיקה, אבל לפחות חלק מהשאלות בגרסא הדתית שלה היו מטופשות להפליא. |
|
||||
|
||||
הבחינה בפיזיקה (5 יחידות) מורכבת מיחידה וחצי מכניקה (אחידה), יחידה וחצי חשמל (אחידה), יחידה מעבדה, ויחידה של נושאי בחירה, הכוללת בחירה של שנים או שלושה נושאים מתוך רשימה סגורה. זה המקום היחיד שבו ייתכן הבדל בין בתי הספר. אני לא יודעת האם הנושאים של מדע ויהדות (או איך שלא קראו לתחום המגוחך הזה) היו ייחודיים לבתי הספר הדתיים, או שבתי ספר דתיים יכלו לבחור בהם כמו גם בתי ספר לא דתיים. (בכל מקרה ברור לי שבתי ספר דתיים לא היו חייבים לבחור בנושא הבחירה הזה). |
|
||||
|
||||
יש סיבה מיוחדת שהתגובה הזאת נשלחה אלי? כי נדמה לי שדווקא גילית היא הבוחנת שיטות לחילוק ואחוזים (ובמיוחד במגזר הערבי). |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |