|
||||
|
||||
אם "שרות ציבורי" זה לשון נקייה למשטרה, אז מדובר בקשקוש ימני נבוב. משטרה במובן המודרני הוקמה רק קצת אחרי המהפכה הצרפתית, באנגליה (בתקופה הנפוליונית), אבל "משטרות" בפועל התקיימו הרבה לפני הדמוקרטיה והמונח משטרה אנטי-דמוקרטית הוא קשקוש. משטרה אינה פועלת לפי הדמוקרטיה, היא פועלת לפי החוק. המשטרות במשטרים לא דמוקרטיים פועלים באופן אנטי דמוקרטי מפני שהחוק שם אינו דמוקרטי ולא מפני שהמשטרה אינה דמוקרטית. מה זה בכלל משטרה דמוקרטית? משטרה שקציניה נבחרים בכינוס חברים של שובבי ציון, נערי הגבעות ושאר כנופיות למיניהן? שר המשטרה הלא-קטסטרוף מנסה לקבוע מדיניות ע"י פנייה לשוטרים תוך עקיפת המבנה ההירארכי. זה נקרא קביעת מדיניות או אנרכיה? שר המשטרה הקטסטרוף הצליח להוריד את אחוזי הפשיעה אצל ערביי ישראל ואילו שר המשטרה הלא קטסטרוף הצליח להעלות אותם בחזרה ול"הוריד" אותם ביו"ש. על כגון דא יאמר: אשרי המאמין. |
|
||||
|
||||
הגדר: "משטרה דמוקרטית" == "משטרה במדינה דמוקרטית". נראה לי שזה יפתור את חלק מהבעיות הסמנטיות שמטרידות אותך בפתיל הזה. |
|
||||
|
||||
לא יעזור. הקשר היחיד בין משטרה לבין דמוקרטיה הוא דרך החוק שהיא אמורה לאכוף. אפופידס ומרעיו מדברים על משטרה דמוקרטית שבה הקצונה הבכירה תבחר לפי מפתח מפלגתי. בדיוק מה שזממו לעשות למערכת המשפט. פעם אחת יבחרו בקטסטרוף מן השמאל שהיה קצין בכיר ביחידה מובחרת ופעם אחרת יבחרו בבנחמין הלא קטסטרוף שהוא ביריון ונער עבריין שאינו מסוגל לכבד את החוק ופועל כאנארכיסט אפילו נגד החוק של הממשלה בה הוא יושב. השיקול של האם שר המשטרה הוא אדם שומר חוק אפילו לא עולה על דעתו. ואחזור ואטען, הדמוקרטיה הליברלית זה משהו מן המאה ה-18, כיבוד החוק והסדר זה מן המאה ה-13 והמגנה כרטא. כך שהם קדמו לדמוקרטיה. קיום החוק והסדר הם שמבדילים בין משטר אפילו עריץ ולא דמוקרטי לבין אנארכיה. |
|
||||
|
||||
כחלק מהפרדת הרשויות בדמוקרטיה ליברלית, המשטרה אמורה להיות גוף ביצועי שאיננו סר למרותו וגחמותיו הפוליטיות של שר כזה או אחר. זה ההבדל (המתמעט והולך אצלנו) בין משטרה לסקוריטטה. |
|
||||
|
||||
אם כוונתך היא שהמינוי של המפכ"ל צריך להיות מינוי ע"פ כישוריו הרלאבנטיים ולא ע"פ מפתח מפלגתי, אני מסכים. עניין אחר: אודה ואתוודה שיש משהו שמרגיז אותי בצביעות של אפופידס. בעבר ועד היום היה מאבירי הטפת המוסר לעם הפלשתינאי והערבי על כך שאין שם מחאה הומאניסטית. היום כאשר מירי רגב, לא ממש משוייכת לחטיבת העב"מים של בנחמין, אליהו ומאי גולן, פולטת על ימין ועל שמאל "להבעיר את ביירות", אני לא שומע הסתייגות של האזרח היהודי אפופידס. בכלל לכל אלו האוחזים ביהדות הציציות שלהם, אני מציע לחזור ולעיין ביונה ד יא. |
|
||||
|
||||
רק עכשיו שמתי לב לכותרת שנתן אח של אייל לפתיל שלנו. קולע אל חוט השערה. כרגע שודרו בערוץ 12 תמונות ילדים דרוזים הרוגי מג'דל שאמס. מעשה שטן התגנב לרקע השיקופיות סמלה של מדינת ישראל. באופן ציני הפרוזאיקה הזו מייצגת את הענקת האזרחות הישראלית פוסט-מורטם לאזרחים הסוריים שבין הילדים. (לעניין זה, בלויית הילדים בכפר לא היה אפילו דגל ישראלי אחד). יתכן שבשלב מסויים מדינת ישראל תחשוב שזה מוצדק להכניס אותי ואת שאר תושבי חיפה וערי המפרץ לטווח האש של חזבאללה. אני בהחלט מפקפק אם טיל חזבאללה שכוון לפיקוד החרמון ופגע בטעות באזרחים סוריים, הוא הנמקה מספיק טובה. הייתי חושב שראוי שזה יקרה במסגרת תוכנית צבאית כוללת ולא במסגרת הנרווים של שרת המנהל התקין ממשרד התחבורה. |
|
||||
|
||||
יפה. מדובר באמת ברפרנס ישן. מדובר על מרד הפקידים הגדול משנת 23. בסופו של דבר הפקידים הובסו על ידי הקונסול אמסלם. הסיפור הונצח אח"כ בסרט מפורסם. |
|
||||
|
||||
זה טוני קרטיס ליד קירק דוגלס (המכונה קרק דאגלס)? |
|
||||
|
||||
כנראה שכן |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |