|
||||
|
||||
אני חושב שעניתי והתשובה נשארת בעינה גם אם "אני הממשלה": אין לעקור אנשים מביתם נגד רצונם. אם למען טובת כלל הציבור יש לפנות מספר קטן של בתים תוך פיצוי הולם לשוכניהם ולבעליהם, זה אפשרי. לדוגמא, אם למען סלילת מסילת רכבת צריך לפנות 10 בתים, זה בסדר. כנ"ל אם למען השגת הסכם שלום צריך לפנות 10 משפחות. אם צריך להרוס את עפולה/אריאל/ימית למען אותן המטרות זה לא מוסרי ואני אישית, מתנגד לכך. דרך אגב, כפי שאני מסרב לשרת בשטחים, הייתי מסרב לפנות את ימית ואסרב לפנות את נצרים במידה ואדרש לעשות כך. |
|
||||
|
||||
לא, אני בטלן. |
|
||||
|
||||
אהה. אתה גם נגד להגן על ההתנחלויות שכן אי אפשר להגן עליהן בלי לשרת לידם. זה הופך את נכונותך או אי נכונותך לפנותם לחסרת משמעות. טוב, אז אתה בנישה אחרת לגמרי, בכלל מחוץ לתחומים שאני יכול או רוצה לסווג. |
|
||||
|
||||
באיזה נישה אני? לדעתי: 1. צריך לקבוע גבול למדינת ישראל, שבתחומיו יחול החוק הישראלי על כל תושביו, שיזכו כמובן לזכויות (וחובות) אזרח מלאות. 2. על כל ישוב בתוך הגבול יש להגן לפי הצורך. 3. כלפי ישובים מחוץ לגבול, אין למדינה כל מחויבות. 4. כל מי שהיה אזרח ישראל טרם קביעת הגבול, תישמר לו אזרחותו גם אם יבחר לגור מחוץ לגבול, ויהיה רשאי לעבור אל תחומי מדינת ישראל בכל עת. 5. כל מי שהיה אזרח ישראל טרם קביעת הגבול וביתו ימצא מעבר לגבול, יוכל לעבור אל תחומי מדינת ישראל ולקבל פיצוי הוגן על הרכוש שהשאיר מאחוריו. התקופה בה יהיה ניתן לקבל פיצוי תהיה מוגבלת. לגבי מיקום הגבול - כל קו זוכה. קווי החלוקה (47) הקו הירוק, הירדן כל תחום המנדט הבריטי, ממלכת שלמה ועוד כיד הדמיון הטובה. עדיף לקבוע את הגבול בהסכמה עם שכנינו, שיהיו מעבר לו, אבל אם אי אפשר יש לקבוע אותו חד-צדדית. נ.ב. אני לא נגד ההתנחלויות, אני לא מוכן לשרת מחוץ למדינה. (למעט במצב של מלחמה מוכרזת עם מדינה אחרת) |
|
||||
|
||||
אתה יכול לנסוע היום באוטובוס, בשקט יחסי או לשבת במסעדה או בית קפה ללא חשש שתתפוצץ רק משום שחבריך שומרים עליך ע''י שרות ''בשטחים''. שום ''אופק מדיני'' או הזמנת האמריקאים (שיטתו של שריד) לא תוכל להביא לתוצאה הזאת, אלא רק להרע את מצב הביטחון. התנהגותך היא כפיות טובה, ולו זה היה תלוי בי הייתי שולל את אזרחותך. |
|
||||
|
||||
זה מתחיל בשלילת זכויות לערבים ובלי לשים לב זה עובר לשלילת אזרחות לפי שורה של קרטריונים בטחוניים. וכמה זמן ימשך ה"שקט היחסי" שעל פיו שוללים אזרחות מכל מי מתנגד לשיטות שבו הוא מושג? |
|
||||
|
||||
כשדברתי על שלילת אזרחותו, לא התכוונתי שצריך לעשות את המעשה הזה להשגת ביטחון או השגת משהו אחר, אלא לאקט מוסרי בלבד. אינך יכול להיות חבר, נניח, במפלגה או בהסתדרות מבלי לשלם מסים. את הזכות הזאת מקבלים רק ע"י מילוי החובות. פרזיטיות אינה מוסרית. עניין לגמרי אחר: אני חש אצל חלק מאנשי השמאל וגם אצלך, בזעם עצור ובחוסר נחת בגלל השקט (הייתי אומר יותר מ"יחסי") שהשתרר מתחילת מבצע "דרך נחושה". כאילו בלבכם אתם אתם מייחלים כבר למראה איזה אוטובוס מפוצץ והמון דם כדי שכל מה שאתם עוצרים בלבכם יתפרץ החוצה: "אתם רואים ? זה לא פתרון . . ." |
|
||||
|
||||
הזעם גובר כל רגע רגע ועוד מעט אף יעבור לפעילות מעשית של שיתוף פעולה פעיל ואז יוסרו המסכות ויתגלו הפנים האמיתיות של הסמאל. (וזה נאמר בציניות למי שלא הבין) כולי תקוה שהפתרונות שלי יכשלו והמבצע יצליח והוא אכן מצליח עד עתה. נבואת השוטים שלי היא שהפלסטינאים יתרגלו מהר מאוד למצב החדש וילמדו ל"עבוד" גם בשטח בו צה"ל שולט, מה גם שהצבא יצטרך לשחרר כוחות והאחיזה ההדוקה תתרופף.והשאלה היא אולי למשך כמה זמן יכול הצבא לצור על השטח בריכוז כוחות שכזה מבלי לפגוע במישורים אחרים של פעולותיו. כולי תקווה שאקבל את תפקיד השוטה בסיפור הנוכחי. ודרך אגב גם החרדים אזרחותם הישראלית בסכנה? |
|
||||
|
||||
גם החרדים וכל יתר הבלתי משרתים מתוך בחירה. |
|
||||
|
||||
אותך לגילית |
|
||||
|
||||
מזל שאתה לא שר הפנים. אצלי בכל אופן אין ''חוסר נחת'' או ''זעם אצור'' (למעט כלפי סילבן שלום) ואני כולי תקוה, שהפלסטינאים יקבלו את נוכחות צה''ל בהבנה וימנעו מפגיעה בהם, או לחילופין יכשלו בנסיונותיהם לפגוע בחיילים. מצד שני, אני לא רואה בפעולה הזאת פתרון לטווח הלא-מידי וחושש, שכאשר ישוחררו חיילי המילואים או כאשר הפלסטינאים יתאוששו, הכל יחזור להיות כשהיה. אני באמת מאמין, שיש לקבוע גבול ולמרות, שגם כאן לא מדובר בפתרון מלא, המצב לטווח הארוך ישתפר. אני מסכים איתך, שאין שום טעם בהזמנת כוחות זרים (אמריקאים או סודנים) לכאן ו''שאופק מדיני'' גם לא יעזור. מה שכן יעזור, לפי דעתי, זה קביעת גבול למדינתנו. (מצידי שיהיה הירדן ואני מתחייב לשמור עליו באם אדרש) דבריך המגונים באשר לדברים אותם ''מייחלים'' אנשי השמאל כמו גם שאיפתך לשלילת אזרחותי (לפחות אתה לא קורא להעמיד אותי לדין על בגידה, ולהזכירך, גם לוענונו לא שללו את האזרחות) מציגים אותך כדמגוג לא קטן ודמוקרט לא גדול. |
|
||||
|
||||
כפי שאמרתי, בכל קבוצה מי שאינו מכון לשאת בחובות לא זכאי לזכויות. בעיני, זה כלל מוסרי בסיסי. וכמובן, בנוסף לכך שאתה משתמט ראוי לגינוי, אתה גם ''דמגוג לא קטן ודמוקרט לא גדול''. |
|
||||
|
||||
הדמגוג מדבר: קדימה בואו נשלול את האזרחות של כל מעלימי המס, אבל למה לעצור כאן? מילוי הוראות החוק הן חובה אז יש לשלול את האזרחות של כל העבריינים כולל עברייני התנועה וכן אנשים ששוכחים את תעודת הזהות שלהם בבית. (גם זו חובה למי שלא ידע) יותר פשוט, בואו נשלול את האזרחות של כל מי שלא מסכים עם דב אנשלוביץ וזהו. וברצינות: דב יקירי, מדינה השוללת את אזרחותו של מי שאינו עומד בחובותיו אליה, לא צריכה לשלול את אזרחותי. אני אוותר עליה מרצוני וללא שום ערעור. הייתי מתבייש להיות אזרח של מדינה כזאת. בכל מקרה, זאת לא היתה דמוקרטיה ואם אתה שואף למדינה כזאת, אינך דמוקרט. נ.ב. אני לא "משתמט". לו הייתי "משתמט" הייתי מוצא דרך ל"השתמט" בלי לעורר עלי את זעמם של הממונים עלי. אני סרבן והצהרתי על סרובי בפני מפקדי. (יתכן כמובן, שאתה רואה אותי כ"סרבן ראוי לגינוי" וזה לגיטימי) |
|
||||
|
||||
לפי הגישה הזאת היית מסרב להפציץ את מחנה האימונים של הג'יהאד (כי לא הכרזנו על מלחמה עם סוריה) או הכור האטומי בעיראק (מאותה הסיבה)! מה כל כך קדוש בגבול? יש איזשהו פגם מוסרי בפעולה מעבר לגבול, אם הדבר חיוני לבטחון (אזרחי) המדינה? |
|
||||
|
||||
לפי מיטב ידיעתי ישראל נמצאת במצב מלחמה גם עם סוריה ו(נכון ל1981) גם עם עירק. אין שום דבר לא מוסרי בהתקפה על מדינה שנמצאת במצב מלחמה איתך, אפילו אם מפרים בכך הפסקת אש. |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי, אנחנו לא במלחמה מוכרזת עם סוריה, אבל ניתן לך להנות מהספק. דוגמא אחרת: האם היית מסרב לחטוף את אייכמן? ואני עדיין רוצה תשובה: מה כ"כ לא מוסרי בפעולה מעבר לגבול, אם הדבר חיוני לשם הגנה על אזרחי המדינה? |
|
||||
|
||||
נ.ב.: האם היית מוכן להיות חבר בצוות סיוע הומניטרי בחוץ לארץ? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |