|
||||
|
||||
אני אכן יוצא מנקודת הנחה שנהג חייב לקבל דו"חות על עבירות תנועה. גם מהסיבות שציינת (טעויות רגעיות והסח הדעת: מעולם לא שמעתי על אדם1, כולל טייסי קרב ומנתחים, שה-error rate שלו הוא 0), גם מכך שביצוע עבירות-תנועה במודע הוא לפעמים ההחלטה הסבירה ביותר בסיטואציה2 ואין לה שום קורלציה לזהירות, וגם מסיבות פרוזאיות יותר, כמו למשל ההכרה בקיומם של שוטרים הסובלים מעודף-מוטיבציה רגעי מסיבות לא עניינות והארסנל הרחב שעומד לרשותם. אני שואל שוב: אתה יודע מה הסטטיסטיקה? אם יתברר שבכל תולדות ישראל לא היה נהג אוטובוס שקיבל פחות מדו"ח אחד לשנה בממוצע, דעתך תשתנה? 1 אנקדוטה צדדית ואישית: אני לא יודע לומר מה השיעור היחסי של עבירות התנועה שביצעתי בטעות, אבל אני משוכנע למדי שהוא לכל הפחות אינו זניח (ולפחות פעם אחת גם עברתי - בטעות - באור אדום). 2 נכון, החמרה משמעותית בענישה או באכיפה יכולה לשנות את המאזן. אישית, לא הייתי רוצה שזה יקרה. אבל זה כבר נושא אחר לגמרי. |
|
||||
|
||||
תוספת להערת הרגל הראשונה: חישוב גב-מעטפה פשוט אומר שנהג אוטובוס מקצועי צובר בשנה אחת מספר דומה של שעות-נהיגה לזה שצברתי בכל ימי חיי (אבל אף פעם לא נהגתי הרבה). |
|
||||
|
||||
עברת פס לבן בכוונה כי המצב לא היה מסוכן? נסעת במהירות מוגזמת למרו ששמת לב לספידומטר? המשכת לנהוג במשך ימים עם פנס אחורי אחד לא תקין? נסעת כמה עשרוצת מטרים ב"אין כניסה" כי השעה היתה שתייים בלילה והרחוב היה ריק לגמרי? על כל פעם שעברת בטעות רמזור אדום, כמה פעמים עברת בכוונה רמזור כתדום? אצלי התשובות על כל אלה ברורות, וההתרשמות שלי ממה שאני רואה מסביבי היא שאני לא חריג מבחינה זאת. |
|
||||
|
||||
לגבי השאלה שלך: דעתי היא שאם לאחר יישום החוק "three strikes and you're out" לנהגי רכב כבד (בתיקונים הנדרשים לגבי התיישנות, ולא בהכרח דווקא שלוש, בלה בלה בלה) לא יחול שינוי בכמות עבירות התנועה שנעשות ע"י נהגים כאלה, אסכים איתך ועם האנגלי. אפשר להתחיל מניסוי: החוק יוחל לתקופת נסיון רק על מדגם אקראי של נהגים - יהיה כיף לראות את הדיונים בעליון על חוק כזה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |