|
||||
|
||||
איני יודע מה זה ''כל מיני מטרות''. העובדה שמזכירים את השואה, למשל, כשנלחמים בהתגרענות באיראן היא בסדר גמור, ובמקומה. לא נתקלתי בשום דבר שדומה לבקשת הנחות בספורט. |
|
||||
|
||||
ובכן, לדעתך "העובדה שמזכירים את השואה, למשל, כשנלחמים בהתגרענות באיראן היא בסדר גמור" כך שמן הסתם *אתה* לא היית כותב את הסאטירה הזאת. אתה אולי גם חשבת שהשימוש בטלאי צהוב ע"י מתנגדי ההתנתקות היה מוצדק, שההשוואות של יאסר עראפת להיטלר קלעו בול, שהתיוג של חלק מהציבור כ"סמולנים אנטישמים" סביר, וכך לגבי עוד המוני דוגמאות מוכרות עד זרא. מסתבר שיש מי שחושבים אחרת ממך, סורפרייז סורפרייז, אבל זה לא הופך אותו (אותי!) לשקרן או לאנטישמי. וכמובן לא צריך שתהיינה בקשות להנחות בספורט כדי להשתמש בספורט כאמצעי אמנותי (ואם לשפוט עפ"י הפופולאריות של המערכון, אמצעי יעיל ביותר), אלא כמעט להיפך - לו היתה בקשה כזאת המערכון היה חסר כל טעם. סאטירה אינה סרט דוקומנטרי. |
|
||||
|
||||
השימוש בטלאי צהוב על ידי מתנגדי ההתנתקות, היה מוגזם, אם כי דובר באנשים שנעקרו מביתם, והיה אפשר להבין את כאבם. דבריו של נתניהו בקשר לשיחה בין היטלר ואמין אל חוסייני נסמכו על מחקרו של חוקר בודד, שלמחקרו התנגדו רוב החוקרים. אני לא הייתי נופל מהכיסא לו הייתי שם זבוב על הקיר והיה מסתבר לי שהוא צדק וכולם טעו. מה שכן ידוע הוא שאמין אל חוסייני מייסד ''העם הפלשתיני'', קיבל מהיטלר דרגת כבוד של גנראל באס אס, והם גם רקחו יחד מזימה לפגוע בתושבי הארץ היהודים באמצעות הרעלת המים. אבל אני לא יכול לראות איך המערכון הזה הוא סאטירה על הדברים האלה. אין שום קשר. זה לא רק שמעולם לא בקשנו הנחות בספורט. מעולם גם לא בקשנו הנחות בשטחים אחרים שאינם קשורים בחשש מהשמדה כמו עניין הגרעין באיראן. אם אתה מסכים שהצגת מערכון כזה בגרמניה הינה אנטישמיות, אתה חייב להסכים גם שהצגתו אצלנו היא לפחות חסרת טעם. |
|
||||
|
||||
על טעם וריח. |
|
||||
|
||||
יש לנו אפילו טלאי צהוב חם מהתנור, מהימים האחרונים. |
|
||||
|
||||
חסום למי שאינו מנוי על העיתון האנטישמי ההוא. |
|
||||
|
||||
מקור אחר. ויש פה כבר כאלה שיש להם איזה פטנט למקרה הקודם, לא? |
|
||||
|
||||
הפטנט קיים אבל אני לא זוכר אותו... לומשנה, קראתי באמלטרנטיבה. לדעתי שימוש בטלאי צהוב צריך להיות אסור עפ"י חוק. אופיר פינס הגיש פעם הצעה טרומית ל"חוק זילות השואה" שלא התקדמה לשום מקום, אבל ממילא היא עסקה בעיקר באיסור על בדיחות שואה, ופחות על שימוש בלתי הולם בסמלי השואה (ראו הסבר למטה). - - - - - - - - - הצעת חוק מניעת זילות השואה, התשנ"ז–1997 הגדרות 1. בחוק זה – "זילות השואה" – שימוש שנעשה בנושא השואה ובסמליה אשר יש בו משום זלזול ובדיחות הדעת בשואה ובזכרה, ובכללם בדיחות, קריקטורות, צילומים, ומאמרים. מניעת 2. מעשה שיש בו משום זילות השואה הינו אסור. זילות השואה עונשין 3. העובר על הוראות סעיף 2, דינו – מאסר שלשה חודשים. דברי הסבר כמדינת העם היהודי מוטלת עלינו החובה לשמר את זכר השואה בקרבנו ובקרב ילדינו, אל לנו לאפשר את המשכה של התופעה הכואבת של הפצת בדיחות שחורות ושימוש הומוריסטי בשואה ובזכרה. בתקופה האחרונה הופיעו באינטרנט בדיחות רבות אשר הופכות את השואה לנושא הומוריסטי, שיא החוצפה היה דיונים הומוריסטייים בנושא השואה אשר נערכו דווקא ביום הזכרון לשואה ולגבורה. רק חוק אשר יאסור כל זילות בשואה וזכרה יאפשר את מחיקת הבדיחות הללו מרשת האינטרנט וימנע את המשכה של התופעה שלא ייחודית רק לאינטרנט של שימוש הומוריסטי בשואה ובזכרה. אנחנו חייבים חוק זה לנו כיהודים ובייחוד לניצולי השואה ולבני משפחותיהם. - - - - - |
|
||||
|
||||
----- תשמע, איסור על סיפור בדיחות ועונשים פליליים על הומור מזכירים לי משטרים אפלים, לא משנה מאיזו שנה. |
|
||||
|
||||
נסה את זה (לא להתבלבל עם זה) |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |