|
||||
|
||||
זה משנה כי ברוב המשפחות זקוקים לשני מפרנסים כדי לגמור את החודש, ולכן אתה כופה עלי ועל זוגתי לעבוד יותר כדי לפרנס משפחות חרדיות שבהן הגברים בוחרים לא לעבוד. |
|
||||
|
||||
לא אני לא. הם בחרו במפרנס אחד ורמה כלכלית נמוכה. זכותם. אף אחד לא כופה עליך לעבוד יותר בשבילם. הם לא יקנו אייפדים לילדים ולא נעלי ספורט ממותגות בכל מקרה. |
|
||||
|
||||
בודאי שכופה. התמיכה בילדים, בישיבות ובכוללים באה מכספי המיסים המאד גבוהים שאני משלם. מעבר לזה, התמיכה במערכת הבריאות הציבורית שמסבסדת טיפולים שווים לכל ראש, גם בעלויות אדירות, הן מכספי המיסים שלי ושלך. כנ''ל תשתיות שונות מכבישים ומים והלאה. אני וזוגתי היינו מאד שמחים לעבוד פחות שעות ולקבל אותו שכר נטו שמפרנס את שתי בנותינו, ולבלות איתן יותר שעות, אם היינו משלמים פחות מיסים כי לא היינו תומכים במשפחה של שבעה ילדים בממוצע שבה האב לא עובד מרצון. אם בחרו במפרנס אחד ורמת חיים נמוכה לשיטתך, תן להם להתמודד עם הבחירה שלהם ואל תתמוך בהם באלפי שקלים לחודש ממיסי העבודה הקשה שאני ואתה כן בחרנו לעשות ולא מתבטלים על חשבון מישהו אחר. ולראיה, מחקרים על מחקרים הראו שברגע שיורדת התמיכה, עולה ההשתתפות בכח העבודה ויורד מספר הילדים הממוצע. מה שמוכיח שהבחירה שלהם היא אקט כלכלי וכשמשתנה נקודת האיזון גם הבחירה משתנה. |
|
||||
|
||||
לדעתך ביטול הרפואה הציבורית והפיכתה לפרטית תגרום לכך שתשלם פחות מיסים? |
|
||||
|
||||
אני בעד מסים גבוהים. תקרא לזה כופה, אז כופה. גם עבור המשפחה עם 7 ילדים, גם עבור הנכים, גם עבור הקשישים, החולים, פגועי הנפש וכו'. זה נקרא ערבות הדדית. תאמר שהאחרים לא בחרו בזה, ומרובי הילדים כן. אומר שהילדים לא אשמים בבחירה של ההורים שלהם. את התמיכה בבחירה לא לעבוד אפשר לתקן על ידי מס הכנסה שלילי שיחליף תמיכות אחרות, אבל לא את קצבאות הילדים. התמיכה בישיבות ובכוללים לא קשורה ובכל מקרה אני מתנגד לה, אז אל תכניס אותם לכאן. |
|
||||
|
||||
150 שח לילד יכולים להנתן גם על ידי סובסדיות נקודתיות שבכל מקרה הילדים צורכים ועולים כסף בוודאות. הרי כולנו יודעים שהקצבאות לא נכנסות ישר לחשבון הצרכניה המקומית שמוכנה לרשום בהקפה למשפחה. זהו גם המסר שהמדינה מעדיפה לממן למשפחה רק תחומים עם ערך מוסף. את עניין ההזנה למשפחות קשות יום הייתי משאיר למלכרים 1 בפיקוח מחמיר של המדינה. אני כן מאמין בשיתופי פעולה של המדינה באמצעות משרדיה דרך הקהילה העיסקית והמקומית. 1 אני מודע להיבטים המינהלים הלוקים בחסר של המלכרים ובניטרול המקרה הנקודתי של יור זקא מז , יש לפקח על המלכרים כי הם מהווים את היד הנעלמת של המדינה במקומות שבה עדיף לה לא להכנס. ואגב, לאחרונה פרסומים של דעות בהארץ מערבבים בשר וחלב .לוקחים את המקרה של זקא ומציבים אותו מול מדא כארגון שלוקח את המשאבים של מדא 'הממשלתי'. אבל מדא גם מלכר. והתחרות היא לא זקא-מדא , אלא מדא-הצלה. תמוהה לי רצונם של גורמים מסוימים להלאים את המלכרים. |
|
||||
|
||||
יש פעם בשנה מענק לימודים לילדי הנכים שמקבלים קצבאות נכות. זה מכונה ' מענק לימודים'. מענק לימודים נשמע אחרת מדמי עוני . גם הנכים עצמם יסכימו לקבל את הקצבאות כמענקי לימודים או מטרות אחרות שקשורות לילד ולא כקצבאות סעד בסך 150 שח לילד. זה באמת כסף לרש גם במונחי עוני 2021. |
|
||||
|
||||
לעג לרש, או בעצם 'יש גבול כמה נושפל בשביל להכנות עני ' שכן מה המחיר שעני מוכן לקבל בשביל להיות בקטגוריית 'העני' ? כל סכום ? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |