|
||||
|
||||
אתה צודק - זה הבדל גדול ממה שזכרתי. אבל נראה שפייזר קצת יותר זולים (ושניהם משמעותית יותר יקרים מהמתחרים (בהנחה שיאושרו). |
|
||||
|
||||
ראיתי בחטף בטלווויזיה שבישראל משלמים עבור החיסון של פייזר הרבה יותר מאשר באירופה (המספרים לא זכורים לי, אבל הפער היה גדול מאד - בערך פי שניים אאז''נ). לדעתי ההחלטה, אם התקבלה כזאת, להקדים את החיסון גם במחיר גבוה היתה החלטה מוצדקת, אבל היא משנה במידה לא מבוטלת את הסיפור לפיו הקשרים האישיים של נתניהו הם שאיפשרו אותה. |
|
||||
|
||||
כמעט פי 2 (56 לישראל לעומת 30 לאירופה). |
|
||||
|
||||
סתם הרהור - בעבר, כשיהודים שילמו מחיר מופקע על משהו הם מואשמים בגזילתו. האם יצוצו בחודשים הקרובים מאמרי דיעה המאשמים את ישראל בגזילת החיסונים מעמים אחרים? |
|
||||
|
||||
מתי היהודים הואשמו בגזילה של משהו עליו הם שילמו מחיר מופקע? (בכל מקרה, אם מדיניות החיסונים העולמית לא תשתנה בקרוב1, ז"א אם המדינות העשירות ימשיכו לחסן את אזרחיהן במחיר בו המדינות העניות לא יכולות לעמוד, אז אני לא אופתע אם תראה הרבה מאמרים שמאשימים אותן בעושק. אני לא בטוח שלא בצדק.) 1 ונראה לי שהיא תשתנה. |
|
||||
|
||||
קבר יוסף, מערת המכפלה, הר הבית: "שלשה מקומות אין אומות העולם יכולים להונות את ישראל ולומר "גזולים הם בידכם"; ואלו הם: מערת המכפלה, הר הבית, וקבורתו של יוסף, ששלשתם ניקנו בכסף מלא" (בראשית רבה ע"ט). (הייתי חייב) |
|
||||
|
||||
השניים הראשונים הם קברים מוסלמים מאוחרים הרבה מימי המקרא וכל השלושה מבוססים על סיפורים שמהימנותם ההיסטורית מפוקפקת. מעניין שמוזכר קבר יוסף ולא קבר רחל. זה מעיד שהוא היה חשוב יותר בתקופה והתקדשותו של השני הגיעה מאוחר יותר ועל חשבון קודמו. |
|
||||
|
||||
מערת המכפלה היא אתר מתועד היטב עוד מזמן הרומאים. |
|
||||
|
||||
אבל הקברים שם הם לא מימי המקרא. |
|
||||
|
||||
בערך "מערת המכפלה" בויקיפדיה כתוב בין השאר: במערה הפנימית התגלו כלי חרס שתוארכו לתקופת בית המקדש הראשון (מאות 8 - 9 לפסה"נ). לאחר מכן ירדה למערה משלחת נוספת ובה נציגי צה"ל והארכאולוג זאב ייבין. ייבין הראה שהמערה דומה למערות קבורה רבות בהר חברון, האופייניות לאלף השני לפנה"ס, שפיר אנכי מוביל אליהן ובתחתיתן מצוי חדר קבורה. על סמך איזה מקור אתה אומר שהקברים שם אינם מימי המקרא? |
|
||||
|
||||
אתה צודק. התכוונתי שהמבנה לא מימי המקרא. הקברים עצמם ייתכן שהיו של אנשים בעלי מעמד בקופת הברונזה או הברזל אבל ספק מאוד אם היו של האבות מספר בראשית. |
|
||||
|
||||
הממצאים הארכאולוגיים עליהם מסופר בקטע שהבאתי, דווקא מאד מתאימים לסיפור המקראי. איני מבין מדוע כל כך חשוב לך להטיל ספק דווקא בסיפור הזה. |
|
||||
|
||||
כי ספר בראשית הוא חיבור של מיתוסים מכוננים של דמויות הנחשבות כאבות בשתי הממלכות - אברהם מהרי יהודה, יצחק מהנגב ויעקב מהרי שומרון. הסיפורים בו אטיולוגים ואגדתיים וכוללים פרטים אנאכרוניסטים לתקופת הסיפור, למשל הכללתם של פלישתים וגמלים. |
|
||||
|
||||
אל"א, אבל כל עוד יש אנשים (כמוך?) שחושבים שקושאן שנקנה לפני כמה אלפי שנה ע"י אדם פרטי הוא בעל משמעות מדינית כלשהי היום יש טעם בנסיון לברר אם ה"עובדות" הן באמת עובדות. |
|
||||
|
||||
האם הם לא פוחדים שהעובדות ישחקו לרעתם? ואז מה הם יגידו? סתם עשינו מאמץ לברר את העובדות. הן כלל לא חשובות. . . |
|
||||
|
||||
העובדות כאן חשובות רק מבחינה אחת: אם הן נכונות, כלומר אם כל העניין ההיסטורי כביכול אינו נכון, זה פוטר אותנו מהצורך להתפלפל בעניינים משפטיים/מדיניים. על עובדות היסטוריות קל יותר להסכים, לפחות בתיאוריה, מאשר על דעות ורגשות פטריוטיים. אמיתות הסיפור ההיסטורי היא תנאי הכרחי עבור זכויות קושאניות, אבל היא לא תנאי מספיק, כך שהויכוח על זכויות אכן לא יסתיים גם אם השלד של שרה יימצא שם יחד עם ההסכם המקורי בין אברהם לעפרון החיתי. |
|
||||
|
||||
אני כשלעצמי חושב שכל מה שמסופר במקרא עד תקופת בית ראשון בוודאי לא תואם במדויק את האמת ההיסטורית וזה גם לא באמת חשוב. ובכל זאת אם מתגלה איזה שהוא ממצא מדעי שמאשר איזה שהוא סיפור מהמקרא, זה גורם לי התרגשות מסוימת. |
|
||||
|
||||
עד שלהי תקופת ממלכת יהודה אין שום ממצא שמוכיח באופן חד משמעי סיפור מקראי כלשהו. הקברים במערת המכפלה לא מעידים שהיו של האבות, חורבן חצור אינו מעיד שבוצע דווקא ע''י בני ישראל (למרות פרשנותו של אמנון בן תור) וירושלים של ימי דוד ושלמה (וגם מלכי יהודה אחריהם עד לחורבן ממלכת ישראל) לא היתה יותר מכפר קטן, בודאי לא בירת ממלכה מאוחדת או אימפריה אזורית. סיפורי המקרא נכתבו ע''י סופרים מגמתיים שיצגו גישות אינטרסנטיות וכיתתיות שונות. להבנת גישותיהם מומלץ לקרוא את ספריהם של נדב נאמן, ישראל פינקלשטיין, עודד ליפשיץ ויגאל בן נון. הם מרתקים, מאלפים ומוסיפים רבות להבנת התקופה המקראית וגישת כתיבת המקורות של המקרא. |
|
||||
|
||||
עיקר שכחתי. ת'חסנו. הכול התנהל בסדר מופתי ובמהירות (כל הכבוד לביבי). |
|
||||
|
||||
ועכשיו מנה שניה (התור שלי היה אמנם למחר, אבל הם מחסנים כנראה בני זוג שיש להם תור יחד אתם). הפעם זה היה בקניון ליד איקאה. קצת יותר לחץ וזה לקח קצת יותר זמן ממה שאני זוכר בזבולון. אבל לא נורא. |
|
||||
|
||||
ברכות ואיחולים לבריאות שלמה! |
|
||||
|
||||
תודה |
|
||||
|
||||
גם ממני. יש לך 10 ימים לחגוג כי בעוד 9 ימים אני מקבל את החיסון השני, ולפיכך ביום שלמחרת נתבשר שהחיסון לא יעיל נגד המוטציה הדרום אפריקנית. |
|
||||
|
||||
אופס. זה היה לדב. |
|
||||
|
||||
אם זה יהיה נכון אז אכול ושתה זה לכולנו. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת "אם"? |
|
||||
|
||||
אל תגידו שלא אמרתי לכם! את החיסון השני קיבלתי אתמול. |
|
||||
|
||||
התארוך של הכלים נעשה ממש לאחרונה. מאוד מעניין. |
|
||||
|
||||
הפלא ופלא! אני מוצא את עצמי מסכים איתך. כתבתי שהייתי חייב, זה פשוט התבקש. לא היה כאן טיעון ענייני. |
|
||||
|
||||
תמיד חשבתי ש''כסף מלא'' זה פחות מ''מחיר מופקע'' ויותר מ''מחיר מוזל''. |
|
||||
|
||||
הר הבית (גורן ארוונה החתי) מופיע פעמיים בשני מחירים שונים: 50 שקלי כסף ו600 שקלי זהב. |
|
||||
|
||||
אם שער ההמרה הוא 1:12, הכל מסתדר. |
|
||||
|
||||
אבל הזהב אמור להיות יותר יקר מהכסף. |
|
||||
|
||||
טוב, אז מסתבר שהמחיר הראשון הוא בשמואל א', והשני בדברי הימים א', שנכתב מאות שנים מאוחר יותר. כמקובל בתחום1, הסכום השני הוא הסכום המקורי משוקלל לאינפלציה מאז. פקטור 10 או יותר איננו בלתי סביר על פרק זמן שכזה. 1 למשל בתחום שקלול ה"סרטים הכי רווחיים בהיסטוריה" |
|
||||
|
||||
או מה שיותר סביר: דברי הימים נכתב בתקופה מאוחרת במטרה להלל את בית דוד. לפיכך יש לו אינטרס להדגיש את עושרו ונדיבותו של דוד וגם את יוקרתו של הר הבית בתקופה שלאחר הקמת בית המקדש השני. |
|
||||
|
||||
נכון: מחבר דברי הימים שם לב שעל מערת המכפלה שילמו 600 שקלי כסף. והר הבית לא יכול להיות פחות חשוב. בספר הזה אברהם בקושי מוזכר, אבל בניית המקדש תופסת חלק נכבד מהספר. ספר מלכים הוא חלק מההיסטוריה הדויטרונומיסטית שמתחילה במשה(ספר דברים) ולא ברור עד כמה הכירה את ספר בראשית. |
|
||||
|
||||
(ספר שמואל, ולא מלכים) |
|
||||
|
||||
ספר בראשית הוא ככל הנראה מאוחר לכתיבה ועריכה הדויטרומינסטית, לא מבחינת המקורות שבו אלא מבחינת גיבושם ועריכתם לספר אחד. |
|
||||
|
||||
שמואל את שמואל בערבון מוגבל |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא הבנתי את ההקשר - זאת תשובה לשאלה? |
|
||||
|
||||
סוגשל. חשבתי שזה מעניין בהקשר של הפתיל. |
|
||||
|
||||
נראה שהמם האנטי-ישראלי הזה משיג את מטרתו מעל ומעבר למצופה. חיפוש בגוגל מעלה שטפון של ידיעות המציגות את מבצע החיסון הישראלי כמבצע שטני שכולו רשע ואפרטהייד. הרשות (שכנראה לא יצרה את המם, אך זיהתה את הפוטנציאל) מפמפמת את התעמולה הזאת בכשרון מעורר התפעלות. דוגמית: |
|
||||
|
||||
אולי יש באמת שטפון של ידיעות שמציגות את מבצע החיסון הישראלי כ''מבצע שטני שכולו רשע ואפרטהייד'' - המאמר אליו קישרת אינו אחד מהן (הוא לא ידיעה, והוא לא מציג את מבצע החיסון הישראלי כמבצע שטני שכולו רשע ואפרטהייד, אפילו לא במבצע שחלקו רשע ואפרטהייד. אם כבר, אז להפך) |
|
||||
|
||||
רוצה לנחש מהיכן זה מגיע? ולקוראינו דוברי העברית |
|
||||
|
||||
טוב לדעת. אני קורא שתחת סעיף 17 של %@#X#!%#$&&!1 משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית הוא זה שאחראי על הטיפול הרפואי (כולל חיסונים) של הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה. מה היינו עושים בלי %@#X#!%#$&&!1 ___________ 1 ולסוא ימכסה |
|
||||
|
||||
הבנתי שמדובר בתגובה ביקורתית, אך לא את כוונתה... |
|
||||
|
||||
שבכל זאת יצא לנו משהו מהסכמי אוסלו, אז אולי הם לא היו נוראים כל כך. בלי הסכמי אוסלו היתה לנו אחריות לשלומם ובריאותם של הפלסטינים. |
|
||||
|
||||
זה מזכיר לי את מילותיה האחרונות של סבתא עליה השלום, במילים שלאורן צעדתי מאז: "מוטב להקניט ימני היפותטי מאשר היפופוטם ימני". |
|
||||
|
||||
המילים האחרונות של סבתי שלאורן צעדתי בהמשך חיי היו ; זה או תה או מטאטא. |
|
||||
|
||||
אתם מזכירים לי את הבדיחה שמתחילה ב''הייתי רוצה למות בשנתי, כמו סבתי עליה השלום..'' |
|
||||
|
||||
תגובה 720694 |
|
||||
|
||||
מזכיר לי משהו מעלילות הרשל'ה כשהיה רעב ולא היה לו כסף לשלם. |
|
||||
|
||||
אבל מה שמעניין הוא שבישראל תלויה ועומדת תביעה למנוע העברת חיסונים לפלסטינים. |
|
||||
|
||||
באמת זה מה שמעניין בסיפור הזה?? |
|
||||
|
||||
בהקשר הזה. אם התביעה תתקבל, ישראל כן שולטת על החיסונים שמגיעים לפלסטינים. |
|
||||
|
||||
אם. ___ משפחת גולדין האומללה הופכת כל אבן בנסיון נואש לעשות חסד אחרון עם גופת בנם המת. באמת זה נראה לך רלוונטי לדיון הנוכחי? |
|
||||
|
||||
לא ממש. הפלשתינים כבר קיבלו כמה מאות אלפי מנות במסגרת תוכנית של האיחוד האירופי לספק חיסוני אוקספורד-אסטרהזניקה למדינות "מתפתחות". הבעיה היא שמדובר בהבטחה על הנייר שתמומש מי יודע מתי. כשקראתי את הכותרת בהארץ חשבתי בהתחלה שישראל מסרה לפלשתינאים מאה אלף מנות. העובדה שנמסרו מאה מנות מייצגת לאיזה שפל מוסרי הדרדרה מדינת ישראל תחת שלטון הימין. אחד הטוקבקים טען שהמנות נועדו לחיסון רופאים/פרסונל פלשתינאים שעובדים בבתי חולים ישראליים. הלוואי שיכלתי להאמין בזה. לפי הכמות יותר סביר שמדובר בסוג של שחיתות. את התביעה של הגולדינים היה צריך ביה"מ ברגישות ונחישות לגלגל מכל המדרגות. אולי סופסוף תשקע ההבנה שביה"מ אינו מצפון ואינו מצפן מוסרי. ביה"מ צריך לאכוף חוקים. לו אני ממשלת ישראל הייתי מתנדב לחסן את הצוותים הרפואיים באוטונומיה ואף לספק להם יחידות הנשמה. אלא אם כן מדינת ישראל רוצה לדאוג לתעסוקה לטווח רחוק למחלקות הקורונה בישראל. אני לא רואה כאן אפילו שיקול מוסרי. זהו שיקול תועלתי טהור. |
|
||||
|
||||
בנתיים שומעים בעיקר שריקות הערכה כלפי ישראל, ובהקשר הפלסטיני צצים דברים כאלה: מהערוץ השני הגרמני 1 מעיתון "ססמולני" נפוץ1 ________ 1 הוראות הפעלה: מצא תכנת תרגום, העבר אליה את הטקסט וקרא אותו במלואו. שכן, אדם מציל עצמו ממחשבות טורדניות לא רק ברכישת ידע מן המציאות, אלא גם בכך שהוא מעסיק עצמו. |
|
||||
|
||||
אופס סליחה, טעות בכתבה מהעיתן הססמולני. התכוונתי לזה. |
|
||||
|
||||
עם כל הכבוד לגרמנים, אפשר לראות את גם אחרת: "על פי הרשויות הישראליות, הפלסטינים לא פנו לישראל לבקש חיסון. בחלק מהפרסומים ניתן אף לקרוא כי מבחינת הגורמים הישראלים הפלסטינים אינם רוצים שישראל תעביר להם חיסונים וכי מהלך כזה הוא פטרוני. טיעונים אחרים מצטטים את הסכמי אוסלו ואת העובדה שהרשות הפלסטינית לקחה על עצמה את האחריות על מערכת הבריאות. אך למעשה, ישראל בוחרת "לשבת על הגדר" בכל מה שקשור לחיסונים של הפלסטינים. היא ככל הנראה לא תמנע הכנסת חיסונים לגדה המערבית או לעזה, אבל היא בוודאי לא תיזום מהלך שבו היא זו שמעבירה חיסונים ומסייעת במבצע חיסונים בשטחים הכבושים. מדיניות זו היא שגויה גם ממבחינת האינטרס הישראלי, ועל אחת כמה וכמה מבחינת החובות הישראליים כלפי האוכלוסייה הפלסטינית. ראשית, מההיבט הפרקטי והאינטרס הישראלי, אזורי B ו-C בגדה הם אזורים בשהם חיים פלסטינים ומתנחלים. אומנם ישראל פועלת ליצור הפרדה בכבישים ולבנות חומות וגדרות, אבל במציאות אי אפשר להפריד בין הפלסטינים לישראלים. פועלים פלסטינים ממשיכים להגיע ולעבוד בישראל ובהתנחלויות; חולים פלסטינים ובני משפחותיהם ימשיכו להגיע לבתי החולים בישראל ובמזרח ירושלים; ופלסטינים אזרחי ישראל, לצד גם יהודים לא מעטים, ימשיכו לבקר בגדה. ההשלכות של אי חיסון הפלסטינים יאלצו את ישראל להתמודד זמן רב יותר עם הנגיף. שנית, ב-25 השנים שעברו מאז הסכמי אוסלו לא התפתחה מערכת בריאות פלסטינית עצמאית. בניגוד לרשום בהסכמים, גם לא קמה מדינה פלסטינית. הרשות הפלסטינית תלויה לחלוטין ברצונות של ישראל כמעט בכל היבט: היתרי בנייה, חופש תנועה, יבוא ויצוא, שליטה במקורות המים ועוד. אך לפתע נוח לגורמים ישראלים להגיד כי הם מכבדים את הרצונות של הרשות הפלסטינית ולכן אי אפשר לכפות עליהם את החיסונים הישראלים וכאמור טוענים כי מדובר בפטרונות. אין צביעות גדולה מזו במערכת הכוח המאוד לא סימטרית בין ישראל לרשות הפלסטינית. הפלסטינים אינם רוצים את בניית הכבישים למתנחלים בלבד, אינם רוצים שטחי אש צבאיים על גידולים חקלאיים ואינם רוצים להיות תלויים בישראל בכל היבט אחר. את הדרישות הפלסטיניות הללו ישראל אינה ממהרת למלא, אבל כאשר מדובר בחיסונים לפתע ישראל נזהרת בכבודם של הפלסטינים ולא רוצה להיות פטרונית. בריאות הציבור צריכה לעמוד בראש מעיניהם של מקבלי ההחלטות בישראל, ולכן אני משוכנע שאם ישראל תציע להעביר לפלסטינים חיסונים בצורה מכובדת ואולי ללא יחסי הציבור, אזי הללו לא יסרבו. שלישית, מתוקף השליטה הישראלית בשטחים (ואשמח לשמוע פוליטיקאי מימין שיגיד שהשטחים אינם של ישראל), ישראל נושאת באחריות משפטית, מוסרית והומניטרית להתחסנות האוכלוסייה הפלסטינית. החובה הזו מופיעה באמנות שונות, כגון האמנה לזכויות כלכליות וחברתיות ואמנת ג'נבה הרביעית. בהקשר זה חשוב לציין כי חובותיה של ישראל ככוח כובש הן המינימום המתבקש, ועליו יש להוסיף חובות נרחבות יותר עקב מאפייני הסיפוח והאפרטהייד של שלטונה במשך למעלה מחמישה עשורים. חובה זו הופכת לדחופה וחד משמעית כאשר מדובר במגיפות: "במידה הרבה ביותר שאפשר, שומה על המעצמה הכובשת להקים ולהבטיח במלוא מידת האמצעים שברשותה ותוך שיתוף פעולה עם הרשויות הלאומיות והמקומיות, את מוסדות הרפואה ושירותי בתי החולים, את הבריאות וההיגיינה הציבוריות בשטח הכבוש, ובמיוחד – להנהיג ולהפעיל את אמצעי-המגן ואמצעי-המנע הדרושים כנגד התפשטותן של מחלות מידבקות ומגפות" (אמנת ג'נבה הרביעית, סעיף 56). חובה זו אינה מתבטלת עם העברת הסמכויות לרשות הפלסטינית, משום שהלכה למעשה לא הסתיים הכיבוש, וישראל אף שמרה לעצמה סמכויות מרכזיות המשפיעות על יכולתה של זו ליישם את הזכות לבריאות. עוד לפני שהחל מבצע החיסונים בישראל, פנינו ברופאים לזכויות אדם למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, והתרענו כי על ישראל לגבש קריטריונים להקצאת חיסונים לפלסטינים. לצערנו, עד כה ישראל לא הרימה את הכפפה. וכפי שכתב המשורר, הכתם נשאר על הקיר." המאמר המלא. _____________________ עצם העובדה שנושא הכיבוש מועלה באייל רק כאשר אחד מצדקניו בוחר לזעוק בפעם המי יודע כמה את זעקת הקוזאק הנגזל (עם עזרת כמה צדקנים אחרים) אומרת דרשני. בכל אופן, היא שוללת את הטענה האווילית המועלית כאן לאחרונה שאין ימין ושמאל. קורונה או לא קורוננה, הכיבוש נצחי. |
|
||||
|
||||
______ ולמה היא שוללת את הטענה הזו? להיפך, היא מחזקת אותה (ניתן לטעון). |
|
||||
|
||||
למה מחזקת? ומה עם פרשת יואב גלנט ובצלם? |
|
||||
|
||||
אני שאלתי למה לדעתך היא שוללת - זה לא יעזור לי שתענה לי בשאלה. אתה כתבת שהיא שוללת - תסביר למה, כי זה לא השתמע ממה שאמרת. |
|
||||
|
||||
היא שוללת כי היא מראה שעדיין יש חילוקי דעות בנושא הכיבוש והאפרטהייד, נושא שקיים גם בתקופת קורונה. פוליטיקאים בעלי אינטרסים כבנט וחלודאי לא ישנו עובדה זאת. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאנחנו לא מדברים על אותה "היא". אני התייחסתי לזה - (הכיתוב שמתחת לקו בתגובה המקורית שלך): "עצם העובדה שנושא הכיבוש מועלה באייל רק כאשר אחד מצדקניו בוחר לזעוק בפעם המי יודע כמה את זעקת הקוזאק הנגזל (עם עזרת כמה צדקנים אחרים) אומרת דרשני. בכל אופן, היא שוללת את הטענה האווילית המועלית כאן לאחרונה שאין ימין ושמאל. קורונה או לא קורונה, הכיבוש נצחי." |
|
||||
|
||||
זה שבאייל חוץ מכמה צדיקים בסדום יש רק דעה אחת של ימין לא אומר שהמחלוקת ונושאיה לא קיימים. |
|
||||
|
||||
זה לא אומר, אבל זה גם לא שולל את המסקנה הנ"ל. ונראה לי שאתה מפספס את בסיס הטיעון "אין כבר שמאל וימין". הוא *לא* טוען ש: א. הכיבוש נעלם. ב. הכיבוש זה נפלא. ג. אין קצוות בקשת הפוליטית שעדיין מתאפיינין בשמאל-ימין הבטחוני ההיסטורי. הוא טוען שלמרות שכל אלה עדיין קיימים, פרקטית הגישה לסכסוך של 80% מהציבור ונבחריו היא זהה, והפעולות שהם יעשו בקשר אליו דומות ולא תלויות במיתוג ה"ימין/שמאל" המפלגתי. וראה הויתור כלאחר יד על הסיפוח על ידי הליכוד ה"ימני". ועל כן, ההבדל המשמעותי בין המפלגות והשפעתן על המדינה - מבחינה כלכלית, חברתית, דמוקרטית, דתית - הרבה יותר חשוב בסדר העדיפויות של המצביעים. |
|
||||
|
||||
מר ארז הנכבד, מדובר פה, לטעמי, במשהו הרבה יותר בסיסי - מיסים. סעיפי אמנת ג׳נבה שציטטת מניחות מצב בו הנכבש הוא בשליטה מלאה של הכובש ובאות לדאוג לזכויותיו (ובצדק). אך במקרה של איו״ש ועזה יש רשות שילטונית הגובה מיסים ומנהלת תקציב שאחד מסעיפיו המוסכמים מזה הרבה שנים הוא אחריות מלאה לבריאות התושבים הפלסטינאים. אם ישראל נדרשת לנהל את התקציב הזה אז ראוי גם שתגבה את המס הרלוונטי1. המתנחלים, למי שטען אפרטהייד (לא אתה - שאפו ליושרה שלך), משלמים מס בישראל. ___ 1 ואולי על הדרך תקבל עוד כמה החלטות תקציביות - ובראשם ביטול התשלומים המשוקצים לרוצחי יהודים. עד כמה שאני מבין, מדובר בסכומים גבוהים הרבה יותר (לשנה בודדת) מעלות החיסון של פייזר לכל תושבי השטחים. אחריות כוללת גם זכויות, לא רק חובות. |
|
||||
|
||||
כמה שטויות אפשר לכתוב בתגובה אחת? הרשות היא לא שלטון ריבוני אלא אוטונומיה תחת שליטה ישראלית. המיסים שהיא גובה מנתיניה הוא ענין פנימי שלא משנה את תלותה של הרשות בישראל באינספור נושאים וענינים שהבריאות הוא אחד מהם. לגבי העברת כספים לרשות הניתנים למשפחות מחבלים, חוקק חוק בענין שהתקבל בהסתייגות מכוחות הביטחון מסיבות פרקטיות - אבו מאזן יאבד את השליטה על הרחוב הפלסטיני. החוק נחקק מסיבות פוליטיות גרידא וללא ספק הוא מלא צביעות לאור התמיכה של ישראל בטרור מתנחלי מצד אחד והעברת הכספים הקטארים לחמאס בעזה מצד שני. ומנין לך שאני לא טוען שישראל היא מדינת אפרטהייד (כפי שראוי לאדם ישר שלא שבוי בתעמולה הלאומנית לטעון)? חיפוש בתגובות האייל יגלה שכך אני אכן טוען וראיית הציאות כהווייתה - גזילת שטחים ומשאבים ומתן זכויות לעם המתנחל בלבד אכן מוכיחה זאת. |
|
||||
|
||||
לפי הההגדרה הזאת גם בדרום אפריקה לא היה אפרטהייד מאז 1959... |
|
||||
|
||||
_________ 1 כרום עושה את זה בלי צורך בתוכנת תרגום, ופעם נוספת ראוי לציין את ההתקדמות העצומה בתרגום האוטומטי לעומת מה שהיה בנמצא עד לפני זמן קצר. רק ביבי! |
|
||||
|
||||
עדיין תראה איך גוגל טרנסלייט מתרגם את: "הנבדקים דיווחו על תחושת נימול" |
|
||||
|
||||
התכוונתי לתרגום מגרמנית לאנגלית. אני מקווה שמישהו ירים את הכפפה גם עבור עברית, בהנחה שיש ברשת מספיק טקסט זמין (דומני שדב ואני ביחד מספיקים). אגב, חבל שיוצרי הכתוביות האוטומטיות ביוטיוב לא פיתחו מימשק נוח למשתמש לתקן תרגום שגוי כך שהתוכנה תמשיך ללמוד (אחת הבעיות החוזרות היא עם שמות של אנשים שהתוכנה מנסה לחבר אליהם משהו שנמצא במאגר המלים שהיא מכירה). |
|
||||
|
||||
התקדמות עצומה? תראה מה עשה המשלים האוטומטי לסייפא של תגובתך. |
|
||||
|
||||
אני מתחיל להבין את עניין ה"חמוצים", או, בתרגום גוגל "I'm starting to understand the "pickles" thing". רק ביבי! |
|
||||
|
||||
אגב, אהבתי את הסדרה עם ג'ים קארי - ''ילדותי''. צוות נהדר של שחקנים. |
|
||||
|
||||
חשפת בלי משים את נטיותי השועליות... |
|
||||
|
||||
יש עלית מדרגה ברטוריקה. עכשיו, על ידי חיסון אזרחיה שלה, ישראל ״מונעת״ (deny) חיסון מהפלסטינים. דגדגן: ״ Rashida Talib ... says her Palestinian grandmother was denied access to a vaccine״ .. ״ Israel is a racist state״ |
|
||||
|
||||
על זה אני חולקת. מה ששיתפת הוא לא מיין סטרים, אלא תכנית שמשודרת בתחנות טלוויזיה ורדיו קהילתיות לקהל צופים יחסית מצומצם, עם המניירות הרדיקליות הרגילות. אני די בטוחה שהם השתמשו בשפה הזאת גם לפני שנה, שנתים ושלושים שנה, בלי קשר לקורונה. אם אתה ממש מכור לעניין אני יכולה להביא לך התבטאויות דומות מעולם צעיר, סמרטוטון לפנסיונרים קומוניסטים. זה לא כזה גילוי שקהלים מסויימים הם אנטישמים חסרי פילטר. מדובר אבל בחוגים מצומצמים. הרי לך אתגר: מצא לי דיווח אחד שכזה עם רטוריקה שכזו בעיתונות ומדיה בעלת תפוצה של ממש. |
|
||||
|
||||
אמנם המדיה היא נישתית, אך המרואיינת היא חברת קונגרס לכל דבר. ודבריה לא הוצאו מהקשרם. ואת בטוחה שהחוגים אמנם מצומצמים? ההתפשטות המהירה של המם המתועב הזה מעידה על קרקע פוריה למדי. |
|
||||
|
||||
כן, קיימת תופעה כזו, חברי פרלמנט הזויים. לא מכיר אותה? מישראל, נגיד? את הסיפא שלך לא הבנתי, ולא הוכחת לי שיש בסיס לחשש שלך. אבל אם אתה מעדיף ללחלום בלילה חלום בלהות על אנטישמיות מאיימת המתפשטת במהירות, אז לא אעצור בעדך. לילה טוב. |
|
||||
|
||||
לא צריך להגזים. בסך הכל מדובר ב follow-up של ההרהור מתגובה 730121. אבל בשמחה אאחל לילה טוב גם לך! |
|
||||
|
||||
זה בהחלט מעניין. למי שמתעצל להיכנס לקישור, כנראה שגם דרום אפריקה תשלם כפול על החיסון ($5.25 במקום $2.16 למנה, החיסון של אסטרה זנקה). הדובדבן, לדעתי, הוא הציטוט שבסוף הכתבה: “The government’s non-disclosure of information is further proof why it cannot be trusted with a monopoly regarding the purchasing and distribution of Covid-19 vaccines,” Afriforum said.
|
|
||||
|
||||
ארגון הבריאות העולמי מבקש מי̶ש̶ר̶א̶ל̶בריטניה הפסיק לחסן על מנת לשחרר חיסונים למדינות אחרות. בריטניה חיסנה פחות מ-15% מהאוכלוסיה, ישראל חיסנה יותר מחצי, ועדיין, הבקשה הופנתה לבריטניה ולא לישראל... איך זה מסתדר עם ההרהור שלך? ובנתיים, מתברר שחברת הקונגרס(!) מרג'ורי טיילור גרין מצאה עוד ב-2018 את האשמים בשריפות הענק בקליפרניה, כן, זה היהודים. אבל, לא, כמובן שזאת לא אנטישמיות, זה סתם גשם. |
|
||||
|
||||
(ישראל לא חיסנה יותר מחצי מהאוכלוסיה, אם כי ניתנו יותר מ-50 מנות חיסון לכל 100 איש) |
|
||||
|
||||
נראה שבריטניה נמצאת על ברז של אחת מיצרניות החיסונים (אסטרזניקה) ונראה שהיא העבירה הרבה יותר מנות לבריטניה מאשר למדינות אחרות. החיסונים של פייזר הרבה פחות שימושיים לעולם השלישי מאשר החיסונים של אסטרזניקה (אם כי בינתיים מייצרים חיסונים תואמים להם גם בהודו). |
|
||||
|
||||
לא שזה משנה, אבל אסטרזניקה מייצרת בבלגיה, גרמניה והודו. |
|
||||
|
||||
ראוי להזכיר שחברת הקונגרס הנ"ל היא טראמפיסטית, קבוצה שבה לא חסרים אנטישמים ושהזועקים נגד צביעות כלפי ישראל לכאורה שמחים לשתף איתה ועם אנטישמים אחרים פעולה. |
|
||||
|
||||
חברת הקונגרס בנאום "התנצלות" מסבירה שזה לא בסדר שהתקשורת המרושעת מתיחסת רק למה שהיא כתבה בעבר. |
|
||||
|
||||
האיחוד האירופי מאיים למנוע יצוא חיסונים לי̶ש̶ר̶א̶ל̶בריטניה... איך זה מסתדר עם ההרהור שלך? |
|
||||
|
||||
עפ"י ynet התגובה באירופה דווקא הפוכה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |