|
||||
|
||||
מה ההגדרה שלך למופרעות? למה אתה חושב שזה כפייתי? זה בסה״כ כלים רטוריים מאוד סטנדרטים מספר ההוראות של המטיף / מנהיגי כתות. תפקיד החזרה הוא חלק מהטקס / הכנסת הקהל למצב רוח של טראנס / מדיטציה. זה שהיא נראת לך מופרעת זה לא אומר שהיא מופרעת. היא ממש לא מופרעת. כמו טראמפ, היא יודעת בדיוק מה שהיא עושה ואיזה סיפור מטומטם לספר לקהל הקל להשפעה. היא יודעת בדיוק מה היא עושה, מה המטרה של זה ומה ההשפעה שיש לכך על קהל (מסוג מסוים). למין האנושי יש חולשות. לכולנו יש את החולשות הללו, אבל חלק מאיתנו פיתח חסינות ומודעות ביחס לאחרים (כי ערכים/תרבות מתקופת ההשכלה, כי 3000 שנות פילוסופיה, כי תרבות מערבית מודרנית...). האישה הזאת וגם טראמפ, יודעים טוב מאוד איך אפשר לנצל את החולשות האנושיות ואת היכולת של המוח האנושי להכיל בולשיט מרוכז וסיפורי אלף לילה ולילה כאשר אלו הם חלק מההבניה של מבנה חברתי עם מאפיינים של כת והם מנצלים זאת בשביל כוח, כסף ומעמד. מה שאתה רואה למעלה (וגם באופן קצת שונה אך עם קוים משותפים בנאומים של טראמפ) זו התנהגות טיפוסית ודי שגרתית של מנהיגי כתות. זה די סטנדרטי, לא מפתיע ותמיד היו דברים כאלה כחלק מהתרבות האנושית. מה שמיוחד הוא שמדובר בכת שהגיעה אל המיינסטרים של הפוליטיקה של המעצמה הגדולה בעולם במאה ה-21. זה מה שחדש ומה שמפחיד. |
|
||||
|
||||
חזרה עשר פעמים זה הרבה מעבר לחזרה רטורית נורמלית. חזרה רטורית מקסימום 6 פעמים חזרה על אותה פרזה גם 6 פעמים יותר מדי. המטיפה חוזרת על אותה פרזה יותר מ- 10 פעמים, נראה שהיא לא מסוגלת להפסיק לחזור, תקליט מקולקל. מתוך סקרנות ראיתי קליפ אחר של המטיפה הזו, בקליפ האחר לא הייתה החזרה עשר פעמים אבל היה משהו אחר בצורת הדיבור שלה שהיה מאוד חריג, התעצלתי להביא את הקליפ האחר. יש קליפ של מנחם בגין נואם (לא זוכר אם זה בנאום הצ'חצ'חים שלו או בנאום אחר) שבו בגין מסיים את הנאום ברטוריקה של חזרה על פרזה ועושה זאת טוב. מה שבגין עשה בסוף הנאום הנ"ל הייתה המרצה לבוחרים לשים בקלפי את הפתק "מחל" ביום הבחירות, הוא אמר אז משהו כמו "מחל מחל מחל מחל מחל .... גשם נדבות מחל" (כאשר הוא אמר את המילה "מחל" פעם אחר פעם הוא עשה תנועת יד שמחקה שילשול מעטפה לתוך הקלפי). בנאום בגין זה התרגיל של חזרה על פרזה היה מוצלח, בהשוואה לחזרה של המטיפה הבלונדינית. החזרה אצל המטיפה נעשה מעיק כאשר היא חזרה עשר פעמים אחרי הפרזה, עשר פעמים נשמע יותר מדי. |
|
||||
|
||||
למטיפה הבלונדינית האמורה קוראים Paula white יש עליה ערך בויקיפדיה אנגלית, קורות חיים מעניינים.היא נסחפה לכנסיה נוצרית לאחר שהייתה לה חוויה מיסטית חזקה בה קיבלה מאלוהים שליחות להעביר איזשהו מסר שלא קלטתי מהו, מאז היא מסורה בקנאות להעברת המסר. |
|
||||
|
||||
מאז היא מסורה בקנאות להעברת כסף מכיסם של חברי הכת (או כל אחד אחר כשאפשר) לחשבון הבנק שלה. |
|
||||
|
||||
אני ממליץ לך על הספר לחשוב מהר, לחשוב לאט [ויקיפדיה] של זוכה פרס נובל דניאל כהנמן. הסביר לי הרבה דברים. |
|
||||
|
||||
לא מבין מה קשורה החלוקה של חשיבה לחשיבה אינטואיטיבית וחשיבה מבוקרת לעניין המטיפה הבלונדינית או לעניין אחר. |
|
||||
|
||||
ואתה רוצה שאני אסביר לך את הקשר, או שאתה סתם מטיל ספק בהמלצה? |
|
||||
|
||||
לא מבין מה הקשר של הספר לטענה שלי שפאולה ווייט מופרעת. בלי לקרוא את הספר, אני מודע לכך שיש שני אופני חשיבה שקראתי להם: חשיבה אינטואיטיבית וחשיבה מבוקרת. חשבתי שחלוקה זו די ידועה. מאחר ולא קראתי את הספר, יתכן שכהנמן (?) התכוון לחלוקת קשב מסוג אחר. לא יודע מה הקשר של זה למה שנביא הזעם (?) אמר (עד כמה שהבנתי). אמר שחזרה על פרזה מספר פעמים גדול פעם אחר פעם זו , בצורה קיצבית, זו שיטה של סוגסטיה. בעקרון הטענה על חזרה קיצבית זו כשיטת סוגסטיה היא טענה נכונה. אבל אני עדיין תחת הרושם שלפאולה יש הפרעה כפייתית (חזרה כפייתית על פעולה פעמים רבות בלי יכולת להפסיק את הפעולה), סוג של ocd. בהמשך לטענה שלי שפאולה ווייט מופרעת עם הפרעה כפייתית והטענה שפאולה היא מנהיגת כת — אני שמתי לב שכמעט כל מנהיגי הכתות סובלים מהפרעה נפשית, כמעט כולם סוציופאטים. כמו כן, אמרתי בתגובה אחרת שהביוגרפיה של פאולה "מעניינת". התכוונתי לרמוז שתולדות חייה מחזקים את האפשרות שהיא מופרעת: * אימה של פאולה, ככל שאני זוכר, היתה אלכוהוליסטית, * נדמה לי שאביה התאבד, * היא עצמה נוצלה מינית בילדותה, * ומעל הכל השלב בו הפכה הנוצרית הוא לאחר שכנראה עברה אירוע פסיכוטי של "התגלות אלוהית". לאחר מכן היא מאמינה בצורה קנאית שהיא "שליחה" של האל למסר שלא קלטתי מהו. כמובן, שיתכן והמידע בויקיפדיה עליה שגוי, אולי היא סתם נוכלת גדולה, אבל אני יוצא מההנחה שרוב המידע בויקיפדיה עלי קרוב לאמת. |
|
||||
|
||||
אם הטענה שלך היא שכל מנהיגי הכתות סובלים מהפרעה נפשית אז אני לא חושב שיש באמת ויכוח בינינו מעבר לויכוח סמנטי. אנחנו לא מגדירים ״הפרעה נפשית״ באותו האופן. |
|
||||
|
||||
אתה מתבלבל בין רטוריקה של מטיף של כת לבין רטוריקה ״רגילה״. המטרות הן שונות והמטרה של המטיף בכת היא לא המטרה הרגילה של רטוריקן ״רגיל״ המשתמש בכלים הרגילים לשכנוע. את המטיף לא מעניין האתוס, לוגוס והפתוס במינונים הרגילים שאתה רגיל להם מתרבות הרטוריקה הסטנדרטית שיש לנו עוד מזמן היוונים. החזרה של המטיפה נעשה מעיק משום שאתה לא קהל היעד. אתה לא חלק מהקבוצה האמונית בקהל שנכנסת ביחד לטראנס קולקטיבי. זה שאתה לא קהל היעד זה לא אומר שהיא ״מופרעת״ במובן הרגיל של המילה1. הסגנון הרטורי הזה מחושב ומשיג בדיוק את המטרות שלצורך השגתן הוא הונדס. ולסיום שוב הפוגה קומית. צ׳רלס קורנל המגניב (נגן ג׳אז עם תחביב מוזר של הרמוניזציה של סלבריטאים מדברים) מלווה באורגן את Kenneth Copeland בזמן שהוא מזמן את כוח האל לגירוש הקורונה מהעולם. אמן! _________________ 1 כלאמר, אתה כמובן יכול להגיד שהיא והקהל שלה ביחד כולם מטורללים באופן קולקטיבי. במובן הזה אני לא אתוכח איתך. |
|
||||
|
||||
זה המקום להזכיר את My life in the bush of ghosts האלבום של דיויד בירן ובריאן אינו מ 1981. |
|
||||
|
||||
נ.ב. חוץ מהחזרות, הצעקות והתוכן, כלי נוסף של המטיפים שאולי אתה לא מכיר ואולי נראה לך מוזר / מופרע במה שהיא עושה הוא ה - ״Speaking in tongues״. אבל זה לא משהו שהיא המציאה / תוצאה של מחלה נפשית אישית שלה. המטיף, מידי פעם במהלך הטראנס, פתאום מתחיל לפלוט ג׳יבריש מוחלט. הרעיון / שקר הוא שהמטיף משחרר את לשונו ונותן לאל לדבר דרכו. איצ׳י איצ׳י איצ׳י פטוינג פלנדג. דגלכיעככ... אם אתה ממש צריך תרגום, אז המשמעות של הדברים היא בסופו של יום תמיד ״תנו לי את הכסף שלכם ויהיה לכם טוב״. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |