|
||||
|
||||
אם היו שם עשירית ממספר השוטרים שנמצאים בבלפור כל שבת, כראוי במדינת חוק, זה היה נראה אחרת. בית כנסת אחד שהיה נסגר בצו לחודש או כמה רבנים שהיו מזומנים למעצר פלילי היו מהווים הרתעה ותמרוץ ראויים. משלא נעשה כך, דמם של הנפטרים והחולים העתידיים על ידיהם של המשטרה ושולטיה, ולא של החרדים עצמם. זה כמו לאפשר למאה נהגים שיכורים להסתובב באוטוסטראדה במקום לעצור אותם ולהביאם למשפט. חבל שאי אפשר לתבוע ולו תביעה אזרחית המונית את כל אלה שגורמים לנו להפסיד עשרות מיליארדים במעשיהם הנואלים. |
|
||||
|
||||
מסכים. האכיפה (מתחילת המגפה) היא בדיחה. האכיפה על החרדים על אחת כמה וכמה. |
|
||||
|
||||
אגב, התפרסמו אתמול נתונים מעניינים בקשר לאחוזי התמותה - מסתבר שבבני ברק אחוזי התמותה נמוכים במיוחד. מדובר באחוזים ביחס לכמות המאומתים. בהנחה שהנתונים נכונים, הם יכולים לאשר את התיזה שהאחוזים הללו תלויים באופן חזק בגיל הממוצע, ושככל שהאוכלוסיה צעירה יותר האחוזים נמוכים יותר. זה גם מסביר למה בישראל - בברור בגל הראשון, אבל אפילו בשני - "מתים אצלנו הרבה פחות מאשר בשבדיה". לא בגלל הממשלה המופלאה שלנו והמנהיג המופלא שבראשה, אלא בגלל הדמוגרפיה הפשוטה. בעצם, מה שאפשר לזקוף לזכותו של המנהיג המופלא זה שמזה עשור ומשהו הוא מעודד ללא הפסקה את הילודה החרדית (כנגזרת גם של עידוד הבטלנות), אז בזה יש לו תרומה להורדת אחוזי התמותה. אבל לא נורא, כדי להתגבר על בעיית האחוזים הנמוכים הוא טורח בהצלחה יתירה להגדיל את מספר הנדבקים בכלל, והחרדי בפרט, ככה בשביל לפצות. |
|
||||
|
||||
ואולי הסיבה לאחוזי התמותה הקטנים בבני ברק היא שסוף סוף, חודש לאחר שאריק העלה את התזה שלו בדבר חיסון עדר בישובים החרדיים בתגובה 724725 , העסק התחיל לעבוד? |
|
||||
|
||||
אבל חיסון עדר אמור להקטין גם את מספר הנדבקים שם, וזה בינתיים רק נוסק כמו F-35 אמירותי. |
|
||||
|
||||
ברור. זאת הייתה עקיצה לאריק. |
|
||||
|
||||
העקיצה במקומה. יכול להיות שהבדיקות בישובים החרדיים הרבה יותר יעילות ותופסות הרבה יותר מהנדבקים ממה שחשבתי. אין לי ספק שהישובים החרדיים בדרך לחיסון עדר. כרגע כבר 9% מתושבי בני ברק התגלו כחיוביים, ו 9.4% מתושבי מודיעין עילית. אני חשבתי שב 8% כבר נראה את חיסון העדר פועל חזק אבל המגפה עדיין משתוללת שם. בשבוע האחרון יותר מאחוז שלם מאוכלוסית ב"ב נמצא חיובי לנגיף, ואחוז וחצי מאוכלוסית מודיעין עילית, כך שבכל מקרה בלתי אפשרי לשמור על הקצב הנוכחי יותר ממספר שבועות עד שנתקרב לאזור 16-20% מהאוכלוסיה חיוביים לנגיף- זה המצב בו נהיה לדעתי כאשר כל אוכלוסית הערים החרדיות כבר נחשפה לנגיף וכולה נבדקה. דבר נוסף שלא לקחתי בחשבון (ואין עליו שום מידע כמותי) הוא שיעור ההדבקה כתלות ברמת החשיפה. השערה ותיקה שלי היא שחשיפה לרמה גבוהה של וירוסים תחולל יותר חיוביים באוכלוסיה (ויותר מחלות קשות) מאשר חשיפה ברמה נמוכה. הואיל והתכנסויות המוניות בחללים סגורים מביאות לרמת חשיפה גבוהה במיוחד (במודגש למפיצי על, שכנראה מפיצים רמות גבוהות במיוחד של הנגיף), אפשר לשער שתפילות בבתי כנסת יכולות להביא לשיעור חיוביים גבוה יותר באוכלוסיה. את זה אולי נדע בדיעבד. כל שנותר לי לשער הוא שבפועל בני ברק ומודיעין עילית כבר מגיעות/הגיעו לחיסון עדר. יתכן שבשבוע-שבועיים הקרובים אנחנו עדיין נראה מספרי חיוביים גדולים משום שהבדיקות בפיגור אחרי המצב בפועל, ומגלות אנשים שכבר נדבקו קודם, אבל הצניחה במספרים שם בוא תבוא. |
|
||||
|
||||
על פי יהודה שלזינגר בישראל היום, בכמה חסידויות כבר קיבלו החלטה מודעת ללכת לחיסון עדר. |
|
||||
|
||||
על פי עמוס הראל ב"הארץ", התנהגות (חלק מ-) החרדים לא נובעת רק מטמטום, רשלנות, או אמונה עיוורת בהגנת הקב"ה, אלא היא מהלך מחושב שמטרתו לשמר את עצם המגזר שלהם: "נראה שאותם רבנים חרדים, שמתעקשים על התכנסויות ותפילות צפופות ונטולות מסכות, אינם נלחמים רק על חופש הדת שלהם. בעיניהם, זהו מאבק לשימור הדת עצמה, להגנה על אורח חיים שלם, ששורשיו במזרח אירופה לפני מאות שנים. החשש שהם מבטאים, גם בשיחות עם נציגי מערכת הבריאות, נוגע לאפשרות שבתי הכנסת והישיבות ייסגרו לתקופה ארוכה בשל המגפה, דור שלם של צעירים חרדים יצא לתרבות רעה והמגזר כולו יקרוס. אם, כדי למנוע זאת, יוקרבו כמה אלפי קשישים ובעלי מחלות רקע, נדמה שהרבנים הללו מוכנים לקחת את הסיכון." לא חשבתי על האפשרות הזאת עד היום. |
|
||||
|
||||
מילא שהם מעוניינים להצטרף למסורת ארוכת שנים של מוות על קידוש השם, אבל הבעייה היא שעל הדרך הם מקריבים גם אלפים (מיליונים בעונש פחות מזה) אחרים על הדרך, שלא בחרו במוות הזה מרצון. עכשיו השאלה היא - האם רב ישיבה שבגללו נדבקו עוד אלפי אנשים ומתו עשרות, ראוי להיחשב רוצח המונים ולהישפט בהתאם? והרי לפי מה שכתבת זה אפילו רצח בכוונה תחילה - החמור בפשעים1. 1 פחחח, אפילו הסעיף הספציפי בחוק למקרה כזה לא ייושם ממילא. |
|
||||
|
||||
(סליחה על הקטנוניות, ואלע"ד, אבל דומני שהריגה ולא רצח: מעשה יזום שתוצאתו הידועה מוות, אבל לא זו מטרתו.) |
|
||||
|
||||
קיבלת. |
|
||||
|
||||
אני באמת מצר על החשיבה הזאת של מר הראל 1 , אין כזאת מחשבה במוקדי השליטה בהחברה החרדית . חיסון העדר הוא בלתי נמנע בקבוצות החברתיות הללו ולא רק בגיל הגיל הצעיר הכללי של החברה החרדית אלא בעיקר בגלל המבנה הקיבוצי ולא היחידי. 1 מעבר לזאת - "זהו מאבק לשימור הדת עצמה, להגנה על אורח חיים שלם, ששורשיו במזרח אירופה לפני מאות שנים.." - המאבק על אורח החיים במזרח אירופה התחיל לפני כ- 150 שנה וקיבל עוצמות רק בתחילת המאה הקודמת בעקבות המאבקים התרבותיים בתוך התנועה הציונית. הקישור הזה בין היסטוריה לבין המציאות כיום ועוד לחבר יהודים חרדים מבני עדות מזרח [התיכון] חרדי ליהודי מזרח [אירופה] שהושמדו ברובם לא ברור. |
|
||||
|
||||
בחברה החילונית הפסיקו את הלימודים בבתי הספר. הישיבות הגבוהות נוצרו לראשונה במזרח אירופה בימי המאבק בחסידות. בערך בזמן יצירת החידוש „חדש אסור מן התורה״. משום מה גם אצל החסידים ואצל הספרדים יש ישיבות. הישיבות נועדו למנוע מהנוער החרדי לפזול לצדדים. בשביל זה הם לא מוכנים לקחת הפסקה של כמה חודשים (הפסקה בלימודים של כמה שבועות לוקחים שם כרגיל מדי כמה חודשים: בין הזמנים). אבל אתה יודע מה: אני איתך: המגפה שם היא בלתי נמנעת. אם כך מה שצריך לעשות הוא סגר על ערי ושכונות החרדים. נזרוק להם אוכל ובדיקות מעבר לגדר. נוציא אמבולנסים. ושיגידו לנו כשהם הגיעו לחסינות עדר. הם כנראה רוצים למות באהלה של תורה. |
|
||||
|
||||
תגובתי באה להבהיר 2 נושאים: 1. אדון הראל לא קיבל לידיו את פרוטקול ציון לפיו החרדים קיבלו החלטה חשאית במרתפים שיש ללכת על חיסון העדר. 2. מה הקשר בין היסטוריה לא מדויקת למשפטן פרשן צבאי אודות מאבקים היסטורים לבין מגפת הקורונה. והיסטורית הוא טעה. לא מאות שנים אלא בקושי מאה וחצי. הייתי אוכל טעות היסטורית תמימה ולא טעות מכוונת. מהאמור לעיל המסקנות לדידי ברורות. אגב - אוכל זורקים לכלבים ולא לבני אדם, גם אם יש 'ליברלים' בחברה החילונית הישראלית שעבורם החרדים הם עדיין בגדר Untermensch. |
|
||||
|
||||
זורקים מעבר לגדר כי לא נכנסים. (ניסנו משהו יותר מסודר עם מתווה הרמזור. זה לא עבד) |
|
||||
|
||||
אני חייב להדגיש שאין בכוונתי לנסות לרמוז משהו עליך וזה בפשטות שיח כללי ולא אישי . אבל השיח הזה עם הרקע הביולוגי מחייב את בעלי האמונה בערכי הליברליזם וההומינזם לנקוט בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להגן על זכויות החברה החרדית ובמיוחד בימים אלו. הרי זה לא העניין אם הדוס יוקרב במסגרת חג החירות, הרי שמחר מישהו חייב יהיה למלא את עשיית הדה הומינזם האורגני והבוטה ומיהו הבא בתור? למותר לציין כי החברה החרדית כחברה משוסעת,אכולת יגון,פגועה ונרמסת על בסיס יומיומי על ידי מובילי הדיעה בישראל ובאין מפריע - לא תושפע בכלל לדעתי, אם היא בכלל מודעת לעומק אופי השיח הרעיל נגדם. מעבר לזאת - לא מבין למה צריך להשתמש בביטוי מעליב של 'נזרוק להם אוכל', מה זה אמור להביע? היכן ארז שיגן עלי ועל מי שיכתוב - 'נסגור את הערבים בכפרים שלהם ונזרוק להם אוכל' ? |
|
||||
|
||||
משנינו אתה הוא זה שמזלזל בחרדים וטוען שהם מעצם טבעם פגיעים למגפות ושלימוד תורה בקבוצות גדולות חשוב להם יותר מהחיים. |
|
||||
|
||||
לא טענתי זאת ואחדד שוב : עצם המבנה החברתי הקיבוצי של החברה החרדית - לטוב ולרע - מציב אותם ראשונים בפני מגפות כגון הקורונה. אין שום קשר ל'טבע' שלהם . לגבי : 'לימוד תורה בקבוצות גדולות חשוב להם יותר מהחיים' , היכן טענתי זאת ? מי טען זאת ? |
|
||||
|
||||
נציגיהם, שמתקשים לא לסגור ישיבות (ולפתוח אותן מחדש בהתחלת הזמן הבא). |
|
||||
|
||||
אין לאף אחד מושג מה יהיה בסוף הזמן הזה או בתחילת הזמן הבא. גם לא לליברמן. |
|
||||
|
||||
לפי הכתבה הזאת, לחשש הזה של החרדים יש בסיס: "הנשירה היא לא תופעה שהחלה בעת משבר הקורונה", מבהיר ד"ר מלחי, "זו תופעה שקיימת הרבה מאוד שנים בחברה החרדית. אבל משבר הקורונה, סגירת הישיבות ולימודים חלקיים לנוער חרדי, רק העצימו והגבירו את התופעה ואך החמירו אותה. נתונים לא רשמיים מדברים על 15.20% של נשירה סמויה, כלומר כאלה שפוקדים את הישיבות באופן חלקי בלבד". המצוקה הזו מביאה לאמירות קיצוניות בקרב המיינסטרים החרדי. כך למשל, אומר ל-ynet הרב שמעון מ', ראש כולל גדול ממודיעין עילית, כי מדובר ב"מזימה" של הרשויות הישראליות לפגוע בעולם התורה. "אין לי ספק שהממשלה וגורמים נוספים מצאו את ההזדמנות להפריע למהלך התקין של הישיבות", הוא אומר. "הם בפשטות רוצים לגרום למצב שבו הציבור החרדי מתפורר. הם מודעים לכך שהישיבות הן העוגן המרכזי של החברה החרדית, ומנסים לפגוע בהוויי הזה.". |
|
||||
|
||||
התהליך הזה שמתארת הכתבה היא נכונה והיא מציגה את המציאות בצורה יותר מדויקת ומכובדת ממאמרים של פרשנים צבאים שלמדו פרק וחצי בהיסטוריה יהודית. אבל חשוב להדגיש שהכתבה מתייחסת יותר למספר הנוטשים את מוסדות החינוך החרדים הקלאסים (ישיבות גדולות / כולל) והיא לא מתייחסת לסיבות 'הרוחניות'. כאחד שלמד ופרש ומכיר את הנפשות הפועלות אני יכול להוסיף ולציין שזהו דור צעיר שפחות מתעסק ב'אמת' או ב'שאלה' ויותר מתעסק באיכות חייו ומה הוא יעשה לאחר שיקבל את הרישיון לטוס. ואחדד - אם בזמני חיפשנו את הצידוק לפרישה בכך שגילינו את האור שאלוהים זאת פיקציה בחסות דעת אמת, הרי שהדור הזה לא מעוניין לכפור ויתרה מכך הוא יודע שהאליטות החילוניות מתעבות את הוריהם ומעודדים את פרישתם רק כדי לפגוע במשפחתם. בתוספת הדמוניזציה שהם ינקו מגיל אפס ע"י האליטות ותקשורת המיינסטרים הרי שלדעתי אין בהליך זה כדי לחזק את הליברליזם בישראל וזאת בדומה לחברה הערבית שלא מוכנה במסגרת השילוב שלה בחברה הישראלית כדי לאחוז באתוס הציוני או לקדש את הליברליזם או אפילו לקבל את המחשבה שחברי הכנסת שלהם יתמכו בלהטבים. וזאת לדעתי הטרגדיה האמיתית של החברה הישראלית שאין משהו ולו סימלי שיכול לחבר את המיעוטים הללו שהושפלו בקול רם ובוזו כאילו היו אבק אדם. כל ילד חרדי וערבי חקק בליבו את הידיעה - מי שונא אותו וזאת גם אם בגיל 30 הוא יהיה רופא או שט בספריות ג’אווה סקריפט כאילו היו דפים במסכת בבא קמא. |
|
||||
|
||||
אמרתי כבר מספר פעמים שלמנהיגי החרדים יש אינטרס לשמור את הקהילה בתוך "גטו רוחני". מפני שפירצות בחומת הגטו יגרמו לרבים מהם להעדיף חילון חלקי או מלא. רשת החינוך החרדית היא חלק מהכליאה בגטו. חלקים נוספים של כליאה בגטו רוחני הם: מניעת חשיפה לסרטים, לטלוויזיה , לאינטרנט, לעתונות לא חרדית, לרשתות חברתיות לא מנוטרות, לתוכנות מסרים לא מנוטרות. מניעה חזקה מכל (למטרות גטו רוחני) היא האיסור לשרת בצבא או בשירות לאומי שאינו ממודר לחרדים בלבד. הנסיון מוכיח שחרדים שהתגייסו לצבא , בחלקם מטילים ספק בצדקת החרדיות (חלק מהן עובר למסגרות דתיות פחות חמורות, חלק הופך לחילונים או מסורתי). |
|
||||
|
||||
מעולם לא היה הביטוי "חיסון עדר" הולם יותר. בניגוד לכל מיני מדעני כורסא, האפידמיולוגים המקצועיים לא מאד אופטימיים בשאלה איזה אחוז מהאוכלוסייה צריך להידבק לפני שנגיע לאותו חיסון המוני. ההערכה האחרונה שקראתי מדברת על 50-90% ואלה, כמובן אחוזים שאמורים להפחיד את הכבשים. לא מדברים הרבה על כך שכנראה הוירוס העכשווי מידבק יותר ממה שהיה בגל הראשון, אבל יש סימנים שזה המצב ומבחינה אבולוציונית זה בהחלט סביר כשיש לך אוכלוסייה של עשרות מליוני נדבקים, והמשמעות לגבי חיסון העדר ברורה. המאמר המקורי פורסם ב "cell" ולא ב"חידושי הרפואה עפ"י הרמב"ם" כך שאני לא בטוח אם חכמי התורה הספיקו לקרוא אותו קריאה ביקורתית, אבל גם בלעדיו הרעיון שאוסף רבנים ועסקנים שתחום בקיאותם הוא מגפות רוחניות, נוטל לעצמו סמכות לקבוע הלכות רפואיות מטריד מאד (אם כי כנראה לא מטריד מספיק כדי שמשהו ישתנה, אלא אם נגיע לקריסה של ממש, וגם אז אני בטוח שחולה מאומת אחד שנדבק בהפגנה יגנוב את מרבית התהילה). הבעיה של כולנו היא שבני הצאן הנגועים נמצאים באותה אנייה איתנו, וגם אם המימשק אינו תכוף אין הפרדה מוחלטת בין הסיפונים, כפי שכל צופי "טיטאניק" יודעים. אישית, אגב, אני חשוף הרבה יותר למגזר הערבי שממלא את הסופרמרקטים ואת בתי המרקחת, אבל אני בטוח שבכניסה לחדר טיפול נמרץ אפגוש גם מדגם לא מבוטל של שלומי אמוני שיתחרו איתי במירוץ אל האקמו. |
|
||||
|
||||
אני מעריך שבני ברק ומודיעין עילית נמצאות ב 50% בעלי נוגדנים כבר עכשיו. |
|
||||
|
||||
בני ברק, נתונים מקורבים: אוכלוסייה: 200,000. 7% מעל גיל 65: 14,000. בהנחה שהנדבקים מחולקים אחיד בין כל הגילאים1, 50% בעלי נוגדנים פירושם ש כ-7000 זקנים חלו או יחלו בעיר עד השגת החסינות. אני לא יודע מה הסיכוי של הגילאים האלה למות מהמחלה, אבל דומני שמדובר על משהו כמו 5-10% מהנדבקים, כלומר צפויים כאלף מתים זקנים בקהילה הקטנה (יחסית) הזאת. כאשר המערכת הבריאות תגיע לתת-ספיקה, ובמידה מסויימת אנחנו כבר שם, המספרים עוד יגדלו. מאחק שהרבנים עצמם נמצאים בקו האש, לשם שינוי, זאת החלטה אמיצה מאד. מעניין אם היא תישאר בתוקף כאשר כמה גדולי תורה ילכו לעולמם. _____________ []1- אלפי תלמידי ישיבות שחוזרים הביתה מהמדגרות מבטיחים שההתפלגות תתאזן במהרה. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהגבלת ההפגנות הפשיסטית היא רק ההתחלה - אני לא אתפלא אם בקרוב צה"ל והמשטרה יאכפו על כולנו לשמור שבת כדי לעצור את המגיפה. |
|
||||
|
||||
סוף סוף צעד חשוב בכיוון הנכון! הממשלה החליטה לשלול מיידית את התקצוב של כל מוסד לימוד שלא יקיים את כללי הבידוד החברתי. "לא ייתכן שאנחנו במו ידינו נתקצב את מפיצי המחלות פורעי החוק, ולכן מוסדות הלימוד של ילדי של האנרכיסטים הסמולנים שמפגינים בבלפור ייסגרו לאלתר" אמר נתניהו בקבינט הקורונה לקול מחיאות הכפיים של שרי הליכוד בקבינט. גנץ, כהרגלו, קלקל את המסיבה והודיע בו במקום שלא יאפשר זאת, ולכן שני פעוטונים, אחד ברמת השרון והשני בכפר סבא, יישארו פתוחים בינתיים. אבל תמיד יימצאו אלה שמתלוננים. |
|
||||
|
||||
שמע, או שהתבלבלת בקישור או שפגעת יותר קרוב ממה שחשבת. |
|
||||
|
||||
ואחר כך ירדן טוען לנו שתוכנית 4 השלבים של שטרסלר נראית לו מוגזמת. |
|
||||
|
||||
לא יודע אם מוגזם או לא, אבל אני חייב להודות שכל פעם שנתתי לנתניהו להינות מהספק הוא הצליח לאכזב אותי (וזה לא שהציפיות שלי היו גבוהות מלכתחילה, כן?). אם מניחים שנתניהו פועל לפי אינטרס אישי נטו ושכל המדינה תישרף, אפשר לחזות את הפעולות שלו באופן הרבה יותר טוב. |
|
||||
|
||||
ובקיצור - זה ברוז. |
|
||||
|
||||
אין לך דבר מעצבן יותר מאשר סאטירה שהופכת לכרוניקה עוד לפני שהפיקסלים יבשו. ובהזדמנות זאת, זוכרים את הבטחת הפרוייקטור עם כניסתו לתפקיד שמעתה ההחלטות שתתקבלנה תהיינה אך ורק החלטות רפואיות ענייניות? הממונה על בריאות הציבור שכחה את העמדה המוצהרת וברגע של הסח הדעת סיפרה את האמת לפחות לגבי צעד אחד. טוב, היא חדשה בתפקיד ואמירת האמת היא נוהג שלוקח קצת זמן להשתחרר ממנו, אבל אני בטוח שזה יתוקן במהרה. |
|
||||
|
||||
ןעכשיו מסתבר שאיסור הטיסות לחו"ל הוא רק למען מראית העין של שיוויון בין חלקי האוכלוסיה, בלי שום צורך בריאותי. כבר טענתי לא פעם שמדיניותו של נתניהו היא היפר-קומוניסטית? (עכשיו גם כולל הניחוח הטוטליטרי שמגביל סתם אזרחים מלצאת את גבולות המדינה. גם את הכליאה בגטו כבר כתבתי כאן). |
|
||||
|
||||
כמובן שהשוייון עובד רק לכיוון אחד, למקרה שתהיתם. בכיוון השני יש כאלה ששווים הרבה יותר, גם כשהם מדבקים הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
הקפסולות בישיבות הוכחו כחארטא שלא מונעת הידבקות. למעשה הישיבות הן מדגרת קורונה. הסבר מדוייק לא קיים, אבל יתכן שהמסיכות לא מונעות דליפת ווירוסים לגמרי לכן במצב בו תלמידי הישיבה קרובים זה לזה 24/7 הם מדביקים זה את זה עם מסיכות ובלי מסיכות, עם קפסולות ובלי קאפסולות. שלא לדבר על העברת ווירוסים דרך מגע. נוכח כל זה, האיסור על הפגנות בטיעון הדבקה הוא העמדת פנים. שווה עתירה בבג"ץ, להיתר הפגנות כל עוד לא אוכפים סגירת ישיבות כחלק מהסגר (ללא חריגים). |
|
||||
|
||||
שכחתי עוד משהו, ההגבלה לתנועה עד 1000 מטר נראית סתם התעללות באזרחים. אני מתכוון להפר את ההגבלה הזו היום או מחר כדי לקנות מזון ומוצרים חיוניים (יתכן שניתן לחרוג מגבולות 1000 מטרים לצורכי מזון ומוצרים חיוניים, אלא שההנחיות לא ברורות). |
|
||||
|
||||
מותר, כל עוד אתה לא יוצא מתחומי היישוב שלך (או שאין ביישוב שלך חנות מתאימה). |
|
||||
|
||||
אכן. שמעתי את מנכ"ל משה"בר מסביר את הלוגיקה של התקנות. התקנות נוצרו לא על מנת שהאוכפים יפעלו ע"פ לשון התקנות,אלא כדי ליצור את המצב החוקי שיאפשר לאכוף את ה"חוק" על החבר'ה מהמקפצות. אם תיתפס קונה חמוצים במחנה יהודה כאשר אתה בכלל תושב חולון, אואם תתפס עושה סנפלינג במכתש רמון ואתה בכלל מטולאי, כל התקנות הסותרות והאבסורדיות לא יעמדו לך. הבעיה היא שלא בטוח שהלוגיקה הזו לא תאבד בתהליך הביצוע. אם פקח ירשום לך דו"ח על קניית תחבושות הגייניות בקניון שבאיזור מגוריך, לך תוכיח בביה"מ שביישוב הקהילתי בו אתה מתגורר אין אף מינימרקט שמוכר תחבושות. גם אם תצליח והשופט/ת בכלל קם על צד ימין ויפסוק לך פיצויים נדיבים, לא בטוח שתצא בנטו בפלוס מן הסיפור הזה. |
|
||||
|
||||
מילא שבעיניך הן לא ברורות, הייתי אומר שהן לא ברורות גם לשוטרים שאמונים על אכיפתן, רק שיותר מדויק לומר שהשוטרים לא מודעים להן. פשוט אף אחד לא טרח לתדרך אותם. לפני כמה ימים עצר אותי שוטר, ולא הסכים לשחרר אותי עד שמצאתי את ההנחיות באתר משרד הבריאות. התגובה שלו הייתה ''אה, ואללה''. |
|
||||
|
||||
במסגרת פעולות הממשלה להגברת השוויון נמסר שקבינט הקורונה שוקל הגבלת יציאה מהבית למרחק של 30 מ', כדי לא לקפח נכים קשים. |
|
||||
|
||||
השלב הבא יהיה לחלק את הילדים לטיפול בצורה שיוויונית - למה שמשפחה אחת תטפל בעשרה כשיש כאלה שמטפלות רק בשניים? שיטפלו בעוד שלושה על הדרך. |
|
||||
|
||||
חרמפפפ. |
|
||||
|
||||
אני מרשה לעצמי לקרוא אותך לסדר. כתבת: "לא ייתכן שאנחנו במו ידינו נתקצב את מפיצי המחלות פורעי החוק, ולכן מוסדות הלימוד של ילדי של האנרכיסטים הסמולנים שמפגינים בבלפור ייסגרו לאלתר" אמר נתניהו אם ציפית שנבין בעצמנו שמדובר בסאטירה, אני ממש לא "בעניינים". בכלל לא אופתע אם אכן אמר כך או יאמר כך באיזשהו זמן בעתיד הקרוב. תוסיף בבקשה את האינטונציה המתבקשת: לא מצחיק. לא מצחיק. |
|
||||
|
||||
בשבוע האחרון מספר הבדיקות במודיעין עילית (כ 76 אלף תושבים) היה קרוב ל 10% מאוכלוסיית העיר. 22.8% מתוכן יצאו חיוביות. שיעור החיוביים מכלל התושבים במודיעין עילית הגיע ל 11%. לאור מה שלמדתי על רגישות הבדיקות אני די משוכנע שהם כבר תופסים שם הרבה נדבקים קיימים ולא חדשים. אני חושב שהם ימשיכו למצוא שם חיוביים למרות שאני מנחש שהמגפה שם כבר דועכת. הבדיקות ימשיכו למצוא חיוביים בדיעבד. בשבעה הימים האחרונים נמצאו שם 843 חיוביים, אני מהמר שבשבעת הימים הבאים ימצאו פחות. |
|
||||
|
||||
ימצאו פחות כי יעשו פחות בדיקות (מעניין למה). |
|
||||
|
||||
העובדה הבולטת והבלתי מעורערת בנוגע לאפידמיולוגיה של הקורונה היא ההתפלגות הקיצונית של גילאי הנפטרים. זה ידוע מזמן תגובה 719847 וגם בארץ זה כך תגובה 720866 בב"ב 41%(!) מהאוכלוסיה הם ילדים בגיל 1-14, ורק 8.2% מהאוכלוסיה קשישים, לעומת הממוצע הארצי 14%. |
|
||||
|
||||
כמובן שזה ידוע, אבל זה לא מפריע למתפארים באחוז התמותה הנמוך יותר, ולא רק בגל הראשון, אפילו בשבועות האחרונים שמעתי חוזרים על השטות הזו. אני בטוח שיש כמה אנשים (טוב, לפחות מיליון) שזה עובד עליהם. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |