|
||||
|
||||
אני מנחש שמס' הילדים בפינלנד יחסית לגודל האוכלוסיה שונה בהרבה ממה שקורה במדינה ש''פרו ורבו'' הוא אבן יסוד בחוקה הלא כתובה שלה. ואגב, אם אותה מצווה היתה אומרת ''פרו וריבו'' כולנו היינו צדיקים גמורים. |
|
||||
|
||||
אמת. אני לא מצפה שנהיה פינלנד. אני כן רוצה ללמוד מהם. כפי שאני לא רוצה להיות טאיוואן או הונג קונג, אבל כן רוצה ללמוד מהם איך מטפלים בהתפרצות של מגפה. ההתרשמות שלי היא שרוב המורים בארץ טובים ובאו מהסיבות הנכונות למקצוע, ומה שבעייתי הוא המערכת שהם לכודים בה. |
|
||||
|
||||
רוב המורים שיצא לי להכיר בשנים המאוחרות היו רחוקים מאד מלהיות טובים. בתנאי השכר שמוצעים להם, שהם כמובן נגזרת של מס' התלמידים באוכלוסייה, קשה למשוך אנשים טובים מלבד מספר קטן של אידיאליסטים, אלא שאלה נוטים יותר ללמד בתיכון ולא ביסודי, ודומני שגם הם נשחקים לאחר זמן קצר יחסית (מעניין אם צב מעבדה עדיין עובד כמורה). לעניין המגפה פינלנד, טיוואן והונג קונג שונות מאיתנו בהמון מאפיינים חשובים, בין השאר באיכות השלטון, באמון הציבור במערכת הפוליטית, בשבטיות ופילוג ובנטייה לקיים אספות המוניות בחללים סגורים מסיבות דתיות ותתרבותיות. ______ הה, לא אתקן את שגיאת ההקלדה! |
|
||||
|
||||
נניח שהכל נכון, האם זה אומר שאי אפשר ללמוד מהם? מפינלנד על חינוך ומטאיוואן על התמודדות עם מגפות? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |