בתשובה לab, 31/08/20 13:26
עמנואל וליקובסקי 724669
==> אחת הבעיות בהנחלת עניין במדע בבתי הספר היא שזה לא מושך את לב רוב התלמידים, לכן לחייב את כל התלמידים בלימודי מדע שיטתיים היא גישה שיותר מזיקה מאשר מועילה.

אני רוצה להתייחס בעיקר למשפט הזה. אם להקצין, למעט שיעור חופשי‏1, כל מקצוע שהוא לא מושך את לב רוב התלמידים.

יש 2 עניניים:
א. האם הנושא ״מדע״ הוא נושא שראוי שכל תלמיד ילמד?
ב. בהנתן שהתשובה היא כן, מהי הדרך המיטבית ללמד אותו?

לגבי א: בעיני התשובה היא כן. בכל זאת, אנחנו במאה ה 21. זה גם ראוי וגם מועיל. לגבי ב: כמו שאמרת, אפשר לתת לתלמידים שונים בחירה בין נושאים מדעיים שונים.
אהבתי את ההצעה שלך לגבי מוזאונים, יוטיוב וכו׳. אבל אני חושב שזה לא תחליף למשהו התנסותי יותר. כמו שצפריר אמר (ואין לי תשובה): איך יודעים שמשהו הוא נכון?

----
1 כשאני אומר שיעור חופשי אני מתכוון גם לכל מיני שיעורים בסגנון ״שיעור מחשבים שבו המורה מדליקה את המחשב ויוצאת מהחדר..״
עמנואל וליקובסקי 724684
''שיעור מחשבים שבו המורה מדליקה'' זה רעיון לא רע בתור התחלה.
עמנואל וליקובסקי 724685
לא מספיק טוב.
בכיתה ו' או ז' הגיעה אלינו מורה מחליפה צעירה ובעיני פשוט יפהפיה. עשינו לה את המוות והיא יצאה בוכה מהכיתה. אחר כך הרגשתי עם זה רע. לא חושב שראינו אותה יותר.
עמנואל וליקובסקי 724713
היה לי נסיון דומה בכיתה ט' או י' (בלי דמעות אבל על סף הבכי). היא אמנם לא היתה פצצה, אבל בהחלט נאה ונחמדה ואפילו רכבה על וספה(!) ובכל זאת בעטנו אותה החוצה באכזריות, השד יודע למה. אני חושב שהיא הפגינה חששות וחולשה שהוציאו מאיתנו את היצרים הכי שפלים כתרנגולות בלול. לצערי אני לא יכול להגיד שלא נטלתי חלק בטבח, ואאז"נ הייתי די פעיל שם. פויה.

זה מצטרף לעוד כמה זכרונות שגורמים לי להרגיש די חרא.
עמנואל וליקובסקי 724731
כן. גם אני אז הייתי משתתף פעיל מאד. אצלי זה היה ממש לבעוט בדלי כי השכיח אצל המורות שלי ביסודי היה מורות שמתקרבות לגיל פרישה, עם מראה והתנהגות של דודה פולניה.
אולי נקרא שוב את ''בעל זבוב'' כתרפיה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים