|
לחצתי בטעות על שליחת התגובה במקום על חזרה לצורך המשך. ואמשיך: ההגדרה הזאת נובעת ממקור המושג הזה שהוא בספרות התלמודית, ואם תחפש שם תמצא שטובת הנאה תמיד היא בתמורה למעשה מסוים של מקבלה. לכן אם מישהו יגיד "קבלתי מפלוני טובת הנאה בסך 500 ש"ח", זה יישמע ממש צורם כי זה לא זה. כללי וועדת אשר עוסקים בעבודה נוספת ובטובות הנאה שיכולות להיות או סוג של עבודה נוספת או שוחד כי יש כאן תמורה שעל המקבל לעשות בתמורה. המילה "מתנה" לא מופיעה בכללי וועדת אשר, ולא במקרה. אריק קצת התקיל אותי כשציטט מתוך חוק המתנות הגדרה לפיה מתנה היא טובת הנאה שלא ניתן תמורתה דבר, אבל על כך אמרתי שבניסוח יש סתירה פנימית כי לא ייתכן שמשהו שמתקבל ללא תמורה הוא סוג של משהו שמתקבל עם תמורה, ויש מקום לשינוי ניסוח ההגדרה הזאת בחוק.
|
|