|
||||
|
||||
הטענה שהפיטום מנוגד לחוק "צער בעלי חיים" אינה ברורה מאליה כלל; אלא שגם אם טענה זו נכונה, אין סיבה שחוק צער בעלי חיים יגבר על חוק חופש העיסוק. לצערי, הניסיון מלמד שהדרך הטובה ביותר לחזות את תוצאות המשפט היא מעקב אחר תפריטם של השופטים. הטענה שאל-על מסרבת להטיס קופים פרט לקופי מזור הפתיעה אותי. מה הסימוכין לה, ובאלו תנאים התבקשה אל-על להטיס קופים וסירבה? אין לי מושג אלו מהחברות שצוינו לעיל הן חברות פרטיות ואלו ממשלתיות, ומה המצב החוקי באותן הארצות. חיקוי האחרים, מעשה קוף, אינו תמיד הדבר הנכון לעשותו. |
|
||||
|
||||
לגבי פיטום אווזים וחופש העיסוק, למרות שחלפו 45 הימים שנתן בג"ץ למשרד החקלאות בדיון הקודם בעתירה, נדחה העניין בעוד כמה ימים אך אני מניח שבקרוב יידון הנושא בבית המשפט העליון ונוכל לשמוע את מסקנותיו. לצערי אני מנוע מלפרט את המקורות מהם נודע לי שחברת אל על מסרבת להטיס קופים פרט לאלה של חוות מזור. יש לקוות שכעת, לאחר ההצהרה על שינוי המדיניות בעניין מזור, תשתנה לפחות גם מדיניותה לגבי הטסת קופים למטרות אחרות. לעניין חברות התעופה שעדיין מטיסות קופים למעבדות ניסויים, מדובר בחברות הבאות: - Aero Peru (פרו) - Aeroflot (רוסיה) - Air China (סין) - Air France (צרפת) - Air Mauritius (מאוריציוס) - Air Tanzania (טנזניה) - Amerijet (ארה"ב) - CEAC (חברת תעופה אירופאית בין-ממשלתית) - אל על (ישראל) - Guyana Airways (גויאנה) - JAL (יפן) - Liat (האיים הקריביים) - Sabena (בלגיה) פרו, מאוריציוס, גויאנה וטנזניה הן מדינות שעוסקות בסחר בקופים באופן פעיל. חברת התעופה שהיתה עד לפני שנתיים מס' 2 בעולם (אחרי אייר פראנס) בהטסת קופים למעבדות בארה"ב, חברת China Airlines, הודיעה רשמית ביום 21/9/2000 שהיא מפסיקה לעשות זאת לחלוטין בעקבות הלחץ הציבורי. אני מניח שאתה יכול לראות בעצמך שמהרשימה נעדרים שמותיהן של רוב חברות התעופה (הממשלתיות ובכלל) בעולם המערבי, וזאת כי כולן מסרבות היום להטיס קופים למעבדות ניסויים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |