|
||||
|
||||
ג. אני רוצה לחדד ולומר שכאשר דברתי על אליטה שאינה נבחרת, דברתי ספציפית על שופטי ביה"מ העליון (העליונים). אני מסכים שאליטות הן שקובעות ערכים ואתיקה. אבל פוליטיקה אינה מתנהלת על ערכים ואתיקה אלא על מנגנונים וחוקים (איזונים ובלמים). הסיבה כפי הנראה נעוצה באמרה הידועה של חז"ל על פרנסי הציבור וקופת השרצים. אי אפשר לצפות לזירה פוליטית המורכבת מרוב של ל"ווניקים. מן הסתם גם בין העליונים לא חסרים אלו היודעים לדאוג לעצמם יפה. מסיבה זו אסור לתת לעליונים כוח עליון לפסול ולהזמין חוקים אך ורק ע"פ תפיסת עולמם. אלא חייבים להגביל אותם לערכים ולכללים כפי שהם נקבעו ונוסחו ע"י המחוקקים הנבחרים. שיטה של "שחרור" העליונים מכבלי החוק, כפי שרוצה האייל האלמוני תהיה מיותרת וקצרת ימים. מדוע לא לבטל את ביה"מ העליון ובית הנבחרים ולהסתפק בבית לורדים שימלא את שתי הפונקציות? השיטה המוצעת גם לא תחזיק מעמד מפני שאתה מעניק לרשות השלטונית החלשה ביותר את זכות הפסיקה האחרונה. תוך זמן קצר למדי, הרשויות המחוקקת והמושלת יסרבו למלא את ההוראות של רשות חסרת גייסות שתנסה ל"תפוס פיקוד" על הפונקציות שלהן. ואנו האחרונים שיכולים לפקפק בכך. |
|
||||
|
||||
ואני אחדד שאליטות משמרות את הערכים, הן לא ממציאות אותם. כדי לשמר את הערכים כנגד דעת רוב הציבור צריך שתהיה הסכמה של הציבור שהאליטה מחליטה עבורו. את ההסכמה הזאת האליטה מקבלת מההילה של התפקידים שהיא אוחזת בהם, מההילה של התכונות והאישיות של האנשים עצמם, ומכח ההסכמה הציבורית על מבנה הממשל. במדינה שלנו רמטכ"לים הם אליטה, גם אם הם גדלו כמושבניקים. לא רק התפקיד עושה אותם אליטה אלא גם ההילה שלהם כלוחמים ומפקדים1. התרעומת על פסקי דין בג"ץ בנושא המסתננים מראה עד כמה נחלשו היסודות של הסכמת הציבור. כמובן שזה לא פלא כאשר מתנהל מסע רחב היקף וארוך טווח לקעקע את היסודות הללו. אקטיביזם שיפוטי הוא כפיה של בית המשפט על רשויות השלטון לפעול על פי ערכי היסוד של המדינה. המתנגדים לאקטיביזם שיפוטי לא מוכנים שבג"ץ יכפה את הערכים הללו על רשויות השלטון כי הם סבורים שאותם ערכים שבג"ץ פועל לשמר אינם ערכי המדינה אלא ערכים פרטיים של חבר השופטים, ובכך הבעיה. ___________ 1 לכן הרמטכ"ל דן חלוץ, שלא היתה לו הילת לוחם, ושהאישיות שלו נתפסה כאגואיסטית, לא נתפס כמורה דרך כמו רמטכ"לים אחרים. |
|
||||
|
||||
"שיטה של "שחרור" העליונים מכבלי החוק, כפי שרוצה האייל האלמוני תהיה מיותרת וקצרת ימים." לא יודע, בישראל היא עובדת 60 שנה, בארה"ב היא עובדת כבר יותר ממאתיים שנה. נראה לי ארוך ימים מספיק. "מדוע לא לבטל את ביה"מ העליון ובית הנבחרים ולהסתפק בבית לורדים שימלא את שתי הפונקציות?" כל הפואנטה שיש לך שלוש גופים, לאחד יש ארנק, לשני את החרב ולשלישי את העט. להפך, דווקא השיטה שלך, שמבטלת את הכח של בעל העט ובעל החרב, משאיר את כל הכח בגוף אחד נראה לי שהרבה יותר מסוכן (וההיסטוריה מסכימה איתי). "השיטה המוצעת גם לא תחזיק מעמד מפני שאתה מעניק לרשות השלטונית החלשה ביותר את זכות הפסיקה האחרונה." זה כמובן לא נכון, אני (זה לא באמת המצאה שלי) בסך הכל דואג לקיומן של איזונים בין רשויות שונות למנוע מגורם אחד להחזיק בכל הכח. מישהו אמר פעם: "כח נטה להשחית, וכח מוחלט..." אתה מכיר את הסוף. "תוך זמן קצר למדי, הרשויות המחוקקת והמושלת יסרבו למלא את ההוראות של רשות חסרת גייסות שתנסה ל"תפוס פיקוד" על הפונקציות שלהן." כאמור, 200 שנה, לא ממש "זמן קצר". וכן, זה בדויק האיזון, אם בעל העט יגזים בעלי הארנק והחרב יפסיקו להקשיב לו, ולכן בעל העט יודע שאסור לו להגזים. ככה מתקיים האיזון. זה באמת חדש בשבילך? לא היינו בדיון הזה פעם? |
|
||||
|
||||
סליחה על השאלה האישית והבלתי קשורה לשום דבר שאמרת: האם אתה דתי או דתל"ש? (אתה כמובן רשאי להתעלם מהשאלה, ולחילופין לענות לי בפרטי רק לשם סיפוק סקרנותי, אם בא לך). |
|
||||
|
||||
לא, אני לא דתי ולא דתל''ש. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ואם מותר לי לשאול אותך שאלה - מה בתגובות שלי גרם לך לחשוב על משהו כזה? |
|
||||
|
||||
משהו בסגנון הכתיבה, אבל מאחר שטעיתי אין טעם להרחיב. |
|
||||
|
||||
אז בסדר. אתה משלנו. אתה רשאי להמשיך לכתוב מבלי שנחשוש שכל מילה שניה שלך זה הדתה או החפצה או חלילה חלחלה. עכשיו, רק תבהיר לנו אם אתה שייך למחנה הנכון, קרי: מחנה השלום, הדמוקרטיזם, הליברליזם ההומניזם וישראל החדשה. |
|
||||
|
||||
ולמען הסר ספק! כשאנחנו מתכוונים למחנה השלום אנחנו לא מתכוונים חס וחלום לשלום של ביבי וטראמפ הנוכלים. חס וחלילה אנחנו מתכוונים לשלום של 'אמיצים'. נו אתה יודע, שלום כזה של אוטובוסים מתפוצצים של תינוקות שנשחטים במיטה, שלום כזה שצוחקים לך בפרצוף שאתה ישראלי אהבל שאוהב לתת ולתת רק בשביל לקבל חיוך וחומוס ובתמורה מקבל סכין,נו בחייך שלום של אמיצים. אז אחי, אם אתה חלק ממחנה השלום של היפים והעציצים והאמיצים, וזאת בנוסף להיותך ליברלי וכו' וכו' אז מקומך איתנו. בוא אלינו לים.אל הים הפתוח. |
|
||||
|
||||
אתה לא חושב שה"שלום" של ביבי וטראמפ הנוכלים והמושחתים יביא לאוטובוסים מתפוצצים וסכינים בגב? אני מאוד בעד שאבו-מאזן יפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראל והימין יבין כמה חסר לו אוסלו. |
|
||||
|
||||
לא חשבתי אחרת ארז. אתה מייצג אנשים שאוסלו ורבין ואבו עמאר הם עבורם עבודה זרה ואלוהים אחרים. ועל קידוש אלוהים יחרב הבית. |
|
||||
|
||||
אם לא היית שבוי בקונספציה פרנואידית היית יודע שמהבחינה הזאת דתל"ש הוא "יותר משלנו" מאשר מי שמעולם לא היה דתי, מה עוד שהפתיל הזה לא עוסק בענייני דת. כמו כן ברצוני לתקן את הניסוח שלך: "מחנה השלום, הדמוקרטיזם, הליברליזם ההומניזם וישראל החדשה" הוא לא "המחנה הנכון" אלא המחנה הצודק (המחנה השני הוא המחנה הצועק ואולי לא מיותר להסביר שאני מהמחנה הצוחק). |
|
||||
|
||||
1. גם מבלי לחוות פארנויות על בסיס קיומי יודע אני שמי שפרש גרוע מכל , ואכן הוא 'שלכם' ברמח תאוותו ושסה שנאתו . כמו שאמר איזראלסון : "הנה אחד ממשכילינו כמעט עבר פרק אחד בתורת הניתוח , כמעט קנה ידיעה שטחית בשטח ההתפתחות של דרווין ,עיין במקרה באחת האינצקלופדיות או קרא ספר פופולרי - ומוחו כבר אינו סובל כל מסורת דתית , בשעה שפרופסורים מומחים וחוקרים מפורסמים מבני העמים נשארים נאמנים בכל זאת לדתם , לא רק העיונית , אך גם המעשית" . 1 בסתר המדרגה דתלשים וכמעט דתלשים כרתו ברית אחים ובתנאי שהם באו ממגזר האוסט-יודן במזרח אירופה וערבות רוסיה. הם אלו שהוציאו להרצל ואנשי מערב אירופה המתורבתים את הנשמה וכבשו את הציונות. לאור זאת אני כן מצפה 'ממכם' לפחות להיות נאמנים לעיקרי הציונות אם לא לעיקרי הדת היהודית , הרי לשם כך ברחתם ממזרח אירופה הסרוחה . אם בלאוו הכי החיים בזבל לפחות שיהיה חם ולא קר. אבל כמו שציינת - הפתיל לא עוסק בדת ,אלא רק על אלו שטוענים שגנבו להם את הציונות , כמו טענתם הנלוזה והעלובה - כמו פס קול של חייהם -שגנבו להם את המדינה , כאילו המדינה היתה של האבא הגידם שלהם , או אז תגובתי לפחות עושה סדר באי-סדר. 2. אסור להתחנף לדמוקרטיה ואסור לזנות עבור ההומינזם וכל שכן שאסור לסגוד לליברליזם , כי גם אם האלוהים 'שלכם' מת הרי שאין לו יורש. וכל מי שחושב שאם יעשה כן ינצל ביום מן הימים מהרוצחים הדמוקרטים והליברלים הצבועים , תמים וטמבל הוא. מכל מקום צודק מי שצודק אחרון 1 באין מטרה , נגד הזרם - י.ברשדסקי 1901 |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |