|
||||
|
||||
אינך יכול להעמיס על כתפי הממשלה הנוכחית ושר התחבורה הנוכחי את מחדלי כל שנות המדינה. גם הרכבת התחתית בתל אביב תפתח רק בעוד שנים מספר בעוד שבקהיר היא פועלת עשרות שנים. זה גם לא אומר שמצב התחבורה במצרים טוב מזה של ישראל ובוודאי זה לא אומר שמדובר במחדל של הממשלה הנוכחית אלא אפילו אולי הפוך. אשר לזמן הנסיעה מתל אביב לירושלים, עד כמה שזכור לי מדובר ב 28 דקות בלבד כאשר תושלם ה"התחשמלות" מנתבג לתל אביב וזה יקרה בעוד חדשים ספורים, והיום כשעדיין צריך להחליף רכבת אני מניח שזה יוסיף כעשר דקות לזמן הזה. (אני מתכנן לנסוע בחול המועד מביתי במוצקין לירושלים בקו הזה, ואחר כך אדווח בדיוק.) |
|
||||
|
||||
אגב, עניין ההחלפה בנתבג, לי כאזרח הצפון כמו לכל אזרח שאינו תושב תל אביב או ירושלים זה לא כל כך חשוב, כי אני אחליף רכבת ממילא גם אם הקו היה מגיע לתל אביב, ולא חשוב לי אם ההחלפה היא בתל אביב או בנתבג. אז בעצם רק תושבי תל אביב שממילא מתגייסים פחות לצבא וכמעט בכלל לא ליחידות קרביות ותושבי ירושלים שלא מתגייסים לצבא בגלל שהם חרדים יקבלו קנס של עשר דקות. לא נורא. |
|
||||
|
||||
''תושבי תל אביב שממילא מתגייסים פחות לצבא וכמעט בכלל לא ליחידות קרביות'' - זה פשוט לא אמת. |
|
||||
|
||||
קישור העניין שלנו לגיוס לצה"ל היה כמובן בדיחה כי בוודאי הייתי יותר מרוצה לו הקו היה מגיע עד תל אביב, אבל מעיון בבטבלה דווקא ניכר שלעניין הגיוס אכן תל אביב וירושלים מקבלים ציונים נמוכים. הרושם שלי קודם שעיינתי בטבלה הזאת היה שאחוז הגיוס ליחידות קרביות בתל אביב הרבה יותר נמוך (אם כי לא ברור לי עד הסוף מה זה בדיוק "מיצוי לקרבי") בגלל ששמעתי פעם טענה כזאת מאיזה מרואיין ברדיו, ולא בדקתי את דבריו. |
|
||||
|
||||
תל אביב לא, אבל רמת גן וגבעתיים, שתיהן צמודות לתחנות הרכבת בתל אביב נמצאות בטבלת 20 הערים המובילות בשיעורי הגיוס ובמיצוי ללחימה וקצונה. |
|
||||
|
||||
מסכים אתך לחלוטין ויותר מכך: אפילו ההשוואה בין ת"א לגבעתיים פוגעת בת"א. זה כמו להשוות בין אחוזי הגיוס במעלה הגלבוע לאחוזי הגיוס בבית שאן. ב-2015 % הגיוס בת"א 76.8 מתוכם 38% ללחימה, בירושליים % הגיוס 40.4 מתוכם 53.5% ללחימה (גברים). בהתחשב בכך, מה שנאמר על ת"א הוא פשוט רשעות וחוצפה. כפי שכתבתי בתגובה אחרת, אחוזי הגיוס של חילונים, פשוט מדהימים, ביחס לקושי האידיאולוגי שהגיוס הזה מעמיד לפחות בפני חלקם. בהזדמנות זו אני רוצה להמליץ לכולם לקרוא את ספרו של נדב אייל/המרד נגד הגלובליזציה. יש לי דעה קדומה נגד קבוצת המוצא של נדב אייל - עיתונאים יוצאי גל"צ. לספר בהחלט מגרעות מאד בעייתיות הנענות לדעתי הקדומה, אבל עדיין יש בספר תאור עשיר מאד ומלומד של עידן הגלובליזציה ומורדיו. נדב אייל אמנם הוציא תחת ידו מה שצריך לתאר כטקסט של עיתונאי, אבל סקרנותו ורוחב הידיעה שלו מייצרים בכ"ז ספר עשיר מאד במידע וגם בלא מעט אבחנות מאירות עיניים. יתרון אחד של הספר הוא שהוא אינו כתב פולמוס כנגד מורדי הגלובליזציה אלא תיאור רחב מבט המנסה להקיף את התמונה מצדדיה הרבים. לפחות לשאלה אחת שהטרידה אותי זמן רב קבלתי תשובה ברורה. לנוכח ההתנגדות הקיצונית להגירה ופליטים, היה קשה לי להבין כיצד קהילות המהגרים הצליחו לגדול כל כך בכל כך הרבה מקומות. נדב אייל טוען שקליטת פליטים משרתת ברמה הכלכלית-רווחית את המדינה. כלומר יש גורמים רבי השפעה המעוניינים בקליטת מהגרים. העניין הוא שהרווח מקליטת המהגרים הוא כמעט כולו לשכבת העלית הכלכלית. נדב אייל טוען ומסביר שמעמד הביניים הלא-גבוה ומטה נפגעים באופן ממשי ולא קל מתופעת ההגירה. למעשה אייל מגלה לנו שהטראמפיסטים והברקזיטיסטים צודקים במאבקם בגלובליזציה. צודקים באופן סובייקטיבי אבל נכון אובייקטיבית. כלומר אין זה נכון לומר, שמורדי הגלובליזציה פועלים באופן הסותר את האינטרס האובייקטיבי שלהם. לפי דבריו, זה שגוי לנסות להסביר למתנגדי המהגרים מדוע הם טועים, מפני שהם אינם טועים. מה שנכון לעשות הוא להגן על השכבות הלא גבוהות מפני נזקי המהגרים ע"י חברה שיוויונית יותר שתחלק את הרווחים מן ההגירה באופן שיוויוני יותר. לפתע הרעיון שנראה לי קודם הזוי לחלוטין, לחלק סכום כסף בסיסי ולא זניח, לכל האזרחים (בלי קשר למצבם הכלכלי), כפי שמנסים זאת בפינלנד, נראה לי מובן יותר ויתכן שמדובר ברעיון לא רע. |
|
||||
|
||||
אכן רשעות וחוצפה. ולמי שלא חשב על זה לבד, נחמיה שטרסלר מראה שבתיכונים בצפון תל אביב דוקא מתגייסים כ-95 אחוז, והם דוקא מי שמעלה את הממוצע של תל אביב, לא להיפך כמשתמע מאותן אמירות מרושעות וחצופות,שהאג'נדה מכסה בהן על האמת. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |