|
||||
|
||||
אני לא מסכים אתך. אני מפציר בך לעשות את האבחנה בין ההמון שחגג בירושליים ובת''א את זכיית נטע באירוויזיון לבין המון קיצוני הימין, מחלקי הסוכריות, המניף דגלים ומשתטח על הר הבית וקורא לשריפת שדות ולרצח ערבים חפים מפשע. ההמון שחגג בכיכר מלכי ישראל (שחבל ששמה הוחלף), חגג את ניצחון ישראל באירוויזיון. הוא לא חגג את מותם של מתפרעים עזתים על הגדר, כמו שלא חגג את מותם של חפים מפשע בכיכר בפריז, או באריתריאה ובסודן או את טביעתם של פליטים בים התיכון שאף הם ממשיכים להתרחש. אולי החגיגות הקצת בלתי הרמוניות בכיכרות ת''א וירושליים מייצגות איזושהי חזרה לימי תום נבערים שהיו במדינת ישראל בראשיתה. הציבור הישראלי מורכב ממגזרים וקבוצות המקיימות אינטראקציה ביניהן אבל למעשה מנותקות לחלוטין בהוויתן ובקיומן. הציבור הזה, לפחות בחלקו, רוצה להתעלם מקיומם של נתניהו, בנט, ליברמן, בן-גביר ושפטל ולחגוג דוקא את ניצחונה של נציגת מוזיקת המסיבות שלהן בתחרות זמר ביניבשתית ואיזוטרית. כשאתה קורא על כמה נשים תמהוניות באיראן המצטיידות בזקן ושפם רק כדי לראות משחק כדורגל, אתה לא שואל אותן אם לא עדיף שיצטרפו להפגנות נגד משטר האייתולות. אתה רשאי לתמוה על האדישות וההמנעות מפעילות בזירה הפוליטית הלאומית כאשר ממשלת נתניהו תוקעת חרב בזכויות האזרח של הישראלים. אתה לא צריך לגנות את ניסיונם של אחרים למצוא את הפינה שלהם בחיים באיראן היהודית. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא טוען שהחגיגה היא שמחה לאיד על הטבח. כשחוגגים בזמן שעשרות מפגינים נהרגו ואלפים נפצעו זה חוסר רגישות. אם הפלסטינים היו חוגגים באופן לא קשור כאשר בישראל או במדינה מערבית היה פיגוע כבר היו מגנים אותם מקיר לקיר על אדישותם ושמחתם לאיד. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שמותר לנו לתת את המפתחות לחגיגות ולמסיבות שלנו בידי הפלשתינים משום סוג שהוא. אפשר לצמצם עיניים כאשר בריטניה חוגגת את נישואיו של השלישי בתור למלכות שלהם עם דוגמנית הטלביזיה שלו, בזמן שפליטים שטים וטובעים בסירות רעועות בדרכם אל האי הבריטי/האי האירופי או לפחות נמקים ללא סוף במחנות מעצר/פליטים. ועדיין לא כדאי להפוך לצדקנים גדולים בעניין זה. מותר למשפחה פלשתינאית לחגוג נישואים גם בשעה שרקטות שלהם יורדות על אשקלון, בדיוק כפי שזה מותר בישראל. יש עניין של חוש מידה וטעם טוב, אבל לא צריך להיות צדקן הרבה. |
|
||||
|
||||
הפלסטינים דווקא חוגגים באופן כן קשור כאשר יש פיגוע בישראל, הלא כן? זה אמנם סוג של חוסר רגישות, אבל לצערי, זה חוסר רגישות שנלמד עם הזמן כתגובה למציאות המקיפה אותנו, שלנו ושלהם. מי זוכר שפעם על כל פיגוע בתוככי המדינה שבו היה נהרג מישהו היו עושים יום של שירי זיכרון ברדיו, כשהיום, לא נעים להגיד, צריך מספר דו-ספרתי של הרוגים כדי שלוח השידורים יסטה ליותר משעתיים ממסלולו. אז אולי זאת אטימות, אבל יש לה שורשים וסיבות קיומיות לא זניחות. מה עדיף, להיכנס למרה שחורה בכל פעם שמשהו קורה במדינה הזאת? זה מתכון מצוין לדיכאון ושיגעון, ואז באמת כדאי כבר לעבור לניו ג'רזי או ברלין או לוס אנג'לס. אני בכלל לא בטוח שזה פתרון טוב יותר. וכן, זה שהחמאס השיג את מטרותיו (==מותם של עשרות פלסטינים) וצה"ל פחות (==כמה שפחות הרוגים, עדיף, ולו משיקולי תועלת בדעת הקהל העולמית), זאת אולי לא סיבה למסיבה, אבל גם קצת פחות סיבה לביטול מסיבה. |
|
||||
|
||||
סליחה, אתה מדבר על מדינה שיש לה צבא או צבא שיש לו מדינה? במקרה ובתזמון המדוייק הזה אסור בשום אופן להפיל את האחריות על צה"ל. מי קבע שכמה שפחות הרוגים ערבים זה יעד של צה"ל? אתה? אולי היעדים של צה"ל היו להגן על שלמות הגדר ושאף חייל של צה"ל לא יפגע? אם אתה מחפש אחראים לך לשר הביטחון ולשר החינוך ולמצביעיהם. כאשר מישהו הקליט נהג מפגר מריע לצלף שמוריד ערבי (שעד היום איני יודע אם נהרג או רק נפצע) כאילו המדובר בפארק שעשועים ובדוכן לקליעה בברווזי גומי, זה היה התזמון שבחר המחנך הראשי של מדינת ישראל לגבות את צה"ל. במקום להבהיר שצה"ל אינו צוהל כאשר ערבי כלשהו מת ובמקום לקנוס את הנהג הבבון ולנזוף במפקד על החינגה שהיתה באיזור הצלף, שר החינוך הפייטר שלנו התעקש לגבות את צה"ל ולא להפטיר אף מילה על התנהגות ראוייה לבני אדם פן יפגע בכמה וכמה ממצביעיו. זה לא נשמע כמו הוראה מדינית לנסות להמנע מטבח. גם לא הצבת צלפים והצגת הוראות פתיחה באש חד משמעיות. אם הצבא מקבל מסרים סותרים מלמעלה (רוה"מ, שרהב"ט, הרמטכ"ל,שר החינוך ושר הגזענות סמוטריץ') זה שוב לא באשמת צה"ל. |
|
||||
|
||||
צ''ל ''ואי הצגת הוראות פתיחה באש חד משמעיות''. |
|
||||
|
||||
שטויות. אף אחד לא מצפה מהפלסטינים שלא יחגגו באופן לא קשור כשבישראל או במדינה מערבית קורה אסון. אולי מצפים מהם לא לחגוג את האסון עצמו (לחלק סוכריות לאחר פיגועי ה 11 בספטמבר למשל, כפי שאכן קרה, או בעקבות פיגוע התאבדות מוצלח במיוחד) - אבל האמת היא שגם הציפיה הזאת כבר מזמן לא קיימת. כבר לא מצפים מהם לכלום |
|
||||
|
||||
אני מכיר לפחות אחד שכן - אני. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |