|
||||
|
||||
לכאורה אתה צודק. אני מסכים אתך שהאדם שייך לארץ בה הוא חי. לגבי ההבטחה האלוהית והטיעון ש"אבל זו לא הייתה דרכה של הציונות. לא של הרצל וגם לא של ז'בוטינסקי. הציונות מהקונגרס הציוני הראשון ועד מלחמת ששת הימים טענה את הטענה שלי- היהודים שייכים לארץ ישראל, ולא את הטענה שלך- ארץ ישראל שייכת ליהודים". זהו שרק לכאורה המשפט שלך נכון. עוד לפני קום המדינה היו לימודי התנ"ך מרכיב מרכזי בחינוכו הבסיסי של היהודי בארץ ישראל- לא החרדי; הוא למד גמרא. ילדינו מתחילים ללמוד תורה-ספר בראשית- בכתה ב'. ברור מה תופסים ומפנימים ילדים בני 7-8 כשהם פוגשים טקסטים. בהם בד"כ מפנימים את הטקסטים. מה הם מפנימים בספר בראשית? את ההבטחה האלוהית לאברהם יצחק ויעקוב, את הברית בין הבתרים וכד'. הם יכולים לגדול כילדים חילוניים אטבל הפלא ופלא: חילוניים עם אמונה מוטבעת ש"זה שלנו כי הובטח לנו על ידי האלוהים. כשתחקור ותשאל בדרך מתוחכמת ועקיפה את המבוגרים, תמצא שם את ההבטחה האלוהית. |
|
||||
|
||||
אני מסכים בהחלט, ואפילו כמה תגובות למעלה דיברנו על כך שהמיתולוגיה היהודית ניצבת ביסוד של הנראטיב הציוני כולו, ולא תמיד ברקע אלא לפעמים בראש חוצות (עדותו של בן גוריון בוועדת פיל). לכן אני רואה חשיבות כה גדולה בהתייחסות למיתולוגיה הזו. האם מתייחסים אליה אמנם כמיתולוגיה (של כולנו, דתיים וחילונים כאחד) אשר מבססת את עבותות הרגש שקושרים את העם לארצו, ולא רק זה, אלא גם מנחילה מוסר השכל וערכים, או שהיא מתקבלת כטקסט היסטורי שמבסס תביעה נדל"נית מחד, והכרה בייחודו האלהי (קידושו) של העם היהודי בהשלמה לכך. ההתיחסות של הציונות של 1948 על כל זרמיה למיתולוגיה הזו באה לידי ביטוי בטקסט המכונן של הכרזת העצמאות. שם מקבלת המיתולוגיה היהודית הכרה במשפט הפתיחה, ונמצאת ברקע בהמשך, אבל היא אינה משמשת בסיס לשום תביעת בעלות או חזקה כלשהן - רק לביסוס הקשר והשייכות של העם לארצו, ולא להיפך. ההבטחה האלהית כלל לא מופיעה בהכרזת העצמאות ואלהים של היהודים מאוזכר רק במשפט הסיום באופן מעורפל. התביעות היחידות שמופיעות בהכרזת העצמאות אינן נדל"ניות - הן מצד אחד של המעפילים ניצולי השואה ש"לֹא פָּסְקוּ לִתְבֹּעַ אֶת זְכוּתָם לְחַיֵּי כָּבוֹד, חֵרוּת וַעֲמַל-יְשָׁרִים בְּמוֹלֶדֶת עַמָּם". ומצד שני של עצרת האומות המאוחדות ש"תָּבְעָה מֵאֵת תּוֹשָׁבֵי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל לֶאֱחֹז בְּעַצְמָם בְּכָל הַצְּעָדִים הַנִּדְרָשִׁים בְּצִדָּם הֵם לְבִצּוּעַ הַהַחְלָטָה". אבל אצל הדתיים הלאומיים המיתולוגיה היהודית היא כן טקסט היסטורי וההבטחה האלהית דורשת מימוש. האדמה עצמה קדושה, וכיבושה ויישובה יביאו את הגאולה במהרה1. ________________ 1 שתי הערות בצד הדברים- א. ברית בין הבתרים מומשה במלואה ביציאת מצרים. היא מתארת בעצם אירוע שכבר מומש במיתולוגיה היהודית ולכן אינה מופיעה בלשון הבטחה אלא בלשון נבואית: "יָדֹעַ תֵּדַע כִּי גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה. וְגַם אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר יַעֲבֹדוּ דָּן אָנֹכִי וְאַחֲרֵי כֵן יֵצְאוּ בִּרְכֻשׁ גָּדוֹל." אם כך גם למי שמציג אותה כארוע היסטורי אין מה להסתמך עליה נדל"נית. ב. בכל ההבטחות הנדל"ניות של אלהים למשה ולעם ישראל אחרי יציאת מצרים 1. הוא מבטיח שהוא יקיים את ההבטחה בעצמו- לא ראיתי בשום מקום ציווי על העם העתידי לקיים את ההבטחה האלהית 2. הוא מציב תנאים וסייגים. הוא יקיים את הבטחתו כאשר יתמלאו תנאים אלו ואלו. הפירוט הרב ביותר מופיע בפרשת בחוקותי [ויקיפדיה] כולל תאור של ענשים הולכים ומחריפים עד העונש החריף ביותר- הגלות. |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם הניתוח שלך. לא התייחסתי למגילת העצמאות ולהטמעת המיתולוגיה הציונית אצל המבוגרים אלא לתכנות הילדים הקטנים. אצל המבוגרים יותר אפשר להשתמש משכנוע אינטלקטואלי ועד שטיפת מוח. אצל הילדים זהו תכנות בסיסי שהבאים מרקע חילוני אפילו אינם מודעים לו. |
|
||||
|
||||
הקלריקל הקטן / נתן אלתרמן להורים חפשיים - זוג מוכר לי מאד - נולד ילד חמוד וחפשי בדעות. אך בטרם הילד עמד על רגליו כבר הרגישה האם והרגיש גם האב כי בזה התינוק, במין דרך פטאלית נשתרשה נטיה חזקה קלריקלית! ערב-ערב שאל הוא, אותו קלריקל מה למטה ומה בשמים מעל, מי מוציא כוכבים להאיר בלילות מי יושב ברקיעים המלאים אורה, מי מוריד הטללים? וכמו-זה שאלות של אנשי המאה השחורה. אך ידעו ההורים, עד נפשם כמעט קצה, לעמוד איתנים למול כל פרובוקציה וענו לו בנחת תשובות ביולוגיות, פיזיות, חימיות, אנטרופולוגיות. ומובן שאב גם האם, שניהם יחד, עוד חיכו לעיקר, באימה ופחד. לא לשווא! יום אחד, את הוריו הבוהים, הפיליסטר שאל אם יש אלהים. נדהמו אם ואב והתחילו לחזות: איך הגיעה אליו השמועה הלזאת? והובא לשיחה משפחתית זה הסעיף, והוחלט: זאת סיפר לו הסב שבצריף. אך הסבא נשבע בדמעות שליש, שאת זו השמועה לא סיפר הוא לאיש. ובזמן התפילה כה נזהר הוא כל יום שנכדו לא יגש אליו חס ושלום. והינו מתפלל בנשימה עצורה, שנכדו לא ישמע את השם הנורא. והצריף הוא סגור ואטום בתכלית, שנכדו לא יראנו עטוף בטלית. ועלתה הצעה אז: לקראת הבאות להגן על הילד מפני השפעות. ולשמור את נפשו הרכה ופתיה מגורמי תעיות ותהיה. אך היה שם חבר הגיוני ומיושב שאמר, בלי לחזור פעמיים: לשם כך יש לקום ולהסתיר מפניו קודם כל אדמה ושמיים. כל כוכב הוא לילד כמין פרובוקטור אך בזה העולם הסוער וניתך שום מרכסיסט לא גדל עוד בתוך אינקובטור ואולי פחדנות היא לשמור אותו כך. קצת עלוב ייראה המרכסיסט שיחרוג מקופסת חינוכו, מעוטף כאתרוג. לוחמים ותיקים! אב, מורה ומורה! [הראשון בסגול, השני בקמץ - גו"ג] אל תהיו פוחדים כה מעין הרע! חוץ מזה שכחו השוקלים-ודנים שגם המה היו קלריקלים קטנים, ודבר לא קרה, יש דואג ומרחם: הם גדלו אפיקורסים, ברוך השם. |
|
||||
|
||||
זה לא מפסיק לשעשע איך תמיד אלה שתוהים על הדתה בגנים ועל 'איתרוג' הילדים החילונים הם מהמגזרים שבהם האיתרוג חזק עשרות מונים, והם בעצם אלה ששומרים על ילדיהם כמו מאש מכל ראייה, שמיעה וקריאה של דעות, תיאוריות ואמונות ששונות משלהם. בעצם, אולי 'משעשע' היא לא המילה הנכונה. יש סיכוי לא קטן שאלתרמן בעצמו היה מתחלחל וכותב פואמה נאה חדשה לו היה יודע מה קורה היום במערכת החינוך. |
|
||||
|
||||
הם מפחדים מהנקודה שקרולין גליק מעלה בצורה יפה -שלילת השכל הישר. כמו שאמר היהודי יש"ו-"וִידַעְתֶּם אֶת הָאֱמֶת וְהָאֱמֶת תּוֹצִיאֲכֶם לְחֵרוּת." סגירות ופאנטיות תמיד מובילות לניוון,ניוון שכלי וערכי,זה מה שעשתה לנו הגלות ויצרה את החרדים והשמאלנים. |
|
||||
|
||||
הבוקר הזה ממש בדה מרקר תקציב ההעשרה ללימודי תרבות יהודית שמיועד לחיזוק ערכי יהדות ומועבר לעמותות שונות, בראשן עמותת "מבראשית" שנוסדה על ידי הרב מוטי אלון ועמותת "אל המעיין" המפורסמת, תקציב זה הוכפל בשלוש השנים האחרונות, מטווח 60-90 מיליון ש"ח בעשור הקודם ל 160 מיליון ש"ח ב 2016 ומתוקצב בשיא של 210 מיליון לשנת 2017 |
|
||||
|
||||
(זה בתשלום ואני לא יודע איך לחפש את זה ספציפית בגוגול) בכל מקרה: 1.זה מנהלי בתי הספר שיש להם אוטונומיה להחליט איזו פעילות הם מעונינים (כן,יש גם רפורמים,"ליברלים" וכו' מכל קצוות היופי האנושי האפשרי) לתת לתלמידים,רובם בוחרים בפעילות של עמותות קונסרבטיביות כי פשוט הם יותר טובות,ולכן זה נראה כאילו התקציב יותר גדול,הם פשוט נבחרים יותר וכך הם גם ממומנים בהתאם,זה פייק ניוז אחד גדול (בחסות הקרן לישראל חדשה כמובן.) 2.אין שום שינוי ושום "הדתה",זה קשקוש מומצא אחד גדול. 3.ולמי אתה בא בטענות בדיוק?! |
|
||||
|
||||
1. מעניין. מקור? 2. סעיף 3 שלך סותר את סעיף 2. שלך. 3. אני לא בא בטענות. למי אתה חושב שאני בא בטענות ולמה? |
|
||||
|
||||
1.http://www.maariv.co.il/journalists/Article-589921 2.לא זה לא,לא כל אנקדוטה מעידה על תנועה או מגמה.http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Application... 3.צירפת מאמר נסער על "הדתה" לא?! למה עשית את זה? (אני מנחש שהאמנת למה שאמרו לך בטלוויזיה) |
|
||||
|
||||
אהה. זה לא "שיש להם אוטונומיה להחליט איזו פעילות הם מעונינים" אלא שיש להם אוטונומיה להחליט איזו פעילות של זהות יהודית הם מעונינים. מתוך הקישור שלך- "למנהלי בתי הספר מוצגות על המדף שורה ארוכה של אפשרויות שמהן הם יכולים ליטול ולהזמין לימודי זהות יהודית בכל צורה ואופן שיחפצו." 3. צירפתי מאמר על הגדלת התקציבים של לימודי זהות יהודית. אתה יכול לקרוא לזה "הדתה" אם אתה רוצה, אבל אני לא קראתי לזה כך. אפשר היה להבין מהתגובה שלך כאילו הגדלת התקציבים באה כדי לספק את הביקוש הגובר של מנהלי בתי הספר, וזה לא נכון. הגדלת התקציבים היא שרירותית. 160 מיליון ש"ח שקיבלו עמותות שונות של זהות יהודית בשנה שעברה הם כפליים ממה שהן קיבלו בממוצע מ 2004 עד 2014. זה גם כפליים מהתמיכה של משרד התרבות בקולנוע שנוא נפשך. אותי לא מעניין אם קיבלה את הכסף עמותה חרדית או רפורמית (אם כי אפשר לנחש איזו מהן לא קיבלה ביקוש מבתי ספר ממלכתיים-דתיים, שהם, כך הבנתי, הצרכנים הראשיים של ההעשרה הזו) אותי מעניין שהתקציבים הוכפלו. ואני אפילו לא אומר שזה רע (אני מנחש שנדמה לך שאמרתי דבר כזה, אחרת למה קפצת?) אני רק מציין את המגמה. |
|
||||
|
||||
מעניין גם אם לבתי ספר ערבים יש אפשרות לבחור בעמותות של זהות ערבית, ומה התקציב של אלו. |
|
||||
|
||||
לא יודע,למה שלמדינת ישראל יהיה אינטרס לחזק "זהות ערבית"?!* *זה כ"כ מטופש ונוגד את מהות המדינה והאינטרסים שלה,שאני בטוח שזה קיים. |
|
||||
|
||||
באמת שקשה לי להבין אותך,על מה דיברנו עד עכשיו?! על התוכנית למורשת יהודית.מז"א "אוטונומיה להחליט איזו פעילות של זהות יהודית"?! מה חשבת שיש גישה רפורמית לפוטבול אמריקאי וגישה אורתודוקסית למרק מיסו?! ברור שמדובר בתרבות יהודית. מהתחלה,ישנה פעילות העשרה למורשת יהודית שהתחילה בה יולי תמיר. במסגרת התכנים של אותו תוכנית ישנה אפשרות לבחור מגוון רחב של תכנים מעולם התוכן והתרבות היהודית. 3.בוא תגיד בבקשה,מה הטענה שלך? למה קישרת לדבר הזה ומה הנקודה שרצית לחזק או להראות לנו? |
|
||||
|
||||
או, אני שמח ששאלת לפני שקפצת עם תגובה לדברים שלא אמרתי. אני בעד חינוך למורשת וערכי היהדות: תנ"ך, מחשבת ישראל (מה שנקרא פעם תושב"ע), היסטוריה יהודית, חגים, והכרות עם גדולי היהדות בכל הזמנים משמעון הצדיק ועד הגר"א והבעש"ט, הכל. זו מדינת היהודים, יותר מכך- זו מדינה יהודית- וילדיה חייבים ללמוד יהדות. אני בעד הרבה לימודי מורשת. אבל בדלת הראשית. יש מערכת חינוך קיימת שמכילה גם את לימודי היהדות. רוצים לתגבר את אלו ולתקצב אותם בדלת הראשית? בבקשה. להוציא את התוספת והתגבור אל עמותות זו פעילות עוקפת שמתרחשת בגניבה. אין פיקוח על התכנים, ונראה שיש כאן נסיון לפרוץ את המרחב החינוכי המוסדר לטובת אג'נדות לא נקיות. לא שמעתי על תקציב של משרד החינוך לעמותות שמתגברות את לימודי הפיסיקה והביולוגיה, ולא לעמותות שנותנות תגבור בפילוסופיה או כלכלה. |
|
||||
|
||||
למה אתה אומר דברים כאלה? למה אתה חושב שאין פיקוח? שהם מוטי אג'נדה? מאיפה אתה מביא "גניבה"? זאת ממש דיבה של אנשים טובים שעושים עבודה חשובה וטובה. שוב,איזו אג'נדה אתה חושב שמנסים להעביר? יולי תמיר,אני חוזר,יולי תמיר-היא הגתה את מערך הלימוד הזה.-איזו אג'נגה אתה חושב שהיא רצתה להעביר? ולמה לא הזדעקת על גניבה אז? בגדול הם לא עושים זאת במסגרת כ"א של בי"ס כי בי"ס לא מסוגלים לבצע זאת (רמת ההכרות של מורים חילוניים בבי"ס חילונים על נושאים יהודים הוא מתחת למחפיר). על תקציב של משרד החינוך לאנשי הייטק וחברות פרטיות לטובת מתמטיקה שמעת? אתה חושב שזה גנבה? ניסיון לפרוץ מרחב? תופין לשבת. |
|
||||
|
||||
>> על תקציב של משרד החינוך לאנשי הייטק וחברות פרטיות לטובת מתמטיקה שמעת? לא. לא שמעתי. הנה הגופים היוזמים והמממנים של יוזמת 5 פי 2 שאליה קישרת. ביוזמה מבורכת זו החזון הוא הכפלת מספר התלמידים הבוחרים ומסיימים 5 יחידות מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה. כמה הבדלים קטנים בינה לבין תקצוב ההעשרה ביהדות: 1. לא ראיתי שם עמותות או חברות שמקבלות כסף ממשרד החינוך- להיפך! החברות משתתפות במימון התכנית. נראה לי שטעית. 2. יש יעדים כמותיים וברורים. 3. החשוב מכל- התגבור הוא בתוך מערכת החינוך. הלוואי שיעשו אותו הדבר לתגבור לימודי יהדות (פחחח, נראה לך?) |
|
||||
|
||||
1.אתה חושב שזה יותר טוב שחברות פרטיות גם מממנות,לי זה נשמע יותר גרוע. בכל מקרה, תבחר מפה כמה שתרצה. 2.זה מתמטיקה,כאילו דה. קצת קשה למדוד תרבות. 3.אני לא מבין מז"א "בתוך" מערכת החינוך,איפה המורשת מתבצע? (מלבד טיולים כמובן). |
|
||||
|
||||
1. אתה חושב שחברות פרטיות שמשתתפות ומממנות פרויקט מצוינות בחינוך בתוך מערכת הלימודים זה גרוע יותר מאשר עמותות שמקבלות ממשרד החינוך כסף עבור תכניות חוץ מערכתיות? תסביר מדוע. אני הסברתי מדוע תיקצוב עמותות שיעבירו תכנים חיצוניים הוא רע בעיני. 2. >> קצת קשה למדוד תרבות. אני מסכים, אבל זה לא מה שניסית לעשות בעניין קרנות הקולנוע? 3. בתוך מערכת החינוך הכוונה במסגרת תכנית הלימודים של מערכת החינוך לעומת תכנים חיצוניים שאין עליהם פיקוח דומה. עם מורים מוסמכים לעומת מדריכים חסרי הסמכה להוראה. שמע, זה לא מכובד. תקדיש כמה שניות לחשוב על מה שאמרתי לפני שאתה מגיב. מביך אותי להסביר מה זה "בתוך מערכת החינוך". |
|
||||
|
||||
1.א.מאותה סיבה שבתי כלא פרטיים נשמעים לי מתכון לאסון. ב.אני לא מבין למה זה "פחות" חוץ מערכתי ממורשת?. ג.יש בכתבה עוד דוגמאות,לא צריך להתקע. 2.לא,אני מתנגד למימון ממשלתי של קולנוע גם אם אלמודובר פליני והיצקוק יחברו לצורך העיניין,זה עוול למשלמי המיסים. כשהתוצאה של זה זה זבל זה כבר הופך לפשע. 3.למה אתה חוזר על זה שאין פיקוח? ואם בזה אין,למה אתה כ"כ בטוח שבשאר התוכניות יש? יש במערכת החינוך יותר מפקחים מחיילים בצה"ל. כתבת דברים יותר מביכים,באמת שזאת המבוכה הקטנה יותר. |
|
||||
|
||||
הבאת דוגמה טובה. הפרטה של הכליאה מניהול של שב"ס לניהול של חברות מקבילה להוצאת התכנים ממערכת החינוך אל העמותות. אם איזה פילנטרופ רוצה לממן בית כלא ששב"ס ממילא מנהל אני יכול לחיות עם זה, כמו עם התרומות של שועי הארץ לבתי חולים. זה מקביל להשתתפות במימון תכנית 5 פי 2 של משרד החינוך על ידי חברות פרטיות. ההבדל בין זרימת הכסף החוצה ממשרד החינוך לעמותות לבין זרימת הכסף פנימה מחברות שמשתתפות במימון תכנית של משרד החינוך הוא ברור מאליו. נראה לי שההתנגדות שלך להבחין בו נובעת מאופי התכנים (קרי: יהדות) שמעבירות העמותות. |
|
||||
|
||||
אריק,אני פעם שלישית כותב זאת. 1.הבאתי את ה5P2 כדוגמה כי זאת הדוגמה הראשונה שמצאתי,אם אתה חושב שזה שונה מהותית (אני לא חושב ככה,אבל לא משנה),קח לך בבקשה דוגמה אחרת מהקישור. 2.התוכניות הם בפיקוח מלא של משרד החינוך. 3.מסיבות שלא לגמרי הבנתי (אבל יכול לנחש) אין מספיק אנשים מתאימים להעביר את התכנים האלה במערכת החינוך,מה לעשות. 4.הם משתתפים גם כפעילים בתוכנית אז "רק" תורמים כל לבית חולים זה לא בדיוק מתאים. איפה הבעתי התנגדות למשהו?! אם אתה אומר שאתה נגד התערבות של גופים חיצוניים במערכת החינוך זה משהו אחד (אני בספק אם יש משרד ממשלתי אחד שלא מעורבים בו גופים חיצוניים),אם אתה מתנגד למערך מורשת בפרט זה משהו אחר. אבל אתה מתלהב מתוכנית 5P2 שעל פניו זה אותו דבר (להוציא שיש מימון נוסף חיצוני) ויוצא נגד תוכנית "מורשת"-אז שלוש נקודות. 1.אני לא מבין איך החלטת שבאחת יש יותר פיקוח מהשניה. 2.יש עוד 20 תוכניות אחרות במימון מ.החינוך תבחר לך אחרת ולא את ה5P2 . 3.למה מלחתחילה נתפסת על התוכנית שקשורה ליהדות שיש 20 אחרות שיכולת לצאת נגדם?! במקרה? גורל? מזל? או,זורק רעיון...זה?. |
|
||||
|
||||
א. לטעמי רצוי שמשרד ממשלתי יתכנן ויבצע את המשימה בעצמו. מה גם שמדובר במערכת שעוצבה וערוכה להעביר ידע ולא ביכולת חדשה או לא ידועה. ב. לצערי אנחנו לא יודעים מה היקף המימון או התכנים שמעבירות עמותות חיצוניות מימין ומשמאל במשרדי ממשלה בכלל ומשרד החינוך בפרט ומה שחשוב לפעמים יותר מהיקף וסוג התוכן הוא המקום. כשמכון הכשרה חיצוני מקבל את תכניו מעמותה X ומשרד ממשלתי ממנה את העמותה או המכון כפילטר לקידום זה עקום. __________ וכמובן שכל עניין ההדתה הוא קשקוש בלבוש. אין יותר חילוניים שהפכו לדתיים כתוצאה מפעולה של עמותה שעובדת תחת משרד החינוך ? כי ברור שיש יותר ילדים הומואים כתוצאה משטיפת מוח ממושכת. בעיני הנאורים ההומואיזם עדיף על ערכי יהדות ולא בגלל שההומואיזם טוב בעיניהם. פשוט היהדות וכל הקשור בה- הטוב והפחות נחמד, מעוררים סלידה. מצעד גאווה זה מכובד ודתי שמניח תפילין זה פיכסה. "אנחנו לא הם"- זאת כל התורה הנאורה על רגל אחת. |
|
||||
|
||||
א.כמובן,אבל כמו שאנחנו יודעים ומכירים ממשלה לעולם לא תעבוד כמו אנשים פרטיים עם אינטרסים חזקים.לעולם. ב.אין בעיה,אין לי ויכוח עם זה.יש לי ויכוח על סלקטיביות, עמותה שמעבירה תכנים יהודים לא טוב ועמותה שמעבירה מתמטיקה כן? למה?! או ששניהם זה לא טוב או ששניהם זה טוב. _____________ הלוואי שהם היו יודעים נגד מה הם,אין בעיה תיהיה נגד יהדות,אבל שיהיה לך ידע בסיסי נגד מה אתה,אין להם מושג.ויש להם מושג קלוש בעד מה הם. |
|
||||
|
||||
אין הדתה. אין כיבוש. אין שכל, אין דאגות. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהייתי מספיק ברור. ההתעקשות שלך לא להבין מה כתבתי מוזרה. כל מה שנותר לי להסיק הוא שכנראה כאשר התגובות שלי עוברות דרך המסננת (פילטר מקטב ימין שמאל) שלך- העיקר נשאר בחוץ. תקציב העמותות שמספקות שירותי זהות יהודית למשרד החינוך שולש. מדוע? אם זה כל כך חשוב יתכבד משרד החינוך ויכשיר מורים לנושא. אם זה לא כל כך חשוב אל תוציאו על זה מאתיים מיליון שקל בשנה. |
|
||||
|
||||
מז"א מדוע? כי מפלגת הבית היהודי בשלטון והיא חושבת שזה חשוב.ככה זה עובד בדמוקרטיה.או שבאמת עדיף שסדרי העדיפויות יהיו כל הזמן כמו שאריק רוצה,זה באמת יפשט את הכל. זה חשוב ומטמטיקה חשוב וכלכלה חשוב והכל עם עמותות,למה מצאת לנכון להתלונן על "מורשת" ולא על כל השאר?! זה קיים כבר כמה שנים,פתאום זה מפריע לך?! באמת מעניין.. אולי זה יקר מידי להכשיר מורים עם 0 ידיעה במורשת ישראל לרמה שידעו לענות על שאלה? אולי זה זמן הכשרה ארוך מידי? אולי מורים לא מוכנים לצאת להכשרה הזאת? אולי..לא יודע,יש הרבה סיבות למיקור חוץ,מה יש לצאת נגד זה?! למה הצבא הכניס קייטרינג לבסיסים? אם זה כ"כ חשוב שיכשיר טבחים,אם לא שלא יוציא על זה מליונים. 200 מליון שקל מתקציב של 72 מיליארד ש"ח (2016),זה כלום.200 מליון שקל שמחולקים על 1.7 מליון תלמידים לשנה זה פחות מבדיחה. הממשלה הוציאה יותר על תאטראות,אופרה ומחול (200 אנשים שמעניינים 500 אנשים אחרים). |
|
||||
|
||||
אגב, בכתבה שקישרת אליה כל המרואיינים תומכים בעמדה שלי שהוצאת פעילויות ממשרד החינוך החוצה היא רעה: "גורמים פרטיים צוברים עוצמה, וחותרים תחת יכולתו של משרד החינוך לשלוט במערכת ולהוביל את מדיניות החינוך" - עו"ד נוגה דגן־בוזגלו, מרכז אדווה. "מגמות ההפרטה במערכת החינוך עומדות בסתירה למהותו של החינוך הממלכתי במדינה דמוקרטית ולתפקידיו הפדגוגיים, החברתיים והערכיים" "כדי להחזיר לחינוך את תפקידיו האנושיים ואת ייעודו הדמוקרטי, יש לחזק את סמכותה ואחריותה של המדינה" - ד"ר ניר מיכאלי, סמינר הקיבוצים. "כניסת הגופים גרמה לבעיות של משילות במשרד, להחלשת סמכותו ולפגיעה ביכולותו המקצועית". - ד"ר ורדה שיפר, חוקרת במרכז חזן במכון ון ליר. |
|
||||
|
||||
1.אין בעיה,תתנגד,גם אני לא בטוח שאני בעד,אבל תתנגד להכל,איך קורה שאתה מתנגד דווקא ל"מורשת"? 2.מרכז אדווה,סמינר הקיבוצים,מכון וון ליר-הם קינים של שמאלנים פאנטים ורדיקלים,מה שאומר שהם משקרים וכדאי לאדם בריא לתמוך בההפך כעיקרון. |
|
||||
|
||||
הוא עדיין רב? המריבה הזו לא הוכרעה לרעתו? |
|
||||
|
||||
חלק גדול מהיהודים בארצות הברית יודעים להתפלל בדקלום ולא מסוגלים לדבר עברית. בישראל חלק ניכר מהציבור לא יודע להתפלל ומדבר עברית שוטפת. אנחנו חיים במדינה יהודית וקיימת בורות עצומה לגבי היהדות והדת. אני תוהה היכן עובר הקו בין הכרת מסורת להדתה והאם המושג הדתה על משמעותו השלילית הוא לא ביטוי נוסף לשנאת הסמלים והמסורת היהודית? הרי אותם יהודים קפוצי ישבן שזועקים הדתה מעולם לא יצאו נגד מיסיונריות של עדי יהווה או של התנועה האסלאמית. כמה תלמידים במערכת החינוך הממלכתית יודעים להתפלל והאם מועיל או מזיק לעתיד המדינה? |
|
||||
|
||||
כשעדי יהווה יקבלו תקציב של 210 מליון ש"ח אני מבטיח לך לכתוב תגובה זועמת באייל. |
|
||||
|
||||
אני בטוח שהם יקבלו אף יותר במדינת עדי יהווה שלהם. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |