|
||||
|
||||
הבטחתם יונה. גם אתה צודק ואין סתירה. אפשר להחזיק במגילת העצמאות או כל פיקדון אחר ולבדוק האם ראוי לעדכן לרענן לאור העקרונות והערכים שהביאו ליצירתה מלכתחילה. זה לא אומר בהכרח לבטל או להתכחש, אלא לבדוק ולהעריך מחדש. יכול להיות שהנוסח החדש לאור הנסיבות והעקרונות המגילה תבליט את ההיבט הציוני-יהודי. רוב האיבות קהות אחרי דור. הנקודה שהעלית מדגימה כיצד חשיבות הסיפור בתרבות ושכיחותו קובעים את גורל האיבה2 הסיפור של השואה עדיין חי וקיים בשל היקף ההשמדה העצום, המחריד, האידיאולוגי והחד צדדי- ולא רק בגלל שאנחנו יהודים שרגילים לנצור פורענויות לצורך נושאי שיחה בערב החג. הסכסוך הערבי פלסטיני סימטרי במובנים רבים ואין בו פרומיל מהמחרידות ההיא. מדובר בסיפור שכיח שעניינו מאבק על פיסת אדמה. זו הסיבה שערביי ישראל שאבות אבותיהם הפלסטינים היו אויבנו המרים באותו מאבק חיים איתנו בשלום וללא חשש מנקמת יהודים. הסכסוך לא גזעני, לפחות מצידנו. אם הרשעות הפלסטינית שמפיצה את סיפורי הנאכבה והשקרים תבוטל וישראל תחנך את הערבים מגן ועד צבא, הסיפור והעוינות התמידית שהרשעות מגישה לילדים יגוועו בתוך דור. -אם השמאל ימשיך בחגיגות האשמה אז לכל היותר שניים או שלושה דורות וזהו. כבר עשרות שנים שגם הערבים לא רואים באונר"א כסוכנות סיוע. הערבים מבינים משהו במעשיות. כשאני חושב על מאות אלפי הערבים שיהפכו לציונים גמורים כתוצאה מלימוד הסיפור הפלסטיני האמיתי אני מתמלא אופטימיות. 2. עאלק "איבה", אפילו לשנוא צוררים לא יודעים כאן. רבבות רכבי ב.מ.וו על הכבישים ואין בנמצא יהודי ישראלי שלא טייל להנאתו בגרמניה שלא לדבר על אוהדי נבחרת גרמניה בכדורגל. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |