|
||||
|
||||
ובזה סגרת כל דיון או ויכוח בכל תחום בכל נושא בכל תקופה לנצח. |
|
||||
|
||||
לא בהכרח. בזאת איששתי פתגם עתיק של חז''ל - אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. לכן בראשונה אפשר לקבוע כי אם באותו מצב היית נוהג אחרת, יש מקום לויכוח. לאחר מכן ניתן לומר שגם ככה יש מקום לויכוח. שהרי גם אם אתה לא פוסל את העמדה שלהם, אתה עדיין יכול לחשוב שהם טועים. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שזאת המשמעות של המשפט. אני אשמח לנסות את הטענה שלך,בוא נראה-תטען טענה כלשהי,לא משנה מה. |
|
||||
|
||||
המוקסינים צרים לי באזור העקב. |
|
||||
|
||||
זה חיובי או שלילי? |
|
||||
|
||||
הרי לך דוגמה: מוצדק עונש מוות למחללי שבת. יש את זה שפוסל עונש מוות בכל מקרה. מבחינתו, שום דבר לא מצדיק עונש מוות. לכן מבחינתו העמדה הזו פסולה. יש את זה שמצדיק עונש מוות במקרים מאוד מסוימים. מבחינתו, חילול שבת לא מהווה מעשה שמצדיק עונש מוות. אם היה חושב שחילול שבת הורס את החברה או את הסדר האנושי כמו רצח למשל, היה מצדיק עונש מוות גם במקרה של חילול שבת. לכן העובדה שהוא לא מצדיק עונש מוות למחללי שבת לא נובעת מכך שהוא פוסל את העמדה כולה - שהיא עונש מוות לעושי מעשים חמורים במיוחד, אלא שהוא לא חושב שחילול שבת נכנס לקטגוריה שמצדיקה את העונש. נחזור לעניינינו: באותה המידה יש מי שיפסול התערבות בחופש הפרט בכל מקרה. עבורו עמדה הדוגלת בהטלת איסורים על האזרחים פסולה מכל וכל. אבל מי שמקבל התערבות בחופש הפרט במידה והיא מונעת השפעה רעה על החברה כולה, עבורו העמדה עצמה טובה, ההבדל נעוץ בשאלה האם לדעתו פעולה ספציפית זו תשפיע לרעה על החברה. |
|
||||
|
||||
לא לא..לא תעשה את זה... תטען טענה שאתה חושב שהיא נכונה. ואני בתורי אשאל אותך ואם הייתה חושב כמו מי שמתנגד אלי,האם עדיין היית חושב ככה. דא"ג,אין דבר כזה "פוסל בכל מקרה",תמיד יש מקרים תאורטים וקיצוניים שאותו אחד יסכים לעונש מוות. |
|
||||
|
||||
אני חושב שעונש מוות מוצדק, היות והוא כתוב בתורה. על זה התווכחנו כמה וכמה פעמים. זוכר? אלה שמפגינים נגד עונשי מוות מרקדים מול בתי הכלא באמריקה בזמן שמוציאים להורג רוצחים סדרתיים ופושעים איומים. |
|
||||
|
||||
אוקי,ואם לא היית אדם מאמין ולא היה מעניין אותך מה כתוב בתנך והיית חושב שעונש מוות הוא דבר לא מוסרי-עדיין היית תומך בו? |
|
||||
|
||||
אני מבין לאן אתה חותר. אבל ההבחנה המוסרית היא הדבר הבסיסי יותר. הרי לא תוכל לומר שעמדתם של המתנגדים לעונש מוות מוגדרת כהתנגדות לדברים לא מוסריים... |
|
||||
|
||||
אני בטוח שלא תתקשה למצוא מתנגדים לעונש מוות מסיבה מוסרית. |
|
||||
|
||||
כן. אבל להציג את זה כ''התנגדות לדברים לא מוסריים'' זו הגדרה כללית ורחבה מדי מכדי שתאמר שזו העמדה שלהם. |
|
||||
|
||||
מז"א,אתה מכיר מישהו שטוען שהוא בעד "דברים לא מוסריים"? אפילו מצביע מרצ יטען שהוא עושה זאת מסיבות מוסריות. |
|
||||
|
||||
הוא אשר אמרתי. אתה נותן הגדרה כל כך רחבה למושג ''עמדה'' ובכך אתה פוסל אותה מתוך אינפלציה קיצונית. שהרי אם כולם יפים, אף אחד לא יפה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |